Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er en vara?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-13, 17:03   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Hva er en vara?

I klassen til et av barna mine har det vært veldig vanskelig å få foreldrene til å ta verv. Jeg endte opp som klassekontakt i både første, andre og tredje klasse for det var helt umulig å få noen andre til å stille opp. Siste året hadde vi ikke vararepresentanter, for ingen gadd. Jeg ordnet til juleavslutning alene, med influensa, siden den andre klassekontakten lå hjemme og kastet opp. Etter dette ble jeg litt lei av å være klassekontakt, må jeg innrømme.

Læreren spør alltid etter frivillige, det er ingen som melder seg, og etter 5 ubehagelige minutter der alle sitter og stirrer ned i gulvet så ser hun bedende på meg og jeg synes det er veldig, veldig vanskelig å si nei da. Men nå i fjerde klasse klarte jeg å si nei, selv da jeg ble spurt direkte. To andre ble til slutt overtalt og jeg var så fornøyd at jeg med største glede påtok meg å være vara. (Vi MÅ jo ha en vara, jmf erfaringer fra juleavslutningen). Og det var jeg egentlig veldig fornøyd med, helt til jeg fikk beskjed fra FAU om at både klassekontakter og vararepresentanter har obligatorisk oppmøte på planleggingsmøter og vil bli pålagt oppgaver i forbindelse med flere sosiale tilstelninger utover året. Si meg, er ikke vara per definisjon en som stiller opp når den egentlige representanten er fraværende? Er det vanlig rundt omkring at vararepresentanter har oppgaver utover å stille når klassekontakten ikke kan? Dette er nytt hos oss og det kom ingen advarsler i forkant.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.