Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mammaen til Breiviks siste ønske

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 12:17   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mammaen til Breiviks siste ønske

Moren til Brevik er død. Hennes siste ønske var at familien skulle få fred fra pressen. Vg har stort oppslag på dette, med bilde av henne.
Vg fremhever hva hennes siste ønske er, og samtidig publiserer de et bilde av henne som ikke jeg tidligere har sett offentlig.

Jeg synes ikke at A.Brevik skal tas hensyn til og skjermes, men er det nødvendig å fronte bilde av mammaen hans nå? Jeg synes ikke det, kjenner at jeg synes det er respektløs og trist. Vil tro hun døde etter å ha hatt noen grusomme måneder etter at sønnen gjorde det han gjorde 22.juli...

Hva synes dere?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:24   #2
Raven
Fullverdig medlem
 
Raven sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 30
Raven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

En ting er å skulle ta hensyn til han, det er noe HELT annet med familien.
Trist at man ikke en gang kan respektere henne siste ønske.

__________________
Storetrollet 01 Lilletrollet 06
Minitrollet ventes i juli 13

Raven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:31   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Jeg syns media har vært varsomme i sin dekning av familien hele tiden, jeg. Å tro at media skal slutte å omtale ABB selv, er vel både utopisk og naivt tro at skal skje.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:32   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Opprinnelig lagt inn av Raven, her.

En ting er å skulle ta hensyn til han, det er noe HELT annet med familien.
Trist at man ikke en gang kan respektere henne siste ønske.

Hva mener du? Hun har jo selv bedt om at dette budskapet formidles.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:44   #5
Raven
Fullverdig medlem
 
Raven sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 30
Raven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Er jo forskjellige måter å gjøre det på, første side med stort bilde syntes ikke jeg blir riktig.

__________________
Storetrollet 01 Lilletrollet 06
Minitrollet ventes i juli 13

Raven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:47   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Jeg har også inntrykk av at pressen har vært varsomme i denne saken. Det har virkelig ikke vært mye om moren i pressen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:50   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Er det første gang navn og bilde av henne offentliggjøres i de store mediene? Jeg kan ikke huske å ha sett det før.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:52   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Er det første gang navn og bilde av henne offentliggjøres i de store mediene? Jeg kan ikke huske å ha sett det før.

Nei, jeg har heller ikke sett det før.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:57   #9
Raven
Fullverdig medlem
 
Raven sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 30
Raven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Det var bilder av henne rett etterpå, men heldigvis roet det seg ganske fort.

__________________
Storetrollet 01 Lilletrollet 06
Minitrollet ventes i juli 13

Raven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:01   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Hun fikk sitt siste ønske publisert;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:20   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns media har vært varsomme i sin dekning av familien hele tiden, jeg. Å tro at media skal slutte å omtale ABB selv, er vel både utopisk og naivt tro at skal skje.

Det har de absolutt vært. Det jeg reagerer på ved Vgs oppslag var bildet av henne. Synes Dagbladets og Aftenpostens publisering var bedre

Dekning av AAB er egentlig ikke et tema i denne tråden...

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 23-03-13 kl 13:30.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:23   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Jeg har selvsagt ikke sett VGs dekning. Jeg har bare lest Aftenpostens dekning, og den var helt grei - uten bilde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:32   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Jeg synes det er en viss dobbeltmoral av media når de lager et stort oppslag om et ønske om å la familien være i fred.

Jeg hadde ikke sett bilde av henne før nå og jeg synes det var unødvendig av media å trykke dette nå som hun er død. Strengt tatt ser jeg ikke helt vitktigheten av denne nyheten i det hele tatt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:34   #14
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Jeg vet ikke om jeg heller ser viktigheten av det. Har de blitt plaget av pressen nå i seinere tid? Jeg har ikke sett noe om verken henne eller noen andre i familien hennes i pressen på veldig lenge, eller sikter hun til Breivik også når hun sier "familie"?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:38   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg synes det er en viss dobbeltmoral av media når de lager et stort oppslag om et ønske om å la familien være i fred.

Det synes ikke jeg, all den tid det er hun selv som har bedt om at nyheten spres. At jeg ikke synes det er en spesielt stor og viktig sak, er en annen sak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:39   #16
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Vi snakket nettopp om dette. NRK har viet lite plass til dette, VG og Dagbladet derimot. Kunne vel kanskje ikke forvente noe annet.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:39   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Det ville vært dobbelmoralsk om pressen laget et stort opplag om at pressen selv hadde besluttet å la familien være i fred.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:44   #18
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det ville vært dobbelmoralsk om pressen laget et stort opplag om at pressen selv hadde besluttet å la familien være i fred.

Det var der jeg følte VG havnet med publiseringen av det bildet av henne.
Aftenposten hadde mindre fokus på dødsfallet, og det synes jeg er bedre både av respekten for en avdøds siste ønske, og ikke minst av hensynet til alle dem som er berørt etter 22.juli...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 13:45   #19
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det synes ikke jeg, all den tid det er hun selv som har bedt om at nyheten spres. At jeg ikke synes det er en spesielt stor og viktig sak, er en annen sak.


Men vet vi om hun har bedt om det da? Jeg skulle tro hun har bedt om at "nyheten" spres internt i pressen, ikke med førstesideoppslag. Det er mer sannsynlig enn at hun har bedt om at ønsket publiseres. Synes jeg.
Jeg synes de kunne spart seg oppslag med bilde og navn.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:40   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammaen til Breviks siste ønske

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Men vet vi om hun har bedt om det da? Jeg skulle tro hun har bedt om at "nyheten" spres internt i pressen, ikke med førstesideoppslag. Det er mer sannsynlig enn at hun har bedt om at ønsket publiseres. Synes jeg.
Jeg synes de kunne spart seg oppslag med bilde og navn.

Dette skriver Aftenposten:

Sitat:

Morens advokat, Ragnhild Torgersen, bekrefter dødsfallet overfor Aftenposten. Torgersen har hatt kontakt med moren inntil det siste.

- Hun et sterkt ønske om at jeg skulle kommunisere ut at mediene skulle skåne hennes familie da hun gikk bort, sier Torgersen til Aftenposten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no