Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tomatsaus og fisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 11:13   #1
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Tomatsaus og fisk?

Jeg har hjemmelaget tomatsaus i fryseren som jeg vil bruke. Har sett en oppskrift med tomatsaus og torsk i form.. Og så så jeg en oppskrift med "fisk" i en slags tomatsuppe. Har lyst til å prøve tomatsausen med fisk. Er det noen her som har erfaringer/en god oppskrift å dele med meg?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:32   #2
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Tomatsaus og fisk?

Press en hvitløkbåt og rør det sammen med et par matskeder smør. Ha det i tomatsausen. Salt, pepper og litt chilipulver i sausen. Legg fisken i en smurt ildfast form. Hell sausen over. Stek i ovn på 175 grader, ca 25 minutter. Server med ris eller poteter.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:42   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg laget i går. Fisken var helt frossen, så jeg la den i form med olivenolje og strødde hakket purreløk, hvitløk, salt og sitronpepper på og satte den inn 10 minutter uten saus. Så varmet jeg ett glass Dolmio ekstra krydret med to bokser hermetiske, hakkede tomater i en gryte, og helte dette over fiskeformen. Satte så inn igjen i 20 minutter. Jeg la noen ss pillede reker over da formen var tatt ut av ovnen. Det ble kjempegodt !

Gammel 18-01-13, 12:33   #4
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Takk. Dette hørtes godt ut! Da blir det torsk med tomatsaus i form med ris til middag i dag. Springer og tar opp fisken! :-D tror jeg følger ditt råd Shane og spicer det opp med chilli og hvitløk! Nam!

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.