|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerJeg kjøpte leiligheten her ifjor. Februar sirkus.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerRive opp baderomsgulvet er vel nær ensbetydende med å totalrenovere badet, siden det vil ødelegge membranen? Det hadde sittet ekstremt langt inne hos meg og koster vel fort 50-100 000, ville jeg anta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerFull baderomsrenovering koster vel i størrelsesorden 250 000, for et ordinært baderom, tror jeg, pluss-minus. Jeg er usikker på om det er mulig å bare rive opp gulvet, uten å ta hele, men jeg tror det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerDu kan legge flis oppå de som er. Forhør deg hos en flislegger.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funker
Det er selvsagt også en mulighet, men jeg tror at to problemer kan oppstå som følge av dette: 1) varmekablene kan gi dårligere effekt, og 2) alt på badet oppleves etterpå å være for lavt: toalettet (hvis det er vegghengt) og vasken blir fortsatt hengende i den høyden som var tilpasset det gamle gulvet, og det er utrolig hvor mye to cm kan ha å si for opplevelse av høyde. Jeg kjenner noen som måtte legge nytt gulv oppå det gamle, og opplevelsen etterpå var at absolutt alt var hengt for lavt på veggen. Jeg er dog usikker på om de også la nye varmekabler, så det er mulig det var ekstra ille der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
stille
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerDet er noe som heter TD Dusj og Bad som du får hos enkelte rørleggere. Rød etikett. Beregnet for flis og glass.
![]() |
#7 |
Nøttelitens medhjelper
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerOm du vil rive opp gulvet bør du sjekke hvor i konstruksjonen kabler og membran ligger. Dersom det er en underliggende membran m/innstøpte kabler er det ikke noe problem å rive opp flisene. Dersom det er en overliggende membran (dvs. den ligger rett under flisa) må du legge ny membran og da må du også rive sokkelflisene. Tradisjonelt sett er kablene innstøpt, så disse trenger du da ikke å skifte.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerVar det TD Dusj og bad du brukte? Det lukter nemlig vondt så lenge det der møkk der, men etter et par - tre skikkelige omganger lukter det bare reint og friskt. Prøv igjen og prøv igjen, ville jeg sagt.
![]() |
![]() |
#10 |
Nøttelitens medhjelper
Nei no etsende drit.
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
Det kommer kanskje an på hva som er sagt eller skrevet om flekkene? Ville undersøkt det jeg.
![]() |
#13 |
Nøttelitens medhjelper
Ja er marmorflis.
![]() |
#15 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerFlekkene er borte da
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
Mulig ny behandling kan gi glans og farge tilbake? Med annet type middel altså.
![]() |
#17 |
Nøttelitens medhjelper
Ja nå rører jeg ingenting før jeg har snakka med de.
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerJa, fy fader. Skjønner de er rimelig stressa nå, for det er ikke bare et lite møbel eller noe heller.
![]() |
#19 |
stille
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerMarmor og travertinflis må behandles, helst to ganger i året, for å tette porer slik at de ikke trekker til seg allverdens dritt.
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flislegge gulv, ca pris - Eller noe vask som funkerJreg tror også det er fiksbart.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|