Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vestlandshage

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 07:09   #1
Left
Passiv

Standard

Vestlandshage

Vi har tatt over et gammelt hus etter min far. Han var definitivt ikke noen gartner, så har fjernet ALLE busker/trær, med unntak av en diiiiger Rhododendron (skrives det sånn?) - Han prøvde å fjerne den også ved å klippe den HELT ned, men den kom enda verre tilbake ("Det var så fæ......... slitsomt å kløpp gras" ref.far )

Trenger tips til lettstelte og fine trær. Gjerne som blomster. Kunne tenke meg syrin, men ikke den vanlige. Kinasyrin kanskje?
Rosehagtorn, er den vanskelig å få til?

Tips til andre fine trær/busker vi kan plante?

Frukttrær som ikke krever for mye for å bære frukt det går an å spise?

Tips til fin hekk som ikke blir så veldig høy og som er "vedlikeholdsfri"? Har IKKE lyst på Thujahekk....

Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 08:57   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vestlandshage.

laurbærhegg etna er en fin helårsgrønn hekk som er rimelig vedlikeholdsfri. Den kan bli høy og vokser inntil 40 cm i året. Den blir bred, men anleggsgartneren vår anbefalte kun å trimme toppen pga. at bladene er så store at det ikke er fint å klippe den "firkantet".

Aberet med denne er at i vårfrosten så får den en del brune blader som faller av. Vi har heldigvis gress ved siden av, så plenklipperen sørger for at bladene samles opp sammen med denne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:03   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vestlandshage.

Frukttrær er jo både fine og fornuftige - og trives godt på vestlandet. Men det vet du vel, plomma...

Ellers har jeg laaangt fra grønne fingre, så jeg skal prøve å unngå å gi merkelige tips her.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.