|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bunad for dummiesStoresøster er konfirmant neste år, og skal ha bunad. Valget har falt på Vest-Agder, bestemoren er derfra, og de flytter dit til sommeren. I tillegg har vi tilbragt to ferier i året der, og storesøster føler sterk tilknytning dit. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad for dummiesSiden ingen andre har svart enda kommer jeg med mine antakelser, håper det er greit. Jeg tror kanskje du må bestille derfra, men når det gjelder en slik bunad bør en vel kunne bruke de samme stoffene som der du bor (alt etter hvor du bor da). Jeg vurderer å brodere beltestakken til eldstejenta, men da må jeg rett og slett fysisk innom et utsalgssted for å kjøpe tilbehøret, men det er jo til gjengjeld en spesiell bunad. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bunad for dummiesDet kommer an på hvem som eier rettighetene på bunaden. Enkelte materialpakker får man kun kjøpt på Heimen i Oslo, ellers har husflidsbutikkene disse. Det er lurt å ta med konfirmanten for å ta mål. Størrelsene på enkelte bunader er ikke som normale størrelser.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 07-02-14 kl 02:25. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad for dummiesDet er endel brodering på den, ja.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bunad for dummiesJeg har sydd min egen V-A, brukte den på sist 17. mai for første gang.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bunad for dummiesHer er min bunadstråd fra prosessen: http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=Bunad
|
![]() |
|
|