|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RyanairAller helst vil vi slippe å reise med Ryanair, men da verken SAS eller Norwegian har avganger den dagen vi må reise, og vi ønsker å fly direkte, står vi igjen med Ryanair den dagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: RyanairJeg synes det er helt greit, så lenge man har orientert seg ordentlig om bagasjereglene og er klar over hva man får. F.eks. at de prioriterer punktlighet milevis over å laste inn flymat, så jeg tar alltid med egen mat om jeg tror jeg trenger noe å spise.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: RyanairMøt opp tidlig, følg bagasjereglene og vær klar over at du ikke får noe som helst gratis. Og da er det helt greit nok.
|
|
|
|
#4 |
|
fri
|
Sv: RyanairJeg synes også det er helt greit. De er nesten alltid før tiden, og med ørepropper med musikk i ørene, så kan man lett ignorere all reklamen og salget at røykfrie sigaretter og skrapelodd. Og ja, niste er lurt. Sitter man helt foran og helt bak kan man være heldig å få mat, men den er ikke spesielt god. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: RyanairJeg reiser mye med Ryanair, rett og slett fordi de (dessverre) alltid er MYE billigere enn alternativene akkurat når jeg kan reise.
|
|
|
#6 |
|
Sv: RyanairFlytid direkte er 3.20 h, til 4200.- inkl bagasje for meg, kannen og vesla. Flyr ut 10.40 tror jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RyanairVi har reist RA to ganger til Alghero fordi alternativene er både to og tre ganger dyrere.
|
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: RyanairVi har flydd med ryanair flere ganger og syns ikke det er stor forskjell fra de til SAS/norwegian. Den største forskjellen er at man må satse på at man får sitte sammen og derfor er det lurt å ikke stå bakerst i køen.
|
|
|
#9 |
|
fri
|
Sv: RyanairJeg synes forøvrig det er genialt å fly alene med RA. Da venter jeg alltid til alle har gått på flyet, for nesten alltid en plass helt foran nær midtgangen, og kommer meg fort av flyet igjen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: RyanairMen man kan vel reservere sete? Ikke snakk om at jeg sitter et annet sted enn sammen med vesla og mannen. Hilsen flypyse. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ryanair
Man kan reservere noen få seter. Ellers er trikset å kjøpe Priority Boarding, sitte i baren og se på alle dem som står i kø i en time, og så gå frem til skranken akkurat idet de er ferdige med priority boarding. Da kommer man inn såpass tidlig at man garantert får sitte sammen, men slipper å stå mer i kø enn nødvendig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: RyanairSer at Norwegian nå har fly den dagen. Til prisen 7581.-. Stor forskjell i pris. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: RyanairEr det noe sånn innsjekktull som vi må tenke på med Ryanair? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: RyanairMen hvordan er flyene? Jeg har et bilde av fly fra Aeroflot ala 1986, der setene klapper sammen og lysstoffrør detter ned i hodet på en. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: RyanairNå er prisen 4981.- med Ryanair og 8198.- med Norwegian. Norwegian blir ikke akkurat rimeligere her som dagene går. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ryanair
Det har ikke vært noen ting i veien med flyene jeg har flydd med. Setene kan ikke legges tilbake, men flyene har vært relativt nye og fine.
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: RyanairDet jeg må tenke på er da bagasje, som må bestilles og at det er bare et håndbagasje pr pers, så taxfreevarer må få plass i den ene håndbagasjen?, at vi bør være der i god tid og at vi må sjekke inn på nett. Noe mer? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: RyanairHusk å skrive ut boardingpassene. Må de gjøre de på flyplassen, koster det mange hundre kroner per person.
|
![]() |
|
|