|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Påkledning ved sydenreise i disse dagerVi drar til Gran Canaria på onsdag, og siden dette er første gang vi reiser til syden på høsten er jeg litt i stuss på hva vi har på oss når vi reiser nedover. Flyet går ca. 11 på formiddagen, så vi reiser hjemmfra i morgentimene og da er det gjerne litt grøssent. Vi tar flytoget til Gardermoen. Utfordringen er jo å finne klær man ikke fryser i mens man er underveis, samtidig som det er greit å unngå en masse klesskift for å ikke dø på seg når man er fremme i varmen men før man kommer til hotellet (ca. 30 min fra flyplassen til hotellet). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerBukser som kan knappes/brettes opp til shorts, joggesko, t-skjorte, og en hettejakke eller noe over. Da har de noe langermet til kjølige kvelder også. Det som kles av stappes i barnas håndbagasje.
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerHm, sånne bukser har vi ikke, og tviler på om vi finner sånt i butikkene nå. Men t-skjorte/hettejakke var lurt. Så får vi heller ha shortser i håndbagasjen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dager
Jepp. Akkurst det samme tar vi. Til og med på vinteren. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerJeg bet meg merke i noe, høstferie nå?! Har jeg bommet helt, eller skal dere ha utvidet høstferie? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerDet er helt greit å ankomme GC med langbukser og t-skjorte. Evt kanskje noen som kan brettes opp litt.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerPynte seg? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerPynte seg? Nei, det gidder vi ikke. Komfort er viktigst. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Neida, skolen har ikke høstferie ennå. Vi har søkt fri for ungene og reiser litt før. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerVi kom hjem igår. Mellomste hadde på seg tights og kjole/tunika når vi dro og en cardigan, det samme på vei hjem. Kledde av/på etter behov. Vi dro tidlig på morgen til og midt på dagen hjem. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerJeg har med et varmt sett til de av et eller annet slag. Mine ligger i bassenget til solnedgang. Når de kommer opp er de våte i håret og blir litt kalde. Leiligheter med flislagte gulv og uten varmekabler kan være litt klade. Det er alt.
|
|
|
|
#15 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerVi har reist i juni noen ganger og da tar vi bare på Storesøster tights og skjørt/kjole, for da drar vi bare av tightsen når vi kommer fram. Den tar ikke stor plass.
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Sv: Påkledning ved sydenreise i disse dagerJeg reiser også til Gran Canaria på onsdag og snakket med ei venninne av meg som bor der nede i går kveld. Blir kun å ta med buksa jeg reiser i samt en cardigan til å ha på flyet og til å evnt. ha på kvelden om det skulle være behov. Hun sa at hun har ikke brukt jakke eller bukse en eneste gang siden de flyttet dit i august foreløpig. Men plutselig kan det komme kjøligere kvelder, men ikke mer enn at det holder med ei tynn jakke/cardigan. Resten av klærne blir bare kjoler og badetøy og capribukser. |
|
|
|
![]() |
|
|