Hva gjør dere med hullete/flekkete klær?
Med gutter i sin beste alder så er det ikke fritt for at klærne både får flekker og hull. Senest i sted så lappet jeg et hull (med symaskina) på buksa til eldste. Ikke hadde jeg helt rett farge så tok den som var nærmest.
Gensere har en tendens til å få fettflekker av noe slag som jo ikke går bort i vask. Så sant genseren er hel ellers så legges den tilbake i skuffen når den er vasket igjen. Jeg har til og med kjøpt flekkete klær på bruktmarked for noen kronestykker fordi det har vært rett fotballag. Akkurat den t-skjorta jeg tenker på er fortsatt i bruk og høyt elsket av brukeren.
Fram til i år så har joggebukser vært buksene for eldste og jeg ser ikke noe problem i å gå med dette på skolen eller hvor som helst ellers. Dvs i bursdag er det penbukser som brukes.
Jeg har skjønt av snakk rundt omkring at dette ikke er helt akseptert. Hverken flekket og hullete klær eller joggebukser. Selv ser jeg ikke helt problemet og jeg får helt vondt i magen av å kaste fullt brukbare klær. Og ja, klær går i så fall til UFF, men likevel.
Så hva gjør dere?
Og tenker dere ned på de som gjør annerledes enn dere?
Men hva gjør at man ikke syns noe om hullete/flekkete klær? Er det tanken på at man bare kan kjøpe nytt? At man selv er vant til at man kler seg pent? Redd for at andre skal synes noe om det?
Jeg er oppriktig bare nysgjerrig altså. 
Sist redigert av star : 24-11-13 kl 14:26.
Årsak: La til noen spørsmål og rette opp skrivefeil
|