Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-12, 11:25   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.271
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

HASTER.

Hva kjøper man for tiden? Elastisk sjal? Hva er den beste nettbutikken og hvem leverer fortest (til et annet europeisk land)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 11:26   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Fem kilo - elastisk bæresjal. Med mindre de vil spare penger og klare seg med ett - da kan de bruke meitai med noe tilleggsutstyr. Jeg syns det elastiske sjalet var supert til han var omtrent på grensen - syv kilo. Etter det har jeg brukt meitai av type babyhawk. Den elsker jeg fremdeles.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 11:43   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg hadde kjøpt vevd sjal eller bæresele, fordi jeg selv ikke orket å bruke elastisk sjal lenger enn til ca 7 kg og det går jo ofte kjapt dit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:07   #4
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Vevd sjal i bomull så det tåler masse vask. Finnes det ikke bæretøybutikknettbutikk i det landet det skal brukes?

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:09   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Mobywrap får du på ebay.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:10   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Her: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Genuin...item23204e3ad4

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:11   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Dette sjalet har jeg hatt i to ulike varianter, ett med panel og ett uten. Supert! Kan vaskes og tørker fort. Lett å knyte. Brukte bare det til ungen var 6 mnd og deretter i kombo med ergosele i noen mnd og så bare ergosele.

Knyting lærer du på youtube, søk på moby wrap.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:53   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.271
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg tror det er det jeg hadde. Moby elastisk sjal, sant?

Jeg tenker at for en knøtteliten italiensk lettvekter som er sår og tander så er et elastisk sjal mer riktig enn de litt mer robuste vevde?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 13:09   #9
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Moby er elastisk sjal ja. Jeg synes det uten panel er litt lettere å få perfekt enn det med, men det med gir litt bedre støtte når babyen veier mer.

Jeg brukte mye elastisk sjal med første som var en skikkelig lettvekter det første året. Var lett å kunne ta babyen inn og ut av sjalet uten å knytte om.

Jeg er veldig glad i vevde sjal siden de kan brukes på flere måter. Man kan lage knytinger som man kan ta barnet inn og ut med vevd sjal også, husker ikke hva den kaltes.

Skal man ha et bæretøy ville jeg gått for vevd sjal hvis man har tenkt å sette seg litt inn i det og bruke det masse. Elastisk sjal er litt lettere hvis man er flink til å stramme godt nok, men jeg synes det varer ganske kort tid om barnet legger fort på seg. Det er stor variasjon på tykkelse og hold på vevde sjal, elastiske også foresten. Mobywrap er et billig og greit sjal.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 15:19   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg har bært i elastisk fram til ca 7 kg og deretter gått over til bæresele. Jeg kan varmt anbefale Manduca, mens Patapum er fin hvis man vil ha en bililg variant.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 15:24   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.271
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Hvor fort vokser en sånn miniplutt som har rukket å bli 5 kilo når han er 3 måneder?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 17:41   #12
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Mine barn har vært normalt tunge, og jeg bærte i elastisk til ca 6 mnd alder.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 17:48   #13
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Min var 9 kg når han var 6 mnd så jeg skal ikke gi noe råd om alder og kilo

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 17:58   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg sluttet med elastisk sjal rundt 5 mnd. Da begynte jeg å bære på rygg med Ergo.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 18:07   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg fikk aldri til sjal og har sverget til Babyhawk (meitai) helt fra de var nyfødt. Jeg liker at det ikke er så mye stoff man må ha styr på med de formsydde bæreselene. Gikk etterhvert over til Ergosele.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 20:01   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.080
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæresjal til et par måneder gammel baby, 5 kilo, refluks?

Jeg fikk aldri dreisen på sjal sist, men elsket meitaien jeg fikk låne, en Babyhawk. Brukte også mye bæresele da hun var så stor som fem måneder. Beco og etterhvert Concerti. Bæreglede i Oslo har jo det meste, så om du har tid til å stikke innom der får du nok gode råd.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no