Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dåpsgave

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-13, 14:54   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dåpsgave

På søndag skal jeg være fadder til en liten gutt som skal døpes. Sist jeg var fadder, ga jeg bort en kniv og livstidsmedlemskap i DNT. Denne gangen tror jeg ikke DNT medlemskap er noen vinner, men jeg er litt tom for alternative gode ting jeg kan finne på. Jeg tror jeg uansett gir kniv, det er blitt min greie.

Så, hva er dine beste dåpsgavetips?

Jeg har vært innom:
OBOS-medlemskap
Boligspar for barn
Kunst (hvor fikser jeg det herfra til torsdag, liksom?)
Barnehagesekk
Bestikk

Gammel 14-05-13, 15:00   #2
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dåpsgave

Vår yngste datter fikk Rørospledd til dåpen, det var en innertier.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 15:02   #3
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg slår et slag for OBOS-medlemsskap. Jeg fikk i forrige uke bruk for min dåpsgave da jeg kapret drømmehuset vårt med min ekstremt gode ansiennitet.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 15:06   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagesekk er en vinner her.

Denne nye varianten fra Bergans som vi diskuterte i en annen tråd er knallfin synes jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 15:16   #5
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fine eventyrsamlinger.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 17:09   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gavebrev i Skagenfondene.
Sølvbestikk

Gammel 17-05-13, 20:23   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt å gi fine bøker: Den store barnesangboka, noen finere utgaver av Astrid Lindgren, Asbjørnsen og Moe mm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 22:45   #8
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har selvsagt ikke vært ute og handlet enda, men tar sikte på å finne et trykk i morgen. Det tror jeg blir bra.

Gammel 17-05-13, 23:05   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har selvsagt ikke vært ute og handlet enda, men tar sikte på å finne et trykk i morgen. Det tror jeg blir bra.

Det tror jeg også! Begge mine har kunst, veldig hyggelig å ha synes jeg.

Gammel 18-05-13, 01:09   #10
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Vi skal også være faddere på søndag, og skal gi diverse sølv. Det er kjøpt brukt, jeg ser ikke poenget med å svi at mengder av kronasjer på splitters nytt når man får mye mer for pengene på en antikkbutikk.

Men jeg likte godt ideen med livstidsmedlemsskap i DNT, så jeg sjekket prisen. Jeg holdt på å dette av stolen - er det vanlig med gaver i den prisklassen? Eller mente du barnemedlemsskap?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 01:15   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har brukt å gi fine bøker: Den store barnesangboka, noen finere utgaver av Astrid Lindgren, Asbjørnsen og Moe mm.

Dette fikk sønnen min i "Velkommen til verden"-festen sin og det satt vi stor pris på. Han fikk også barnesølje som jeg er utrolig glad for. Også er jeg glad han ikke fikk sølvskjeer og slikt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 01:18   #12
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet ikke om det gjør noen forskjell, Input, for folk mener selvsagt forskjellig om gleden ved å eie sølv, men vi har kjøpt blant annet kakespade i stedet for teskjeer. En kakespade trenger de fleste en gang i livet uansett. Den behøver selvsagt ikke være i sølv, men hvis ikke fadderbarnet setter pris på den senere er det bare å levere den inn på en antikkbutikk og få penger tilbake.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 01:28   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kakespade hadde jeg satt mer pris på, t-skjeer ser jeg ikke vitsen med. Men så er det jo uansett ikke meg gaven er til, og han fikk jo en del jeg ikke ville valgt, men jeg setter jo pris på det likevel.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 09:18   #14
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg tipper jeg mente barnemedlemskap, Rug, jeg er ikke videre ekstravagant på gavefronten nemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.