|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Flytips for reise med småtroll (2 år)Lillegull er 2 år en aktiv og glad gutt full av sprell og krutt. Han er også ganske engstelig av seg om han blir usikker.
|
|
|
#3 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)Liten dvd spiller om han kan sitte i ro litt å se på film, noen bøker og ting å tygge på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)I den alderen har vi hatt med kjeks, film og en liten overraskelse (puslespill, tegnesaker eller noe som tar tid å finne ut av).
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)Minsten har flydd en del, sist til Mallorca nå i sommer. DVD-spiller er gull verd, og små pakker med snacks. Bokstavkjeks, rosiner, Havrefras, f eks.
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)Vår oioi sitter stille bare vi har med nok kjeks.
|
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)Da vi dro på ferie i fjor var det mye turbulens, og jeg angrer faktisk litt på at vi ikke leide sånne, http://barnombord.no/nettbutikk/inde...=0&sort=normal
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)
Det så jo genialt ut! Vi klarte ikke stramme setebeltet nok på minsten, så det hadde jo ingen hensikt. Jeg tenkte tanken på eventuell turbulens.
|
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2år)Ipad med filmer skal kunne ordnes. Kjeks og sånt er han ikke intreressert i, ikke glad i søtt (!!) Noen nye bøker er helt klart smart. Noen småposer med gulrøtter ol. hadde vært gull, men de får jeg vel ikke igjennom sikkerhetskontrollen ?
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)Spill på iPad eller iPod. Vår gutt var 2 år da han var mye syk og han hadde stor glede av iPod touch som undeholdning. Toget Thomas, dora, Elias apps osv. Talking Tom og lignende var også populært. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gal kattedame
|
Den selen ser perfekt ut for vår turbo, ser særlig for meg at han ikke vil sitte i setet sitt på vei opp og ned når han må.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)Du får mat gjennom sikkerhetskontrollen. Kun væske du ikke får med deg.
|
|
|
#14 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)Mitt beste tips er at du kler deg lett og tar med vannflaske og mat til deg selv. Jeg har reist en del med mine to alene, og jeg pleide alltid å ta på meg korterma topp med en tynn cardigan i veska til å ta på inne på flyet. Passet på å sende vinterjakka med kofferten min, i det hele tatt sende mest mulig bagasje slik at jeg hadde lite å bære inn til flyet. Jeg har alltid med tom flaske til meg selv og barna, sender dem tomme gjennom sikkerhetskontrollen og fyller vann på handicaptoalettet i avgangshallen, i alle fall er det mulig på innland på Gardermoen. Jeg har det alltid lettere hvis jeg selv har mat og drikke og ikke svetter altfor heftig, og med en roligere mor går det også greiere med barna...
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Joda, det går helt fint. Vi har fått barnas matbokser gjennom sikkerhetskontrollen hver gang. De er ikke så begeistret for flymat, forståelig nok.
|
|
|
|
#16 |
|
heimføing
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)
Jeg reiste en del med Pip når hun var baby/småbarn, og dette var trikset mitt også. Liten ryggsekk med saker/drikke/mat/leker, lett jakke med store lommer (for å ha boardingkortet lett tilgjengelig), og frie armer til å bære barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)Lett påkledning noteres ! Jeg tenkte å bruke stelleveska hans til det han måtte trenge av bøker, gulrøtter, rosineske ol. men får jeg med meg MME ? Det har jo reddet oss mang en gang når han slår seg vrang, han elsker flaska si.
|
|
|
#18 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)Mme går fint. Bare legg det frem og si fra og vær forberedt på at du kanskje må smake. Jeg har hatt med mme pulver og vann, smoothie og drikkeflaske til lillesøster, alt har gått fint. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flytips for reise med småtroll (2 år)MME, også ferdigblandet, går helt fint gjennom. De sjekker det med en strips av noe slag. Vi reiste med 6 uker gml baby i sommer, uproblematisk med flasker og mme.
|
![]() |
|
|