Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny heksebok!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 11:50   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.264
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ny heksebok!

Viktig melding til mine med-heksebokentusiaster: ny bok kom 20.12. Bok 2 i witch central serien!

Nå passet det bra å ha en splitterny paperwhite.

Kos dere!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 20:16   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny heksebok!

Allerede lest!!

Og neste kommer ikke før i juni

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:01   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny heksebok!

Jeg slukte den første juledag. Veldig fin og veldig rørende.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:17   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.002
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny heksebok!

Jeg har hatt så vondt i hodet denne jula på grunn av tette bihuler at jeg ikke har orket å lese den ferdig ennå. Venter veldig på å orke og lese den.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:20   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.803
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny heksebok!

Kjøpt og lest. Første dagen. Neste bok om seks måneder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:22   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny heksebok!

Jeg har også lest den. Og så leste jeg alle de andre bøkene på nytt mens jeg ventet på denne. Lenge til juni altså.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:27   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny heksebok!

Hva er dette? Høres ut som noe kanskje jeg ville likt?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:31   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hva er dette? Høres ut som noe kanskje jeg ville likt?

http://www.deborageary.com/books.html

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:37   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

http://www.deborageary.com/books.html

Takk, men jeg fikk ikke til å få informasjon om bøkene uansett. (Selv om det sto at man skulle klikke på coveret...)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:46   #10
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny heksebok!

Denne høres ut som noe for meg. Bok nr.1 er nå kjøpt og overført til Kindler. Gleder meg!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:47   #11
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har også lest den. Og så leste jeg alle de andre bøkene på nytt mens jeg ventet på denne. Lenge til juni altså.

Jeg så at det var andre tilsvarende bøker fra forfatteren da jeg bestilte fra Amazon.
Har de noe med hverandre å gjøre, eller er det ny og uavhengig historie i bok 1 og 2 i HI?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:49   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny heksebok!

Man bør lese bøkene i den rekkefølgen de er utgitt, for den ene følger den andre.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:49   #13
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Takk, men jeg fikk ikke til å få informasjon om bøkene uansett. (Selv om det sto at man skulle klikke på coveret...)

Vet ikke om linken funker, men her fikk jeg i alle fall opp et utdrag av boken:
http://www.amazon.com/An-Imperfect-W...der_B00F9AJXYA

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:51   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg så at det var andre tilsvarende bøker fra forfatteren da jeg bestilte fra Amazon.
Har de noe med hverandre å gjøre, eller er det ny og uavhengig historie i bok 1 og 2 i HI?

Bortsett fra noen få bøker handler bøkene hennes om de samme folkene.

Her er foreslått leserekkefølge
http://deborageary.com/faq.html#collapseTwo

Sitat:

One Series at a Time
You'll never go wrong starting with the main series, and then reading the other books. So for now, that would mean:

A Modern Witch
A Hidden Witch
A Reckless Witch
A Witch Central Wedding (see what I mean about those extras?)
A Nomadic Witch
A Different Witch
A Celtic Witch
Swordfights & Lullabies (another extra!)
A Lost Witch
An Imperfect Witch
An Unlikely Witch
To Have and To Code
WitchLight Trilogy - Witches on Parole, Witches Under Way, Witches in Flight
To Love a Witch - this novella didn't start out part of my Witch Central, but the meld is coming
Chronological Order
Want to hit everything in the books in exactly the right chronological order?

To Have and To Code
A Modern Witch
A Hidden Witch
WitchLight Trilogy - Witches on Parole, Witches Under Way, Witches in Flight
A Reckless Witch
A Witch Central Wedding
A Nomadic Witch
A Different Witch
A Celtic Witch
Swordfights & Lullabies
A Lost Witch
An Imperfect Witch
An Unlikely Witch
To Love a Witch (read any time - I haven't hooked this one into the timeline yet)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:52   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny heksebok!

Jeg leste dem først etter hvert som de kom ut og så leste jeg dem på nytt i kronologisk rekkefølge.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:52   #16
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Man bør lese bøkene i den rekkefølgen de er utgitt, for den ene følger den andre.

Beklager spamingen, og bare for å være helt sikker. Trenger jeg lese noen bøker for denne: An Imperfect Witch (Witch Central Series: Book 1) [Kindle Edition]?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:56   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Beklager spamingen, og bare for å være helt sikker. Trenger jeg lese noen bøker for denne: An Imperfect Witch (Witch Central Series: Book 1) [Kindle Edition]?

Ja. Denne baserer seg på alle de tidligere bøkene og det er mye du vil gå glipp av om du begynner rett på denne serien.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:59   #18
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny heksebok!

Finnes bare til kindle? Og på engelsk?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:00   #19
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Bortsett fra noen få bøker handler bøkene hennes om de samme folkene.

Her er foreslått leserekkefølge
http://deborageary.com/faq.html#collapseTwo

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja. Denne baserer seg på alle de tidligere bøkene og det er mye du vil gå glipp av om du begynner rett på denne serien.

Tusen takk! Da starter jeg øverst på listen til Zinatara.
Vet dere om det er noen mulighet til å kjøpe alle under ett eller må jeg kjøpe en og en bok hos Amazon?

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:13   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny heksebok!

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Finnes bare til kindle? Og på engelsk?

De finnes som vanlige bøker også og lydbøker. Men ikke oversatt til norsk, så vidt jeg vet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no