|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Mindre usunn "is"La en brun banan i fryseren til den var frossen. Kjørte den i food processor til den fikk soft-ice-konsistens og mikset inn en teskje kakaopulver. Sukker unødvendig. Må spises med en eneste gang, før den blir flytende. Snuppa koste seg veldig. Jeg tok en halv teskje bare for å bedømme smaken, og syntes det smakte himmelsk. -Men jeg har ikke smakt søtt av noe slag siden juli, kraftig deprivert med andre ord så jeg er nok ikke verdens beste dommer i dessertkategorien. |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mindre usunn "is"Frosne bananer smaker faktisk grævla godt, og får en helt nydelig softis-konsistens i food processor. Jeg lager det titt og ofte. Har i en daddel eller to, og litt rent vaniljepulver. Ungene digger det, selv eldste som ikke liker banan. Jeg lager mye hjemmelaget is.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mindre usunn "is"Frossen banan er godt. Og jo brunere bananen blir først, jo søtere er den.
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Mindre usunn "is"Man kan kjøpe det på diverse isbarer og juicebarer og lignende i USA, ren banan. Konsistensen blir best med en Champion juicer, men den koster litt da.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Mindre usunn "is"Men det synes ikke at den er brun når du blander med kakao. |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Mindre usunn "is"Jeg bruker ikke brune bananer, men de bør være godt modne og ha endel brune prikker på, men de skal være søte og faste i formen, ikke skvapsete og smake vokda. Jeg liker kun helt klargule bananer uten brune flekker når jeg skal spise dem naturell.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Mindre usunn "is"Jeg har nok fargeblind smak. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Mindre usunn "is"For all del, det MÅ jo ikke være brun banan. Men jeg hadde en så da brukte jeg den. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Mindre usunn "is"-Og den var mest brun på skallet, inni hadde den noen flekker men var ganske fast og fin i konsistensen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Mindre usunn "is"Nei, er selve bananen brun, tror jeg nok den er såpass lite appetittelig at de færreste ville brukt den uansett.
![]() |
|
|