Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunden min spiser bæsj

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-13, 14:18   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hunden min spiser bæsj

Ja, altså, den søte, snille, morsomme hunden min spiser bæsj. :kvalm:
I begynnelsen trodde jeg han bare lekte med bæsjen (den var jo stivfrossen), at han tok feil av bæsj og pinne liksom. Men etter å ha tatt han gang på gang i å tygge på det har jeg skjønt at han liker det. På tur så er han ikke interessert i hvem som har tissa hvor liksom, han er bare ute etter de brune klumpene.

What to do? Et strengt nei eller ti ser ikke ut til å stoppe trangen hans.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:22   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Jeg mener å ha hørt at når hunder spiser "unormale" ting, så skyldes det at de mangler noen vitaminer/mineraler/stoffer.
Om dette er riktig vet jeg ikke, men det har stemt på de hundene jeg har hatt i min omgangskrets.
Selv har ikke vofsene mine spist noe annet enn mat, så jeg kan ikke uttale meg så mye.

Men kansje du kunne fått en liten sjekk hos vetrinær? Eller iallefall tatt en tlf og hørt med dem?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:41   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Jeg kan ikke svare deg, men det står litt om det her og her om det kan være til hjelp.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:50   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Hvor gammel er han?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:51   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

vår whippet spiste bæsj frem til han var tre. Da sluttet han helt av seg selv.
(han virket forøvrig nesten litt ruset når han spiste bæsj - hørte ikke etter og sprang rundt med et litt sånn villt blikk)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 15:38   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Usjda. Men blir han ikke syk/løs i magen av det da?
De to jeg har hørt om som har hunder som spiser bæsj må lufte de om natten og dra hjem i lunchen for å lufte de... stakkars.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 15:41   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

(han virket forøvrig nesten litt ruset når han spiste bæsj - hørte ikke etter og sprang rundt med et litt sånn villt blikk)

Unnskyld, men nå måtte jeg flire.

Svigers, som var veldig påpasselige med hundens kosthold, hadde en hund som elsket å spise bæsj og å rulle seg i råtnende dyrekadavre. Ellers var hun ganske søt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 16:20   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Han ble akkurat 1 år. Og er selv fin i magen, selv om han spiser andre sin bæsj. Jeg syns det er ufattelig ekkelt! Kan hende han mangler noe ja, selv om han får kvalitetsfor. Ellers virker han frisk og rask og utvikler seg fint.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 16:25   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Vår voksne hannhund spiser bæsj i perioder med løpetid. Jeg vet ikke om det er en sammenheng, og hva den eventuelt består i. Ekkelt er det, i hvertfall.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 16:30   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Det kan jo ha med hormoner å gjøre, kanskje?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 17:14   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

De vokser det stort sett alltid av seg.
Prøv selvfølgelig å forhindre at han gjør det, men det er ofte en ting de vokser av seg.
De har lært av sin mor i valpegården, og gjør deretter.

Hva forer du han på?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 17:35   #12
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Mine foreldres hund spiste sin egen bæsj, og de fikk tips om å gi henne ananas i foret - da ville hun ikke spise sin egen bæsj lenger.
Hva andre hunders bæsj angår vil jo ikke dette funke...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 17:41   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Bikkja vår fikk og kvalitetsfor og var helt normal i magen. Men klart: de som kysser hunden sin vet ikke hva de får i seg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 17:53   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Begge mine fråtser i bleier om de får annledning....
De får kvalitetsfôr og er helt friske... eller så frisk man kan være om bæsj står på menyen...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:30   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Den oppdaget jeg til min store forskrekkelse at hunden til mamma også gjør. Passet den forrige helg, og det ble ikke mye suss og nuss etter å ha bevitnet entusiasmen over frosset bæsj.

Hunden er 2,5 år og doodleblanding av noe slag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:39   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Hunden jeg hadde i ungdommen, var helt vill etter hestebæsj. Kjempegøy, når man bor på tjukkeste bondelandet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 18:44   #17
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Min elsket hestebæsj helt til siste tur, og hun manglet ingenting.
Bleier var også stas, glemte en pose inne en gang, aldri mer. Hun så litt rar ut etter at skjegget ble klippet stakkars, men det var eneste måten å få bort skiten på.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 21:05   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Uff, Nina. Min har heldigvis hverken pels eller bart og jeg har aldri sett eller luktet bæsjen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 21:28   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.735
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vår voksne hannhund spiser bæsj i perioder med løpetid. Jeg vet ikke om det er en sammenheng, og hva den eventuelt består i. Ekkelt er det, i hvertfall.

Du har en hannhund. Hvordan vet du at det han finner er fra tisper med løpetid??? for hannhunder har jo ikke løpetid.

forøvrig, jeg vet om flere hunder som spiser bæsj, det krever at eier enten aksepterer, eller ikke lar hunde løpe i lang line når man går tur... usj. Heldigvis viser ikke vår tispe interesse for sånt. Hun har sine særheter, men ikke dette, heldigvis.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 21:55   #20
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hunden min spiser bæsj

Dette er dessverre vanligere enn man tror. Nesten alle hunder har spist bæsj en eller annen gang. Noen vokser det av seg, andre ikke. Man kan forhindre at de gjør det når man er i nærheten og ser det. Men hvem vet om de ikke prøver seg når de er alene.. Min valp gjør også dette, og ja, det er motbydelig. Kattebæsj er favoritten, og vi har katt og kattedo jeg tar henne skikkelig når hun gjør det,og hun vet hun ikke har lov, likevel klarer hun ikke la være når hun får anledning. Føler det var enda verre med en gang vi fikk henne, da prøvde hun ALLTID å ete sin egen bæsj, nå er det bare av og til. Men hun fant senest idag en frossen bæsj ute hun dro med seg, ja jeg holdt på å klikke. Men hva i huleste skal man gjøre, tenker at hun kanskje vokser det av seg..håpe, håpe..

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no