Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har du en "shovel list"?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 21:15   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Har du en "shovel list"?

Jeg har akkurat lest "The mystery of Mercy Close" av Marian Keyes, forøvrig fornøyelig underholdning, og bet meg merke i heltinnens "shovel list", som defineres som "a list of all the people and things I hate so much I want to hit them in the face with a shovel". I boken var det spesielt ord og uttrykk som sto høyt på heltinnens liste, og jeg humret godt for meg selv, fordi det er faktisk ord og uttrykk jeg hører i hverdagen som får meg til å ønske jeg hadde en spade å slamre til med

Kom igjen, du har en topp 10?

1. "Vi må slippe alle gode krefter til" - Aaargh! Hvorfor kan ikke høyresiden bare si privatisering da?
2. "Gullerøtter" - Nei! Det heter ikke gullerøtter, eller gulerøtter. Er det så himla vanskelig å si gulrot da?
3. "Masse lykke til" - Grusomt uttrykk, jeg mistenker google translate for å ha oversatt "lot's of luck" til norsk. Lykke til holder lenge for min del.
4. Thomas G:son - Mannen som klarer å herpe Eurovisonens Melodifestival helt på egenhånd.
5. Cupcakes - smaker godt, men herrejemini for et irriterende ord
6. Mammabloggere - er disse plassert her på jorda for å få alle oss andre til å føle oss som undermålere, eller?
7. Carrie fra "Sex and the city" - Antagelig tidenes mest irriterende og usympatiske kvinnekarakter på TV.
8. Instagram - Jeg hater Instagram!
9. Folk som poster alle treningsøktene sine på FB - Havner litt i samme kategori som mammabloggere
10. Dirty Dancing - Filmen alle jenter tilsynelatende elsker, men som for meg er en studie i amerikansk stereotypi. Blæ!

Gammel 26-05-13, 21:46   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en "shovel list"?

Hehe, du er nå morsom med lista di.
Hva pokker er galt med instagram, forresten?

Ellers er jeg fullstendig enig i de to første punktene dine.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:23   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Instaweather.
Per Sandberg.
Sandra Borch

Gammel 26-05-13, 22:29   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Instaweather
De 150 000 franskmennene som gikk i demonstrasjon mot homoekteskap
Siv Jensen
De som ikke bruker blinklys, men bare svinger når de finner det for godt

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:30   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nummer 3 er definitivt på min liste også!

Gammel 26-05-13, 22:34   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Mopedister som fiser avgårde, fremst i køa
Fargekoordinerte familier
Instaweather
z for s ("nå koooozer vi oss, dere."

Gammel 26-05-13, 22:36   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hashtags på Facebook.

Gammel 26-05-13, 22:38   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hashtags på Facebook.

De kommer automatisk når man deler fra instagram. Mvh I forsvarsposisjon

Gammel 26-05-13, 22:40   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig liste.

Sånn på stående fot er vel lista mi omtrent slik - i tilfeldig rekkefølge, bortsett fra han på toppen:

Cornwall councillor Collin Brewer, som uttalte at barn med funksjonshemminger bør avlives, slik vi gjør med tohodete lam.

Frp - reint generelt
Instaweather
Svigerfar
Folk som sier "det er nok en mening i at det skjedde," når noe tragisk skjer.
Unnasluntrere
Homofober
Rasister
Sytekopper
En viss ordfører fra Vågå

Gammel 26-05-13, 22:40   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellipse når det ikke passer seg "Du kan godt komme over ..." "Så fin ..." "Gratulerer ..."

Troika - hvem har gelé i sjolade!

Klems/ klemz

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:53   #11
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nesten så jeg sender et tyttebær til Karamell for nr to!

Masse lykke til troner øverst på min liste over meningsløse ting å irritere seg over.
Folk som tror at NEI betyr "kanskje - jeg spør en gang til. Og en gang til. Og enda en gang." kommer tett etter.

Gammel 26-05-13, 23:00   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er galt med Instaweather?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:02   #13
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Folk som tror at NEI betyr "kanskje - jeg spør en gang til. Og en gang til. Og enda en gang." kommer tett etter.

Jeg har ei på 4 som kommer i denne kategorien.

Tror ikke jeg har en slik liste altså, hverken bevisst eller ubevisst. Eller, jo.

Kattedrapsperson(er) i Haugesund kan fint få plass på en slik liste til meg.

Sist redigert av Luvi : 27-05-13 kl 21:11.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:24   #14
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg har akkurat lest "The mystery of Mercy Close" av Marian Keyes, forøvrig fornøyelig underholdning, og bet meg merke i heltinnens "shovel list", som defineres som "a list of all the people and things I hate so much I want to hit them in the face with a shovel". I boken var det spesielt ord og uttrykk som sto høyt på heltinnens liste, og jeg humret godt for meg selv, fordi det er faktisk ord og uttrykk jeg hører i hverdagen som får meg til å ønske jeg hadde en spade å slamre til med

Kom igjen, du har en topp 10?

1. "Vi må slippe alle gode krefter til" - Aaargh! Hvorfor kan ikke høyresiden bare si privatisering da?
2. "Gullerøtter" - Nei! Det heter ikke gullerøtter, eller gulerøtter. Er det så himla vanskelig å si gulrot da?
3. "Masse lykke til" - Grusomt uttrykk, jeg mistenker google translate for å ha oversatt "lot's of luck" til norsk. Lykke til holder lenge for min del.
4. Thomas G:son - Mannen som klarer å herpe Eurovisonens Melodifestival helt på egenhånd.
5. Cupcakes - smaker godt, men herrejemini for et irriterende ord
6. Mammabloggere - er disse plassert her på jorda for å få alle oss andre til å føle oss som undermålere, eller?
7. Carrie fra "Sex and the city" - Antagelig tidenes mest irriterende og usympatiske kvinnekarakter på TV.
8. Instagram - Jeg hater Instagram!
9. Folk som poster alle treningsøktene sine på FB - Havner litt i samme kategori som mammabloggere
10. Dirty Dancing - Filmen alle jenter tilsynelatende elsker, men som for meg er en studie i amerikansk stereotypi. Blæ!

Ta deg en chillpill og et par gullerøtter..!
Folk som irriterer seg over så mye dumt står øverst på min "Shovel list"!

Gammel 26-05-13, 23:26   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan man hate Instagram?

Hvordan kan en bildedelingstjeneste, som i og for seg er veldig lett å unngå befatning med, vekke sterke følelser i noen?

Gammel 26-05-13, 23:36   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øverst på min liste: folk som irriterer seg over hva andre gjør. Nestøverst: FrP
På tredje: Folk som ergrer seg over at folk som har overrasket seg selv og begynt ett nytt og bedre liv og trener jevnt og trutt og kjemper mot dørstokkmila hver dag, sjekker inn på trening på fb.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:56   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

1. Folk som ser det negative i det meste. Sytere.

Og det var vel det.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 00:15   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*ha* *ha* Bra tråd!

Min liste i tilfeldig rekkefølge:
1. Folk som ikke greier å si negative ting rett ut, men som hinter (gjerne på de teiteste måter).
2. Syklister som veksler mellom å kjøre som bilister, fotgjengere og idioter alt ettersom (les: Kjører forbi deg høyre sine, raser over gangfelt etc)
3. Buzzwords. Jeg mener: Hallo! Ja, for vi er jo sånne idioter at problemene blir mye morsommere bare de kalles utfordringer. (Jeg og mannen min bruker å finne opp slike ord til hverandre - håper ikke ungene bruker de utenfor husets 4 vegger. Siste ordet vi har tatt i bruk er: Åpningstidsutfordret. Det er når vi ikke rekker butikken. Kult ord! )
4. Vikarierende argumentasjon. Klarer man ikke å ta ballen? Ta mannen!
5. Gelegotteri. Det er rett og slett ikke godt.
6. Banker. Jeg liker dem rett og slett ikke. Legg på forsikringsselskap, pensjonsordninger, aksjeoppsjoner, fordshandel. Jeg vil bare at pengene skal dale ned i fanget mitt, uten at jeg må tenke.
7. Akrylgarn.
8. Folk som har fordommer mot folk som har fordommer. Doh, det er like teit å være rasistisk ovenfor hvite som svarte. Det er ikke slik at du får en gullstjerne i boken om du hevder at alle som er hvite er noen drittsekker som er rasistiske. Da er du faktisk like ille selv - selv om antirasist nok er et mer brukt ord.
9. Morgener. Jeg må stå opp!
10. Kalorier. De hater meg!

Gammel 27-05-13, 01:05   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, bra liste, him!
Nr 3!

Lurer forresten på om jeg skal instagramme midnattsola før jeg legger meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 08:39   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpningstidsutfordret!

Flubby: det heter da vitterlig hverken gullerøtter eller gulerøtter. Det heter gulrøtter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.