|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Oslo med store barnJeg skal til hovedstaden med 11- og 13-åringen. De har ikke vært der før, hva prioriterer jeg å vise dem? Billetter til NRK-show er i boks, men hva gjør vi på dagtid? Teknisk museum er mitt forslag, flere?
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Oslo med store barnVi snakket for få minutter siden om at vi må hit: http://afmuseet.no/
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Oslo med store barnMunch-museet!
|
|
|
#4 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo med store barnOperaen, Frognerparken, slott/storting/regjeringsbygget, Bygdøy/Kon Tiki/Vikingskip, Munchmuseet.. Blir en travel dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Oslo med store barnVandre på Karl Johan til slottet, videre forbi rådhuset og over rådhusplassen til Akershus festning, så operaen. Til Grunerløkka for å spise på kult og hipt sted, feks. Villa Paradiso. Eller TGI Fridays på Aker brygge hvis de synes det er stas.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo med store barnHard Rock Cafe?
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Oslo med store barnTeknisk museum tar fryktelig lang tid er min erfaring. Hvis det var meg ville jeg tuslet i sentrum, tatt de med på operataket, sett slottet, Stortinget, Karl Johan og Akershus festning. Muligens Nasjonalgalleriet som jeg syns er ganske barnevennlig og favner mye. Tatt en tur i Frognerparken og sett Sinnataggen og Monolitten og brukt trikk/bane for å komme dit. Jeg hadde nok ikke giddet Grünerløkka heller. En sånn Oslo-dag går gjerne fortere enn man tenker på forhånd.
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Oslo med store barnShopping er et betent tema med ei jente på 13 (som eeelsker det) og en gutt på 11 som stønner høylydt ved tanken.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oslo med store barnHvis de aldri har vært i Oslo før ville jeg vist dem de "store" severdighetene først. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslo med store barnHard Rock er omtrent det samme i hver eneste by, så med mindre du har ekstremt kresne barn hadde jeg virkelig ikke giddet. Da ville jeg heller spist pizza på Villa Paradiso på Løkka (bestill bord!) eller burger og milkshake på Nighthawk Diner.
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Oslo med store barnÅh, dere er fine. Takk!
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Sv: Oslo med store barnVaktskifte utenfor slottet kan jo være noe å se på. Eller hvis det er en fredag formiddag, når alle ministrene ankommer i sorte biler for statsråd på slottet. Både kongen og regjeringen kom litt nærmere da, mente et par halvstore barn som jeg var der med en gang. |
|
|
|
![]() |
|
|