|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bruker du setebelte i buss? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
93 | 69,40% |
Nei |
15 | 11,19% |
Av og til (spesifiser gjerne) |
25 | 18,66% |
Brokkoli |
1 | 0,75% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Bruker du setebelte på bussen?Det lurer jeg på i dag. Mange busser har jo setebelter nå, som faktisk er påbudt å bruke så lenge de er montert. Jeg var ikke alltid så flink til å bruke dem selv, men særlig etter en ulykke i desember der det ble sagt i etterkant at flere kunne reddet livet ved å bruke det er jeg veldig nøye på å ta det på meg. Jeg ser at veldig få bruker det, så nå er jeg nysgjerrig: bruker du setebelte når du tar buss hvor dette er montert?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja, det gjør jeg. Det er ikke ofte jeg tar busser det er montert i, men belter betyr kjøring på motorvei som regel, og en evt ulykke kan få store konsekvenser.
![]() |
#3 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Jeg sa av og til. Jeg var dårlig til det før, men hvis jeg reiser med buss nå hvor det er montert, bruker jeg det. (Etter at jeg fikk barn ser jeg for meg alle situasjoner og velger å være føre var.)
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Alltid. Jeg ergrer meg alltid over det når det mangler, men tar lite buss lokalt, så det er lenge siden sist jeg kjørte uten.
![]() |
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Jeg svarte av og til. For meg betyr det at jeg alltid bruker belte dersom det er satt inn, med det er bare av og til jeg sitter på en slik buss. Motivasjonen er skadereduksjon, ev det å redde livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja. Eller, hadde jeg skulle reist noen stopper i midtbyen og det kom en buss med monterte seler så hadde jeg nok ikke tatt de på, men jeg reiser stort sett med buss til og fra hjemstedet mitt og da er det langt større hastighet det er snakk om og jeg har de alltid på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Av og til. På lange reiser, ja, men der bybussen har det montert er det bare barna som stroppes fast. Det er utrolig dårlig av meg, så det skal jeg skjerpe meg på.
![]() |
#9 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Bruker det alltid når det er i bussen. Men tar stort sett bybuss uten.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja, det gjør jeg. Jeg reiser lite med buss, men de gangene jeg gjør det er det som regel snakk om motorvei en lengre distanse.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Om det er belte bruker jeg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Det er påbudt å bruke det om det er montert ja.
![]() |
#15 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Jeg tror ikke det er belter på den bussen jeg tar. Jeg bruker det i hvert fall ikke, og må som oftest stå halve veien hjem, uansett.
![]() |
![]() |
#18 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja, etter det som har skjedd i det siste, bruker jeg alltid det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Bruker du setebelte på bussen?Ja, det er påbudt, men det later ikke til å påvirke flertallet på de bussene jeg tar (der alle har setebelter montert).
![]() |
|
|