Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mindre usunn "is"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 19:38   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Mindre usunn "is"

La en brun banan i fryseren til den var frossen. Kjørte den i food processor til den fikk soft-ice-konsistens og mikset inn en teskje kakaopulver. Sukker unødvendig. Må spises med en eneste gang, før den blir flytende. Snuppa koste seg veldig. Jeg tok en halv teskje bare for å bedømme smaken, og syntes det smakte himmelsk. -Men jeg har ikke smakt søtt av noe slag siden juli, kraftig deprivert med andre ord så jeg er nok ikke verdens beste dommer i dessertkategorien.

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:40   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre usunn "is"

Brun banan med kakao smakte himmelsk? Jeg tror nok du er inne på noe når du setter det i sammenheng med manglende søtt de siste månedene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:41   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frosne bananer smaker faktisk grævla godt, og får en helt nydelig softis-konsistens i food processor. Jeg lager det titt og ofte. Har i en daddel eller to, og litt rent vaniljepulver. Ungene digger det, selv eldste som ikke liker banan. Jeg lager mye hjemmelaget is.
Og jeg HAR spist søtt, altfor ofte.

Gammel 08-11-12, 19:42   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frossen banan er godt. Og jo brunere bananen blir først, jo søtere er den.

Gammel 08-11-12, 19:45   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan kjøpe det på diverse isbarer og juicebarer og lignende i USA, ren banan. Konsistensen blir best med en Champion juicer, men den koster litt da.

Gammel 08-11-12, 19:57   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns bare brun banan er skikkelig ekkelt uansett hva man gjør med den, så jeg er nok ikke i målgruppen.

Gammel 08-11-12, 20:07   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Men det synes ikke at den er brun når du blander med kakao.

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:08   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det spiller ingen rolle, den smaker jo brun banan.

Gammel 08-11-12, 20:09   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg bruker ikke brune bananer, men de bør være godt modne og ha endel brune prikker på, men de skal være søte og faste i formen, ikke skvapsete og smake vokda. Jeg liker kun helt klargule bananer uten brune flekker når jeg skal spise dem naturell.

Gammel 08-11-12, 20:09   #10
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg har nok fargeblind smak.

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:11   #11
konsulenten
Passiv

Standard

For all del, det MÅ jo ikke være brun banan. Men jeg hadde en så da brukte jeg den.

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:12   #12
konsulenten
Passiv

Standard

-Og den var mest brun på skallet, inni hadde den noen flekker men var ganske fast og fin i konsistensen.

Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 21:10   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, brunflekkete på skallet. Selve bananen er jo ikke brun.

Gammel 08-11-12, 21:13   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei, er selve bananen brun, tror jeg nok den er såpass lite appetittelig at de færreste ville brukt den uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.