Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gardermoen denne uka

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 19:01   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.100
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Gardermoen denne uka

Vi reiser til Frankrike på torsdag, og Gardermoen-angsten min er på oppadgående. Jeg liker ikke store flyplasser, det er for uforutsigbart for meg. Så, er det noe poeng å være der før to timar før take-off? Jeg hørte at det aldri før var så mange som skulle reise fra Norge til utlandet som denne uka, så jeg lurer på om noen har erfaringer som tilsier at vi bør være der enda tidligere. Vi har bagasje og skal ta ut billetten i sånn skummel automat.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:04   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.626
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardermoen denne uka.

Da har du veldig, veldig god tid.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:06   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka.

Gardermoen er ikke akkurat en stor flyplass i mine øyne. Jeg liker uansett å være ute i god tid, og vi er der sikkert 1.2-2 timer før når vi drar denne uka.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:08   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardermoen denne uka.

To timer før er mer enn nok. Mannen sa det var lang kø i dagmorges - de hadde stengt halve sikkerhetskontrollen (lurt når det er skoleferie), men han rakk flyet likevel. Han var der 40 minutter før avgang tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:10   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardermoen denne uka.

Jeg liker også å være tidlig ute på flyplasser, tar meg en matbit eller noe etter at alt er sjekket inn og fikset, eller handler på taxfree eller noe sånt. Så om du stresses av det så skal du bare møte opp i god tid. Det er kjedelig å stå med høye skuldre i innsjekkingskøen fordi man kan tenkes å få dårlig tid.

Men når det er sagt. Jeg er alltid tidlig ute, og får neller av f.eks. alle mine kolleger som konsekvent kommer 3 min forsent til avtaler. What's the point!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:33   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.131
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Jeg skal ut å reise neste uke og kommer til å være der 2 timer før avgang. Nå er det litt forutbestemt pga tog, men jeg liker å være ute i god tid. Jeg skal forresten bare innenlands.
De sier vel gjerne 2 timer før avgang utenlands.

Og Gardermoen er en veldig grei flyplass. Gjennom security, til høyre og så straka vegen til gaten. Så sant ikke gaten din er rett innenfor security da. Riktig god tur!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:34   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.163
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Jeg synes det er greit å være der to timer før når jeg skal fly til utlandet, jeg. Gardermoen er ikke stort, men ting kan fort ta litt tid. Sist jeg skulle reise innenlands hadde jeg masse tid, men ble plukket ut i ekstrakontroll, måtte ta ut barnemat osv., og måtte gå langt til en av de midlertidige gatene. Da var jeg glad for at jeg som regel har beregnet ekstratid. Så særlig hvis du er stresset, ville jeg beregnet to timer. Mer enn det trenger du absolutt ikke. God tur!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 20:38   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.990
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Jeg var der kl 09 i dag. Da var parkeringen P1 stengt, P3 og P4 fulle. Det ble varslet en time i sikkerhetskontroll. Jeg hørte at det var sykdomsforfall på nyhetene inn til byen. En time etterpå var det 1 min ventetid.

To timer er god tid. Vi skal ikke ha mer tid vi heller om 15 dager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 20:46   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.428
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Jeg ville beregnet god tid til parkering og shuttlebuss, evt. bestilt parkering på Dalen parkering. Det kan være lange køer i sikkerhetskontrollen, men min erfaring er at det går fortere enn man tror.

2 timer før inne i selve hallen er virkelig veldig god tid, og dere rekker å kose dere på taxfree eller spise litt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 23:00   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.100
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Me tar toget. Har ikkje ork til den parkeringsgreia, det måtte me i fjor då me Lom heim midt på natta, men me tar flytogene frå Drammen. Uæh. Det er ikkje sånn buss for tog, vel? :nervøs:

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 23:19   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.265
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Gardermoen er en veldig grei og oversiktlig flyplass. Har du to timer til rådighet har du god tid. Vi dro på ferie der fra forrige onsdag, og det var null og nix kø i sikkerhetskontrollen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 00:04   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.936
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Det hjelper jo ikke å være så mye tidligere enn to timer der, for innsjekkingen starter jo ikke før to timer før. Så du kommer jo ikke lenger enn stå å glane i avgangshallen med kofferter på slep. Men jeg synes det er greit være der rett etter de har åpnet for innsjekking, for to timer går fort på Gardermoen synes jeg med litt kø her og litt kø der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 05:32   #13
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Vi tok flytoget frå Drammen søndag og det gjekk som det skulle heilt fram til Gardermoen, presis på minuttet. Det er anbefalt to timar på utland, og det tykkjer eg er greitt i tilfelle det dukkar opp noko ekstra dill. Det er betre å sitje ein time i ro og mak på Gardermoen og vere ferdig med alt enn å stresse vettet av seg på slutten, tykkjer eg.

God tur!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 09:01   #14
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det hjelper jo ikke å være så mye tidligere enn to timer der, for innsjekkingen starter jo ikke før to timer før. Så du kommer jo ikke lenger enn stå å glane i avgangshallen med kofferter på slep. Men jeg synes det er greit være der rett etter de har åpnet for innsjekking, for to timer går fort på Gardermoen synes jeg med litt kø her og litt kø der.


Ja tenkte også på dette. De åpner jo ikke innsjekkingen før to timer før. Så da kommer man ikke så mye lenger enn å vente i avganshallen uansett.

Jeg er alltid der i det de åpner innsjekkingen, altså to timer før, på utenlandsreiser!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 12:41   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.267
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Jeg er godt kjent på Gardermoen, er der alltid 2 timer før for utland med familien. Synes ting fort tar tid når vi er flere og ikke skal stresse. Men det er helt uproblematisk, og med to timer kan man i tillegg ta det med ro.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 13:07   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.392
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Vi stiller 2 timer før flyavgang når vi skal reise charter med ungene. Vi har opplevd å stå i kø kontinuerlig og bare rekke flyet akkurat selv med så tidlig oppmøte (men avgangen ble utsatt for vi var slett ikke de siste). Men det hører til unntakene.

Men særlig på disse charteravgangene tar ting tid, så da synes jeg det er greit å ha tid nok.

Når jeg reiser med jobben er jeg på ingen måte like tidlig ute.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 18:02   #17
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.527
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Vi hadde 1 time og 45 minutt i dag, det vart stress. Innsjekking gjekk raskt, litt kø på bagasjelevering, litt kø på spesialbagasje og ganske lang kø på sikkerhetskontrollen, vi gjekk i familiekøa, kø var det over alt. Vi rakk det greit altså, men eg som heller vil vente litt enn å stresse vart det litt for kort tid i dag.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 18:05   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

På gardermoens sider står det 2 timer for charter og 1.5 time for utenlandsreiser.

Jeg reiser mye men liker god tid og vil ha minst to timer - det har alltid gått greit. Nå forrige fredag var det 3 minutter i sikkerhetskontrollen midt på dagen....

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 18:09   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det hjelper jo ikke å være så mye tidligere enn to timer der, for innsjekkingen starter jo ikke før to timer før. Så du kommer jo ikke lenger enn stå å glane i avgangshallen med kofferter på slep. Men jeg synes det er greit være der rett etter de har åpnet for innsjekking, for to timer går fort på Gardermoen synes jeg med litt kø her og litt kø der.

Men det kan da umulig gjelde alle typer reiser? Jeg sjekket inn på nett kvelden før forrige gang jeg var ute og reiste og 3.5 timer før på maskin på gardermoen nå på fredag. Kanskje det er turer hvor du må sjekke inn over skranke som har dette?
Ah -ja. En kjapp kikk på osl sine hjemmesider tilsier at charterskrankene ååner 2 timer før avgang og stenger 1 time før. (Direkteflyvninger til USA åpner skrankene 3 timer før står det)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 18:14   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.315
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardermoen denne uka

Så på nyhetene i dag at det kø og lang ventetid i sikkerhetskontrollen, og at de anbefalte folk å være ute en halvtime før de egentlig skulle.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no