|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DåpsgavePå søndag skal jeg være fadder til en liten gutt som skal døpes. Sist jeg var fadder, ga jeg bort en kniv og livstidsmedlemskap i DNT. Denne gangen tror jeg ikke DNT medlemskap er noen vinner, men jeg er litt tom for alternative gode ting jeg kan finne på. Jeg tror jeg uansett gir kniv, det er blitt min greie.
|
|
|
#2 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveVår yngste datter fikk Rørospledd til dåpen, det var en innertier.
|
|
|
#3 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveJeg slår et slag for OBOS-medlemsskap. Jeg fikk i forrige uke bruk for min dåpsgave da jeg kapret drømmehuset vårt med min ekstremt gode ansiennitet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: DåpsgaveBarnehagesekk er en vinner her.
|
|
|
#5 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DåpsgaveFine eventyrsamlinger. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: DåpsgaveGavebrev i Skagenfondene.
|
|
|
#8 |
|
Skinner
Sv: DåpsgaveJeg har selvsagt ikke vært ute og handlet enda, men tar sikte på å finne et trykk i morgen. Det tror jeg blir bra.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dåpsgave
Det tror jeg også! Begge mine har kunst, veldig hyggelig å ha synes jeg.
|
|
|
#10 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
Sv: DåpsgaveVi skal også være faddere på søndag, og skal gi diverse sølv. Det er kjøpt brukt, jeg ser ikke poenget med å svi at mengder av kronasjer på splitters nytt når man får mye mer for pengene på en antikkbutikk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Dåpsgave
Dette fikk sønnen min i "Velkommen til verden"-festen sin og det satt vi stor pris på. Han fikk også barnesølje som jeg er utrolig glad for. Også er jeg glad han ikke fikk sølvskjeer og slikt.
|
|
|
|
#12 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
Sv: DåpsgaveJeg vet ikke om det gjør noen forskjell, Input, for folk mener selvsagt forskjellig om gleden ved å eie sølv, men vi har kjøpt blant annet kakespade i stedet for teskjeer. En kakespade trenger de fleste en gang i livet uansett. Den behøver selvsagt ikke være i sølv, men hvis ikke fadderbarnet setter pris på den senere er det bare å levere den inn på en antikkbutikk og få penger tilbake. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: DåpsgaveEn kakespade hadde jeg satt mer pris på, t-skjeer ser jeg ikke vitsen med. Men så er det jo uansett ikke meg gaven er til, og han fikk jo en del jeg ikke ville valgt, men jeg setter jo pris på det likevel.
|
|
|
|
#14 |
|
Skinner
Sv: DåpsgaveJeg tipper jeg mente barnemedlemskap, Rug, jeg er ikke videre ekstravagant på gavefronten nemlig.
|
![]() |
|
|