Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 11:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Nå blir det spennende tider på hotell for valgvinnerne fremover, og alle partiene kommer vel til bordet med sine "non-negotiables" og sine hjertesaker og sine "der kan vi vel gi oss"-saker.

Hva tror dere, hva håper dere og hva frykter dere?

Jeg håper at Venstre velger EN sak, og det er mer ressurser inn i skolen, og reduksjon av byråkrati og papirmølle for lærerne.

Jeg håper at de, sammen med KrF, har som "non-negotiable" en del innvandrerspørsmål, at det ikke er aktuelt å gå i regjering om det treffes tiltak de ser på som inhumane (litt usikker på hvilke som bør få gå og ikke. Det er noe med å ikke bli til Danmark, samtidig som at noen grep faktisk kan være både fornuftige og nødvendige).

Jeg tror KrF kommer til å velge kontantstøtte og bistand som sine hjertesaker.

Jeg tror og håper at de andre partiene vil la FrP få kjøre frem en storsatsing på politiet som sin store flaggsak.

Jeg håper at Høyre og FrP sammen får snudd opp-ned på styringen av samferdselspolitikken, og at de får litt frie hender til å gjøre det. Totalt nye finansieringsmodeller, bedre planprosesser, mer offentlig-privat samarbeid.

Jeg håper at Venstre og Høyre får lov til å meisle ut en ny politikk for det private næringslivet + F&U.

Jeg håper at KrF ikke kommer til å bruke vippeposisjonen sin på Israelspørsmål og abortspørsmål og ekteskapsloven.

Jeg håper at FrP klarer å sortere i spiselige og ikke-spiselige innvandrersaker.

Jeg håper formueskatten forsvinner, slik at alle de små og mellomstore bedriftene som går med tap i dag (og det er mange!) slipper å måtte styre med formueskatt på toppen av det.

Gammel 10-09-13, 11:23   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke saker vinner og taper i den nye regjeringen, tror dere?

Der er vi helt enige, gitt.

Gammel 10-09-13, 11:54   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper at V og KrF demper privatiserings- og konkurransetankegangen i eldreomsorgen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:08   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper håper Krf kjører på når det kommer til bistand og innvandringspolitikk! Det er kanskje det jeg krysser fingrene mest for i denne konstellasjonen.

Jeg håper Venstre kjører miljø.

Jeg håper venste og krf generelt demper konkurransetankegangen når det kommer til viktige fellesoppgaver som helse og skole.

Frp kjører nok samferdsel og politi. Jeg er redd for en del av finansieringsmodellene deres, men det er allikevel bedre enn en del andre ting de kan komme på holde på med.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:18   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper virkelig intenst at Venstre får gjennomslag for sin miljøpolitikk og skolepolitikk. Og forskning. Og rusomsorg. Og i det hele tatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:20   #6
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg håper virkelig intenst at Venstre får gjennomslag for sin miljøpolitikk og skolepolitikk. Og forskning. Og rusomsorg. Og i det hele tatt.

Jeg og.

Gammel 10-09-13, 12:31   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper at V og KRF kjører den grønne linjen og fokuset på ny og bærekraftig teknologi. Vi må investere i våre barns fremtid på en annen måte enn det som gjøres nå.

Jeg håper at verdier får en mye mer sentral rolle i systemene som råder i helsesektoren. At mennesket blir satt mer i sentrum og ikke bare penger og statistikk.

Jeg håper at Venstre får kunnskapsministeren og at det blir mer fokus på fremtidens kompetanse og bærekraftig utvikling.

Gammel 10-09-13, 12:34   #8
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg frykter og tror at distrikts og landbrukspolitikken blir lidende. Som et av de første områdene man vil merke endring tror jeg. Så frykter jeg endringer knyttet til arbeidslivsbestemmelser, foreldrepermisjon, sykelønn og sånn på sikt.

Gammel 10-09-13, 12:36   #9
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper mye av det samme som deg. I tillegg håper jeg V kjører hardt i miljøspørsmål, der er både H og FRP sinker.

Gammel 10-09-13, 12:42   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående arbeidslivsbestemmelser så håper jeg på en oppmykning i reglene for korttidsansettelser, spesielt for unge som skal inn på arbeidsmarkedet. Slik det er nå er det for risikabelt å ansette en som har falt ut av skolen til noe som helst.

Gammel 10-09-13, 12:45   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper på kommunesammenslåing. Mange små kommuner har ikke kapasitet og kompetanse til å levere god kvalitet f.eks. i forhold til skole. Mange kommuner har ikke en gang kapasitet til å sette seg inn i lovverket de har plikt til å forvalte. Land vi sammenligner oss med blir sjokkerte over å høre hvor mange skoleeiere dette lille landet har.

Gammel 10-09-13, 12:53   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jah! Og der tror jeg faktisk det må overstyring til. Jeg kommer fra et distrikt der det åpenbart bør slås sammen kommuner, men der lokale og ganske underlige hensyn gjør at det ikke blir gjort. En av kommunene der har en helt umulig økonomisk situasjon, for eksempel, fordi de hadde skikkelig uflaks i HVPU-reformen og bruker store deler av budsjettet sitt på noen veldig, veldig tunge brukere uten å få dette tilstrekkelig kompensert. Så ingen av kommunene vil være sammen med DEM, og da vil heller ikke de andre snakke om sammenslåing, for da vil den halvkonkurse kommunen antagelig også ryke med i samme slengen.

Gammel 10-09-13, 13:54   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer mest på hvilken post Siv ender opp med jeg.

Gammel 10-09-13, 13:55   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg lurer mest på hvilken post Siv ender opp med jeg.

Det er vel rimelig sikkert at hun får finans.

Gammel 10-09-13, 14:07   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er vel rimelig sikkert at hun får finans.

Eller kanskje justisminister siden de vil satse på politi og at forsvaret skal bistå politiet?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:08   #16
vixen

vixen sin avatar

Standard

Ja tipper de får justis, men ikke siv jensen.

Gammel 10-09-13, 14:09   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper du har rett, Poly.

Gammel 10-09-13, 14:19   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa håper veldig at Høyre ikke får gjennomslag for innføring av karakterer fra 5. klasse. Hun går i 3. nå, og vil være første eller andre året de forsøker slikt for "småttisene".

Venstre var klare på at de ønsket å jobbe imot det, og vi håper at det blir viktig for dem.

Jeg vil tro at Høyre får undervisningsministerposten, men lurer på hvem det blir.

Gammel 10-09-13, 14:21   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neineinei, Tjorven, det er ikke sånne det skal være. Trine som kunnskapsminister!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:21   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Karakterer på barneskolen er også min eldste VELDIG imot, noe jeg ble overrasket over, siden han ellers er en sånn telle- og målefyr.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.