|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
15-09-12, 23:30 | #1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
|
FeitFEIT av Kristian Fjellanger er historien om en tjukkas som slanket av seg halve kroppsvekta si. Et must for alle som er eller har vært tjukkaser - og kanskje også for de som lurer på hvordan tjukkaser tenker. |
15-09-12, 23:50 | #3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Feit.
Jepp. Ordet er teit.
15-09-12, 23:52 | #4 |
intro
|
Sv: Feit.Tittelen gir mening når man har lest boka, vil jeg si. Jeg har altså gjort det, og syntes det var en interessant historie. Det jeg imidlertid hengte meg litt opp i, var slutten. Fjellanger konkluderer med at han egentlig ikke liker sitt nye trenings- og kostholdsfikserte jeg. Han likte 'tjukkasen' mye bedre. Det gjorde meg litt trist og inspirerte til ettertanke.
15-09-12, 23:54 | #5 |
Ekvilist
|
Sv: Feit.Jeg har sett Fjellanger i debatter på TV, og jeg har slitt litt med hvordan han framstiller ting og tang på. Derfor har jeg heller ikke lest boka. Husker ikke detaljert, men trolig reagerer jeg på ord som "feit" og "tjukkas". Litt på samme måte som jeg reagerer da evangeliesenterfolk som har blitt rusfri snakker om "søpla i rennesteinen" om sitt tidligere "jeg". (Og deretter gjerne faller utpå dit igjen, men det er en annen historie). Kan hende jeg hadde endret oppfatning av å lese boka, så hvis noen har noe å bidra med i forholdet, feel free.
15-09-12, 23:55 | #6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
|
Sv: Feit.Jeg syns "tjukkas" er mye triveligere enn overvektig - og jeg velger å kalle meg selv tjukkas. |
|
|