|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trenger lading
|
Bunad i søskenflokk/familieJeg har tre jenter. Jeg holder på å brodere bunad til eldste. Jeg nevnte på jobb i dag at jeg må snart bli ferdig og begynne på neste sin. Hun er et år yngre. Du kommer til å bli lei av de samme blomstrene, sa ei. Jeg sa at jeg må først vite hvilken bunad neste vil ha, før jeg vet om jeg blir lei.
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg valgte en annen bunad enn den mamma hadde. Og så valgte søsteren min den samme som meg. Da solgte mamma sin, og broderte ny til seg selv også, lik vår. Så tydeligvis er det en greie.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieSøsteren min og jeg har ulike. Hun har valgt sin, jeg har arvet min. Men skulle jeg valgt, hadde jeg valgt en annen enn den hun har.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i søskenflokk/familieVel, jeg har ikke søstre. Jeg har en bror, og han har (fått materialene til, men ikke montert enda) herrebunad av samme som jeg har.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieOm jeg skulle hatt bunad så hadde jeg hatt den samme som mamma, men det er fordi det er den jeg føler tilhørighet til og den jeg syns er finest.
|
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg og søsteren min har ulik bunad.
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg har akkurat lik som mamma. Den samme faktisk, vi deler. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i søskenflokk/familieSnupp må ikke velge den jeg har nei! Dette er et plagg man har hele livet(ca), og da er det en selvfølge aat hun selv skal få velge.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familie
Jeg synes du har helt rett. Hvis de skulle være like måtte jo jentene blitt enige da om hvilken bunad de skulle ha. Det kan da ikke være eldste som skal bestemme over et plagg de andre kanskje skal ha resten av livet. Det er klart de skal velge selv.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieSøsteren min og jeg har ulik bunad. Jeg valgte den samme som moren min har. Hun valgte bunad fra stedet vi bodde. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieSøsteren min og jeg har ulike bunader.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg har ikke søstre da, men jeg har ikke samme bunad som moren min. Selv om jeg er oppvokst på samme sted som hun kommer fra. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg var feig når jeg skulle velge bunad og valgte samme som mamma har. Som igjen er samme som tante og mormor har/hadde. Og for det meste alle de andre damene i den slekta.
|
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Bunad i søskenflokk/familieNei nei nei, vi er tre søstre med forskjellige bunader, og har aldri savnet å ha lik!
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bunad i søskenflokk/familieSøsteren min og jeg har samme bunad, men det er ikke samme som moren vår har. Og det er nok heller ikke samme som døtrene mine får, for de får en helt annen igjen fra mannens hjemsted siden moren hans syr bunader. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bunad i søskenflokk/familie
|
|
|
#20 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
Sv: Bunad i søskenflokk/familieJeg har den samme som søsteren min, mamma, søskenbarn, tanter, bestemor osv..men vi har bare ett reelt valg. Dessuten er den finest i verden. Og akkurat det anser jeg som det viktigste; at eieren av bunaden er fornøyd med valget og stolt over å bære plagget, ikke hvem andre som har samme.
|
![]() |
|
|