Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 22:46   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?

Danseløvene er mellom 3 og 65 år omtrent, ganske jevnt fordelt. Man ønsker å gjøre alle til lags. Kjør debatt!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:06   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke sanger skal man ha på spillelista til bryllupsfesten?

Mamma er 61, og det eneste som lokker henne ut på dansegulvet er Bruce Springsteen
Men altså, klassiske låter som alle kjenner i en lett rytme er vel det som slårt best an. Og tradisjonell rock'n roll a'la Elvis. Min familie har en sterk hang til danseband , og det var ikke før en coverversjon av "Leende guldbruna ögon" ble spilt at gamlingene våget seg utpå da kusina mi gifta seg for noen år siden.

Gammel 29-08-12, 16:15   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Disco må med! Skal finne spotify-listen jeg lagde for en stund siden.

Gammel 29-08-12, 16:22   #4
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Donna Summer - Hot Stuff
Beatles - Love Me Do
Supremes - Can't Hurry Love
Toploader - Dancing In The Moonlight
Hot Chocolate - You Sexy Thing
Wilson Pickett - Mustang Sally

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:04   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips, tar gjerne imot flere!

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:46   #6
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i bryllup på lørdag. Det var live musikk mesteparten av kvelden av et lokalt band som stort sett spilte coverlåter fra norske band. De gjorde stor lykke med sine versjoner av både Hellbillies-låter, Staut og ett eller annet trønderrockband (Sie Gubba eller noe sånt). Dette er ikke musikk jeg synes er ok å høre på når jeg setter meg ned for å høre musikk, men det er veldig dansbart og morsomt å danse til. Hellbillies har jo også noen fine kjærlighetslåter som gjør seg i et bryllup. I helgen danset brudeparet (der brudgommen er stor Hellbillies-fan) alene til "Du er den", en ganske ny Hellbillies-låt, tror jeg. Vakker låt som ga veldig spesiell stemning.

Jeg synes det viktigste er at musikken er variert slik at alle finner noe de liker. Mange folk på dansegulvet gir god stemning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:22   #7
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg var musikkansvarlig da jeg var forlover for en venninne i fjor, og vi brukte Spotify. Jeg laget på forhånd flere spillelister (brukte masse tid her, det bør ikke være for sært) som jeg kategoriserte som bl.a. "eldre", "nyere", "norsk", "ballader". Innholdet i listene var en salig blanding av kjente slagere, gamle og nye, samt musikk jeg visste brudeparet likte og diverse sanger og artister som brudeparet hadde tipset om at deres nærmeste familie og venner liker. Underveis lekte jeg litt DJ slik at det ble fin flyt på dansegulvet, med sånn passelig blandings av noe for de eldre og noe for de yngre, raskt og rolig i passende doser.

Hadde hele veien fokus på at det skulle være glade, positive sanger, det er tross alt er feiring av kjærligheten. Det funket veldig bra.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 23:33   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vil du være med meg hjem i natt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.