Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg leter etter en grå ulljakke ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-13, 20:38   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter etter en grå ulljakke ...

men jeg finner ingen jeg vil ha!

Vi snakker altså en type cardigan/innejakke.

Ulljakka skal oppfylle disse kriteriene:

• være god og varm (ha mest mulig ull i seg)
  • rekke til under rompa/midt på låret
  • ikke være for vid
  • ha en eller annen form for lukkemekanisme
  • helst ikke ha hette
  • ikke ha belte
Jeg ser vel egentlig for meg en litt klassisk jakke, kanskje i en form for flettemønster eller noe.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og eventuelt har sett noe sånt i butikkene nå?

Sist redigert av LilleT : 12-11-13 kl 20:47.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 20:46   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg leter etter en grå ulljakke ...

Jeg har en fin, flettesrikket med skinnlapper på albuene fra Zara som jeg bruker mye. Den kjøpte jeg i fjor vinter, men Zara har jo alltid mye cagdigans.

Selv har jeg sett en fra Acne som jeg har lyst på, men kontoen sier nei ...

Gammel 12-11-13, 20:48   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har en fin, flettesrikket med skinnlapper på albuene fra Zara som jeg bruker mye. Den kjøpte jeg i fjor vinter, men Zara har jo alltid mye cagdigans.

Selv har jeg sett en fra Acne som jeg har lyst på, men kontoen sier nei ...

Og den fra Zara er i ull, altså?

Gammel 12-11-13, 20:51   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kjenner du noen som kan strikke? Denne er nemlig knallfin! Synes jeg da. Strikket den i fjor i burgunder, men nå vil jeg ha en grå og mindre versjon selv, knallgod.

Gammel 12-11-13, 20:55   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Og den fra Zara er i ull, altså?

Ullmix, ikke ren ull, men varm og god og holder seg pen i vask.

Gammel 12-11-13, 21:25   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line of Oslo sin Safe er skikkelig fin!

Gammel 12-11-13, 21:49   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes denne fra Acne er fin, men stiv pris.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 22:08   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har de på zalando: 36% viskose, 33% ull, 23% polyamid, 8% alpakka

Gammel 12-11-13, 22:09   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med denne?

Gammel 12-11-13, 22:28   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Kjenner du noen som kan strikke? Denne er nemlig knallfin! Synes jeg da. Strikket den i fjor i burgunder, men nå vil jeg ha en grå og mindre versjon selv, knallgod.

Nei, jeg gjør vel egentlig ikke det. Ingen jeg tør å spørre om et så stort prosjekt i alle fall. Men den var fin, ja!

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ullmix, ikke ren ull, men varm og god og holder seg pen i vask.

Ok. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Denne har de på zalando: 36% viskose, 33% ull, 23% polyamid, 8% alpakka

Den var fin!

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Hva med denne?

Også veldig fin! Hvordan er Line Of Oslo i størrelsen, tro?

Acne sin var også fin, men den ser ikke ut til å ha noen lukkemekanisme, og det funker ikke for meg.

Gammel 12-11-13, 23:11   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har kjøpt to cardigan-jakker på safa.

Gammel 13-11-13, 08:28   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line er litt store i størrelsen, i alle fall i denne jakka. Eg bruke Large men kunne fint ha M i den.

Gammel 13-11-13, 08:54   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne? http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...-Cardigan.html

Gammel 13-11-13, 10:17   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Line er litt store i størrelsen, i alle fall i denne jakka. Eg bruke Large men kunne fint ha M i den.

Den du anbefalte så jeg i butikken. Den var vid, ja. Den var såpass vid at jeg ikke fant den aktuell for meg. Jeg er såpass lav at sånne vide plagg lett ser latterlige ut på meg.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg har kjøpt to cardigan-jakker på safa.

Safa? Hvor finner jeg cardiganene deres?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Denne? http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...-Cardigan.html

Fin, men litt tynnere i stoffet enn jeg tenker meg.

Gammel 13-11-13, 10:35   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Det er skikkelig irriterende at jeg innser mer og mer at jeg ønsker meg akkurat den jakka jeg kvittet meg med for noen år siden.

Gammel 13-11-13, 11:40   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Er oppskriften på nett noe sted? Den var fin!

Gammel 13-11-13, 11:49   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Denne fant jeg på Zara.no sin nettside. I den var det riktignok mest akryl, men ta en titt der.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (33,7 KB, 8 visninger)
Gammel 13-11-13, 19:42   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, Canisa. Jeg finner ofte noe på Zara.

Nå har jeg imidlertid kjøpt en grå cardigan fra Object. Den har ikke så mye ull i seg, men den virket ganske varm likevel. Den har ikke lukking, men den er heller ikke så vid at den henger og slenger. Jeg skulle likevel helst ha hatt noe som fungerte som en slags lukkemekanisme øverst. Er det noen av dere som har tips til noe som kan brukes?

Dette er jakka.

Gammel 13-11-13, 19:52   #19
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg skulle likevel helst ha hatt noe som fungerte som en slags lukkemekanisme øverst. Er det noen av dere som har tips til noe som kan brukes?

Sånn stor sikkerhetsnål?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 19:58   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Sånn stor sikkerhetsnål?

Ja, kanskje det. Det er sånt man får tak i i sybutikk, det, eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.