Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-13, 09:54   #1
Orchid81
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
Orchid81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Hei

Vi skal reise på tur til USA (Orlando) helt i slutten av april i år. Vi er 2 voksne og 3 barn (8, 6 og 2 år). Planen er selvsagt å besøke parkene men er litt i tvil mtp hva vi skal besøke og hvor mange dager vi trenger. Vi tenker å besøke Disneyworld og bruke 3 dager i følgende: Magic Kingdom, EPCOT og Animal Kingdom. Tenker også å besøke SEAWORLD 1 dag og Legoland Orlando 2 dager. Jeg lurer på hvor mange dager dere andre brukte på Disney sine parker. Er det nok med 1 dag pr park? Vi har ikke lyst å kjøpe "hopper" bilett for det blir mye stress å flytte på seg fra en park til en annen med unger. Så vi skal ta en park om gangen. Jeg fant ut at det går ann å få 2dagers bilett til Legoland for prisen av 1, har noen vært der? Er det verdt å bruke 2 dager på Legoland? Tror ikke vi skal besøke vannpark på legoland, har noen vært der? Noen anbefalinger? Ønsker også tips for Seaworld. Noen tips på hvilke dager det er best å besøke parkene på? Spisesteder? Parkeringstips for Magic Kingdom? Har noen prøvd å parkere nærmere parken? Takk for hjelpen

Orchid81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:03   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Vi var i Disney-parkene, to voksne, en dag per park, og det ble litt lite synes jeg. Mye gåing for å rekke over alt, ville ikke gjort det med unger på slep. Det spørs selvfølgelig hvor viktig man synes det er å få med seg alt, og man synes det er greit å la noe av parken stå usett. Mener man får kjøpt femdagerspass til Disney-parkene, og det kan være greit så har man litt bedre tid på seg til å dra tilbake dit man ønsker.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:31   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Vi hadde to dager i Orlando og besøkte Animal Kingdom og Universal Studio. For vår del så var det i grunnen nok. Det kan fort bli litt mye også. Vi bodde i Ft. Lauderdale og hadde en dag i Miami Seaquarium, hadde vi bodd i Orlando hadde vi sikkert tatt Seaworld.
En dag i en park er egentlig litt lite, for vår del var det greit nok. Man blir litt sliten av alle inntrykkene også. (Mye folk, varmt, mye støy, mye venting, dyrt...)

Det er ikke noe problem å få parkering til parkene. Det er enorme parkeringsplasser. På Magic Kingdom så går det skyttelbuss/tog. Alt er så organisert og gjennomført at man slipper å tenke.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:34   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Jeg syns en dag per park var mer enn nok, men ville nok ikke valgt en hopper. Animal Kingdom dro vi faktisk fra før stengetid.

Vi var tidlig ute og gikk systematisk til verks, samt skaffet oss fast pass på de tingene det var mulig. EPCOT er en ganske rolig park, med mindre trøkk enn de andre. Anbefaler å bestille middag hver kveld på en raustaurant, så er dere garantert bord, og det er en fin og avslappende slutt på dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:51   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.991
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Epcot hadde jeg aldri dratt til med barn. Det er en ganske kjedelig park, og jeg vil si spesielt for barn. Mye fint å se, but that's it. Ville heller dratt til Disney MGM Studios Og Universal Island of Adventures synes jeg er et must, dog er det nok endel rides som barna ikke kan ta (vi var der uten barn, så det er sikkert noen som har vært der med barn som kan svare bedre på det).

Jeg synes det høres stress ut å begrense parkene veldig med en pr dag, men nå er vi en familie som elsker temaparker og når vi først drar så er vi der til vi er ferdige liksom. Dvs at vi har hatt to turer à 5 dager til Disneyland Paris og da vi var i Legoland Billund brukte vi 3 dg i parken. Ting tar utrolig mye mer tid i temaparker når man drar med barna, og man må være flinke til å ikke la ting bli stress. Vi ser alltid slike familier når vi er på disse turene, og det blir ikke noe hyggelig for verken barn eller voksne. Godt å kunne ta en kort dag i parken hvis man er sliten en dag Ønsker dere å kjøre en park pr dag så vil jeg anbefale dere å ta parker annenhver dag - ikke påfølgende dager. Og dagen i mellom bør brukes til å slappe maks av på hotellet/leiligheten

Husk at det er en del køståing, så ta med f.eks. mobil, DS, IPod etc for underholdning, samt noe å småspise på til barna

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 11:02   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Epcot hadde jeg aldri dratt til med barn. Det er en ganske kjedelig park, og jeg vil si spesielt for barn. Mye fint å se, but that's it.

Det trodde jeg også, til i sommer. Jeg husket EPCOT som kjedelig (men hadde ikke vært der på 20 år), men det var det absolutt ikke. Barna på 8 og 11 hadde det storartet, med både romfartrides, racerbiler, lage sin egen berg og dal-bene og kjøre den etterpå, "hangliding", Nemo og ikke minst alle landene. EPCOT kommer til å stå på besøkslista igjen om vi reiser tilbake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 11:14   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.991
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Så gøy, Tallulah! Det er garantert forskjell fra barn til barn også, og hva man liker Vi har noen venner som var der med 6 og 8 åring, som ikke var overbegeistret.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:19   #8
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det er ikke noe problem å få parkering til parkene. Det er enorme parkeringsplasser. På Magic Kingdom så går det skyttelbuss/tog. Alt er så organisert og gjennomført at man slipper å tenke.

Mulig det er endret siden vi var der, men man slapp i alle fall ikke å tenke på HVOR man hadde parkert bilen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:37   #9
Orchid81
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
Orchid81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Takk for innspill og tips! Vi skal nok ikke til Universal Studios/Island of adventures denne gangen. Har lest at det er mest for dem som har eldre barn så vi få vente med det til neste gang.
Vi skal være i Orlando 7 dager og forstår jo at man kan ikke få alt med seg på en gang, derfor er det greit å høre hvor mange dager dere andre brukte pr park. Sol og bad ferie tar vi 1 uke etter når vi drar til vestkysten av Florida til Fort Myers og Clearwater. Noen som har noen gode tips til disse plassene? Er det noe shopping muligheter der? Noe for små barn? Hvordan gjorde dere dette med bompasseringer for dere som kjørte i Florida? Har lest at det er en del sånne bomstasjoner på veiene. Må nok investere i autopass, eller? Har MASSE spørsmål som dere kan se...

Vi skal også på 1 ukers cruise fra Ft. Lauderdale til den østlige karribean. Hvordan fungerer drikkepakkene de tilbyr på RCCL? Må mat kjøpe den pakken for alle i familien eller er det pr familie? Noen andre tips/ anbefalinger for Oasis of the Seas båten? Har noen prøvd barneklubber der? Hvordan fungerer dette? Hva type underholdning er det for barna? Koster det ekstra? Er det mulighet for barnevakt på kvelden?

Orchid81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:41   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Vi hadde leiebil med autopass brikke. Veldig lettvint.

Har dessverre ikke vært i Ft Meyers eller på RCCL cruise. Så lite tips å komme med der.

Skal dere ha 3 uker?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:45   #11
Orchid81
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
Orchid81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Skal dere ha 3 uker?

Ja

Orchid81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 16:51   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.796
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Du får gratis dag to bill til seaworld dersom du henvender deg i luka til venstre rett etter inngangen. Gjør det når du kommer til parken, det var lang kø for å ordne det når man gikk ut igjen.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 21:22   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av Orchid81, her.

Sol og bad ferie tar vi 1 uke etter når vi drar til vestkysten av Florida til Fort Myers og Clearwater. Noen som har noen gode tips til disse plassene? Er det noe shopping muligheter der? Noe for små barn? Hvordan gjorde dere dette med bompasseringer for dere som kjørte i Florida? Har lest at det er en del sånne bomstasjoner på veiene. Må nok investere i autopass, eller? Har MASSE spørsmål som dere kan se...

Bodde og studerte fire år i Orlando, men hadde aldri autopass (så vidt jeg husker). arte quarters og brukte, ikke noe problem. Men, hvis dere skal kjøre mye er det sikkert greit med autopass.

Clearwater er flott, nydelig strand! Nå er det lenge siden jeg studerte der, så ting har nok endret seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:11   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Man trenger ikke mer en en dag i Legoland i Orlando iallefall. Vi var der fra åpning til stenging og da rakk vi over alle rides poden ville ta, samt show, spising og regnavbrudd . Ikke noe stress. Det er liten park som passer veldig,veldig godt for "mindre" barn (3-8, kanskje).
I Seaworld kan det kanskje være OK med to-tre dager for å slippe stress. Gjerne dra litt utpå dagen, så er køene litt mindre og temperaturen litt mer behagelig.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:12   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bodde og studerte fire år i Orlando, men hadde aldri autopass (så vidt jeg husker). arte quarters og brukte, ikke noe problem. Men, hvis dere skal kjøre mye er det sikkert greit med autopass.

Clearwater er flott, nydelig strand! Nå er det lenge siden jeg studerte der, så ting har nok endret seg.

"SunPass" tror jeg det heter. Man forhåndsbetaler til leiebilselskapet, jeg tror ikke man får lånt leiebil uten.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:19   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.796
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Vi hadde det i alle fall.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 23:01   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Epcot hadde jeg aldri dratt til med barn. Det er en ganske kjedelig park, og jeg vil si spesielt for barn. Mye fint å se, but that's it. Ville heller dratt til Disney MGM Studios Og Universal Island of Adventures synes jeg er et must, dog er det nok endel rides som barna ikke kan ta (vi var der uten barn, så det er sikkert noen som har vært der med barn som kan svare bedre på det).

Mine var hhv 8 og 11 år når de var i EPCOT og elsket parken, få med dere bamseflagget i starten av parken så ungene får stempel og skrevet navnet sitt i de ulike skrifttegnene under deres vandring i parken. MGM - not so much, det er mange show/filmer/3D-show som kan bli langtekkelig for de minste. Universal og IoF vil jeg ikke anbefale til så små barn. (Nå skal det sies at mine ELSKER rides, de syntes også filmer og show er gøy, men i MGM syntes de det ble litt for mye)

Magic er ett must med barn i den alderen mener jeg personlig. Seaworld er en opplevelse. Vannparkene kan bli litt mye for de minste.
Downtown Disney er ett veldig hyggelig sted på kvelden. T-Rex er den mest populære restauranten der, men dere må bestille bord, gjør det gjerne allerede nå - +1 407 828-8739

1 dag pr park har vært nok for oss, bortsett fra Universal og IoF, men mine får nå kjøre alle attraksjoner. Første året vi var der med minste var ett mareritt da han ikke fikk kjøre de tøffeste attraksjonene.

Dere reiser i høysesong mht parker, så ja, det er endel kø. I Disneyparkene er fast-pass gratis, orienter dere derfor på kartet når dere kommer inn i parken. Finn ut hvor og når de ulike showene som kan være av interesse går. Gå til de attraksjonene dere vil kjøre og trekk fast-pass, dere må vente x-antall tid (lurer på om det er 30 minutter) før dere kan trekke ett nytt pass.
Dette kan gjøre dagen deres ganske effektiv. Gå systematisk igjennom parkene og ikke løp frem og tilbake - parkene er store, så bruk dagen godt.
Sørg for nok drikke, solkrem og noe som dekker hodet/øyene.

Opprinnelig lagt inn av Orchid81, her.

Fort Myers og Clearwater. Noen som har noen gode tips til disse plassene? Er det noe shopping muligheter der? Noe for små barn? Hvordan gjorde dere dette med bompasseringer for dere som kjørte i Florida? Har lest at det er en del sånne bomstasjoner på veiene. Må nok investere i autopass, eller?

Vi skal også på 1 ukers cruise fra Ft. Lauderdale til den østlige karribean.

Kommer an på hvilken retning dere kjører fra Orlando Intl airport. Kjører dere mot 528 og I4 mot Disney/Kissimmee må dere igjennom 2 toll-roads, den første koster 75 cent, den neste 1,5 dollar, ha derfor noen cents i bilen når dere reiser fra flyplassen, den første er ubetjent og dere får bot for å kjøre i gjennom, det piper noe infernalsk dersom dere bare kjører rett igjennom.
(Bøter betales på Publix)

På I4 til Clearwater/Tampa er det ingen toll-roads, HWY 75 fra Tampa til Fort Myers er det heller ingen Toll-roads. På HWY 75 fra Naples til Miami (Ft. Lauderdale) er det en toll-road når dere kjører inn i Everglades, sørg for å ha nok drivstoff når dere legger ut på den strekken, dere kjører "rett" frem i 1 time. Lurt å gå på do også før man starter på den.
IKKE bruk tid på Buch Gardens, den parken er slitt og lite egnet for små barn.
Tampa er ikke en veldig spennende by, men å bade på Clearwaterstranden er utrolig flott.

Dere kjører igjennom Naples fra Fort Myers i retning mot Ft. Lauderdale.
Naples har Bonita Beach og Barefoot Beach, disse strendene ligger på top 25 over verdens beste strender, jeg anbefaler dog å bade på Naples Pier, det er noe HELT spesielt! Helt helt fantastisk!
Her ser du utsikten min fra solstolen i sommer:

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

"SunPass" tror jeg det heter. Man forhåndsbetaler til leiebilselskapet, jeg tror ikke man får lånt leiebil uten.

Nei, man må ikke ha Sun-Pass for å leie bil. Vi har funnet ut at det ikke lønner seg å ha ett slikt pass, vi har hatt "refill"-pass og klarte ikke å bruke våre 10 obligatoriske dollar på 3 uker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-01-13 kl 08:54.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 23:07   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Vi var i Orlando i fjor, med 6-åring og 1,5-åring.

Man trenger ikke mer enn én dag i hver av Disneyparkene. Og EPCOT kunne vi fint kuttet ut mtp. barna. Poden var i yngste laget, og jeg var ikke overimponert. Badeparken Typhoon Lagoon kunne jeg forresten gått flere dager i.

Sea World kunne jeg gått to dager i, men man klarer seg fint med én. Sea World hadde de beste berg- og dalbanene, synes jeg.

Islands of Adventure gikk vi i uten barn, og det var nok det greieste. Poden ville vært for ung/liten til det aller meste. Der holder det hvertfall med en dag.

Clearwater Beach var nydelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 23:15   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Airboat Tour i Everglades er også en opplevelse utenom det vanlige.
Vi brukte Everglades City Airboat, utrolig fin tur, de har høreklokker m/mikrofoner så du kommuniserer med guiden på hele turen. Tar ca 1,5 time, verdt hvert minutt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:06   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år

Om man liker EPCOT eller ikke tror jeg kan ha sammenheng med hva forventningene er. Tenker man ACTIOOOOOON!! er det ikke nødvendigvis rett sted, men liker man romfart, teknologi og interesserer seg for ulike land er det et flott sted.

Blant annet ligger det to hus ved starten av parken hvor man kan prøve seg på brannslukking, gå gjennom en orkan, mange ulike spill, samt bygge en berg-og-dal-bane på data for deretter "kjøre" den i en kjempediger klo. Det var fantastisk gøy.

Hiawata likte også å samle stempler og få navnet sitt skrevet på ulike språk gjennom landene, Kina hadde et fantastisk akrobatikkshow og souvernirbutikken til Mexico og Japan var alene nok for meg. EPCOT har også betydeig bedre mattilbud enn de andre parkene.

Ellers er jeg enig med Fløyel ang. filmparkene. Hiawata på nesten åtte elsket Universal, men med to filmparker ble han litt lei. Mange er språkbaserte, så er man ikke helt stø i engelsk blir det litt slitsomt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-01-13 kl 10:57.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no