|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Hvor bor vi i New York?Vi skal til NY på vårparten, bare mannen og jeg. Hvor er det fint å bo? Sentrumsnært slik at man kan gå til hotellet om kvelden eller er det trygt og greit å ta bane/buss/taxi? Er det ekstremt mye bråk på de veldig sentrale hotellene, foreksempel på Times Square? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Vi bodde på The Library Hotel, som ligger mellom Chrysler-bygningen og Times Square. Det var i alle fall sentralt nok for å gå både til Central park og downtown. Det var helt OK standard, men det beste var den superkoselige takterassen (som "bare" er i 12. etasje). Bygget er et nygotisk, nokså lite hus som ligger på hjørnet av Madison avenue og ... (husker ikke hvilken street..). Frokosten var typisk enkel, bagels, yoghurt eller cereals, servert i Biblioteket.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Da vi fikk et uplanlagt døgn I New York for to uker siden endte vi opp på Conrad, et nytt kunsthotell I hilton-gruppen. Ligger på manhattan et steinkast fra ground zero. Utrolig hyggelig personale, flotte rom, god mat og hyggelige cafeer rett ved. Jeg syns det var rimelig sentralt, og uten barn kunne vi lett spasert opp til central park.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Var ikke Library Hotel mer enn «helt OK standard», Kanina? Kjenner at illusjonene brister her, det er jo lissom mitt NY-drømmehotell.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor bor vi i New York?
Joooo, da. Det var mye mindre enn jeg trodde, da. Kanskje det hadde noe med saken å gjøre. Alt er jo så stort i USA; liksom.
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Små og små, fru blom. Helt vanlig dobbeltrom-størrelse, vil jeg si, med plass til seng (dah!), nattbord, et lite sidebord med stol, skap og skrivebord.
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Library må jo ligge i 42. street mellom 5. th og 3th street. Og det er ihvertfall ett veldig fint område.
|
|
|
#12 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Heldige dere ... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg elsker Bryant Park!
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Det høres ut som noe slikt vi vil ha. Vanlig dobbeltromstørrelse blir for smått tror jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor bor vi i New York?Jeg har aldri noensinne møtt på bedbugs, og jeg har bodd mange rare steder, altså. Jeg tenker at det skal ganske mye til.
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor bor vi i New York?Eg anbefale Hotel on Rivington igjen. Det ligge i området LES og det var veldig flott å bo i "lav-Manhattan" med bygårdar, lite turistar og rett ved Katz`s Delicatessen. Ikkje var det overprisa heller, vi betalte 11 000 for 8 netter.
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Bare en liten betraktning; ground zero er ikke en liten rusletur fra central park. Det er sikkert mulig å gå, men jeg antar det tar godt over timen. Jeg ble overrasket over avstandene i NY. Men både subway og taxi fungerer fint utenom rushen.
|
|
![]() |
|
|