|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva kan vi lage av disse restene?Noen lånte pauserommet på jobb i helgen til et arrangement. De har satt igjen ganske mye mat i kjøleskapene våre med beskjed om at vi kan spise det eller kaste det. Det er masse spekemat (spekeskinke og fenalår), oppskåret paprika, minst en kilo tomater, egg, 2-3 store camembert, mye brød og diverse annet snadder. Jeg tenker at vi må lage en rett av dette (og eventuelt noe ekstra fra butikken). Det blir litt kjedelig å spise spekemat og eggerøre hver dag også slik vi gjorde i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva kan vi lage av disse restene?Pai?
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan vi lage av disse restene?Quiche?
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva kan vi lage av disse restene?Jeg glemte å si at maten helst skal rekke til 12 sultne menn og en ikke fullt så sulten dame. Kan pai lages enkelt i langpanne, tro? Passer camembert til pai? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva kan vi lage av disse restene?Det finnes paideig på pose på Rema, den heter Maizena Pai. Om du tar flere poser blir det nok til langpanne. Aner ikke hvordan Camembert blir i/til pai, men en salat er jo godt til. Du kan blande 3 egg og 1pk matfløte, så har du smurninga til paien. Må sikkert ganges opp i langpanne.
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Re: Hva kan vi lage av disse restene?Pai, ja. Jeg hadde glatt skjært camembert i småbiter og hatt i paien.
![]() |
|
|