Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Er rosene mine døde?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 21:57   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Er rosene mine døde?

Jeg lagde rosebed ifjor. Og de vokste som bare det, blomstret hele sommeren og langt utover høsten.
Nå er de klippet ned, men alle uetnom en ser helt døde ut, brune og fæle. Men er de døde, eller er de bare trege?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:01   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Vanskelig å si, mine har definitivt dødd i vinter, jeg har noen på andre siden av huset, og de spirer nå. Bor på østlandet. Også er det vel slik at jorden må skiftes helt om rosende har dødd, og du vil plante nye. Hvis ikke dør de nye også etter en sesong.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:14   #3
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Ryktene sier at...

Vel, det ble et tema da jeg var på dugnad på tirsdag. Det er visstnok veldig mange som har opplevd det at rosene ikke ser ut til å komme seg. Og det ble også nevnt at en kjent blomstermann hadde sagt at selv om rosene ser døde ut så skal man ikke spa dem opp før sankthans. Sånn i tilfelle at de faktisk kommer seg.

Og nå kommer jeg på at jeg har glemt å sjekke mine roser...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:22   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Mange av rosene mine blitt skadet av is og frost i vinter. Skal beskjære dem kraftig over helgen, og håper at det blir liv igjen i dem

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:23   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Snakket med en gartner om det, det er mange mange blomster som har tatt kvelden denne vinteren sa han. Sikkert 1/3 mente han.
Siden rosebusken min fortsatt ikke har kommet med noe skudd så er den visstnok død. Buhu.
Men gravde litt i peonstilkene og nedi jorda der så er det røde skudd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:37   #6
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Her ser det ut som de gamle rosene (nostalgi , nadia og big purple ) er døde ikke , mye å se på . De nyplantede Austinrosene ser ut til å ha lidd en litt blidere skjebne .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:20   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Hm. Jeg har noen som ser ut til å ha overlevd. og noen kvisthauger. Spa opp og bytte jord altså? Det høres veldig stress ut .. :the lazy gardener:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:23   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Det er mye som enda ikke viser tegn til liv i hagen - det er for tidlig å slå fast om ting har dødd eller ikke.

Jeg håper mine roser har dødd. Da kan jeg kaste dem med god samvittighet. De overlever alt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:29   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Jeg tror rosene og klematisen er døde hvert eneste år, men jeg er heldigvis for treg til å grave dem opp. For de kommer tilbake hver gang. :P

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:40   #10
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vanskelig å si, mine har definitivt dødd i vinter, jeg har noen på andre siden av huset, og de spirer nå. Bor på østlandet. Også er det vel slik at jorden må skiftes helt om rosende har dødd, og du vil plante nye. Hvis ikke dør de nye også etter en sesong.

Hvorfor må man skifte jord hvis rosene dør og du må plante nye?

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 15:02   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Peoner og løytnantshjertene lever.
Da får jeg vente litt da. Passer igrunn fint, ta et tak i hagen når eksamenstiden er over.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 21:24   #12
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror rosene og klematisen er døde hvert eneste år, men jeg er heldigvis for treg til å grave dem opp. For de kommer tilbake hver gang. :P

Sånn er det her også. Det vil si: Mannen tror de er døde, jeg minner ham på at det alltid går bra. De kommer som regel etter hvert.
Ikke gi opp enda. De er litt trege i år.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 08:56   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Gubben min tror at plenen er død hvert år. Den er jo helt gul, joh.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 11:57   #14
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

De er litt trege i år.

Alt er tregt i år. Det er såvidt skogen har begynt å bli grønn her ser jeg, og alt av prydtrær i hagen min ser NESTEN døde ut. Til jeg begynner å titte nærmere på dem, og da ser jeg at syrinen har pittesmå knopper som kommer f.eks.
Det har vært en kald vår ja.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 12:29   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Jeg har gravd opp og kastet en rose, den så helt død ut og det var ikke antydning til spirer noe som helst sted på den. Den andre rosene mine har begynt å spire litt, men klematisen er fortsatt livløs. Er veldig spent på om den kommer eller om den har krepert i løpet av vinteren. Den har jeg hatt i 10 år og flyttet på utallige ganger, så den har vært hardfør og jeg gir den noen uker til. Men har plantet noen Imopoeaer ved siden av for sikkerhets skyld i fall den ikke kommer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 13:27   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Jeg har gravd i rosene mine i dag. Gir de en siste sjanse.
Det er liv langt nedi der. Har klippet vekk alt dødt så gir de 2 uker til å vise skudd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 18:28   #17
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Jeg har kikket på mine i dag, og det er bare hurdalsrosa og Maidens Blush som spirer. De andre kommer nok etter hvert.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 09:40   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Jeg kan rapportere at nå ser jeg spirer på alle utenom en.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 10:00   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Så kjekt med denne tråden, jeg lurer på det samme. Jeg har en Peer Gynt og en hvit buskrose, og de ser virkelig ikke bra ut. Jeg har ikke beskåret dem ennå, kanskje jeg burde?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 10:34   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er rosene mine døde?

Tallulah: er det museører på bjørka hos deg da? Jeg har brukt det som "rettesnor" her hos meg.

Googler du beskjære roser så får du endel tips.

Jeg tenkte jeg skulle dra på hagesenteret å kjøpe litt rosenæring.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no