Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-12, 13:00   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Reiseforsikring som har utløpt - skadd i utlandet

Knotete overskrift.

Men den siste tider har det vært noen oppslag i avisene (iallefall Adressa) om folk som har opplevd at reiseforsikringen ikke har dekt å få hjem de som er skadd og/eller død fra utlandet.

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...cle6790795.ece

En vanlig reiseforsikring gjelder ikke om man blir værende i utlandet over 45 dager (eller noe sånt). Det jeg stusser over er at mange ikke ser ut til å sette seg inn i slike ting FØR de drar?

Jeg synes det er så rart, for det er jo ganske avgjørende med god forsikring om noe skjer og man er utenlands, og det ville vært noe av det første jeg hadde sjekket om jeg skulle være lenge borte.

Og så ender det opp som i eksemplet over, at det vil koste opp mot 1/2 mill å få vedkommende hjem. Og så blir det innsamlingsrunder blant kjente og Facebook.

Nå er det vel stadig «bevis» i media over at folk ikke har kontroll på forsikringer da, men jeg skjønner det liksom bare ikke.
Det er jo veldig belastende for de som må ordne opp i dette når noe skjer, og forsikringen ikke er gjeldende?

Jeg kjenner jeg blir litt frustrert bare.

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 10-12-12 kl 14:43.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.