|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserEr det noen her som har greie på slikt?
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelser
Jeg har tidligere blitt fortalt at dette er en viktig opplysning. Når du har bestilt reisen som en sammenhengende reise fra ett og samme reiseselskap, så er de ansvarlige for deg selv om de har valgt å benytte seg av et samarbeidende selskap. Altså skal de skaffe hotell, taxi osv. Og burde slett ikke reist fra kontoret når de visste at det var noen som ikke kom med ... slikt har de god oversikt over.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserNei, tort og svie trenger jeg ikke, men det blir dyrt med hotell, taxi og mat i New York en uplanlagt lørdagskveld. Nå har jeg fyllt ut forsikringspapirene også, sånn for å bare ha sat igang alle papirmøllene.
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserDere har en ålreit reiseforsikring?
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserDa er det god sannsynlighet for at dere får alt ordnet av dem ved en telefon. Hadde dere ringt blakke fra New York ville dere fått det, litt mer usikker når dere har lagt ut og kommet dere hjem. Altså, dekket vil det bli, men vet ikke om de er like effektive da.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserAh. Når vi sto der måtte vi rett og slett bruke all tid på å først løpe i skytteltrafikk mellom terminalene og flyselskapene for å finne ut om noen tok ansvar, deretter skytteltrafikk for å se om noen ante hvor bagasjen vår var, deretter tilbringe 40 minutter i telefon for å skaffe et hotellrom. Deretter prioriterte vi å skaffe mat (siden alt American hadde gitt oss på sin tre-fire timers forsinkede tur var en granola bar) og søvn til det utslitte barnet. Jeg tenkte ikke på å ringe reiseforsikringen engang.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserVar billetten sammenhengende/gjennomgående? Altså en reiserute på hele reisen, ett billettnummer, en pris på alt?
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserSå vidt jeg har skjønt var billetten gjennomgående, vi fikk aldri beskjed om noe annet. Reisen ble bestilt gjennom SAS' hjemmesider, og ble betalt i ett til dem. Nå er saken meldt inn til både SAS og forsikringselskapet, så får vi se hva de sier.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserIkke helt det samme, men vi fløy for noen år siden til Dublin. På returen skulle vi mellomlande i Amsterdam. Vel, flyet fra Dublin var forsinket, så vi rakk ikke flyet fra Amsterdam og måtte overnatte der. Da sørget KLM (?) for at vi fikk hotell, middag på hotellet samt taxi til og fra. Jeg hadde da Gjensidige forsikring og fikk dekket kleskjøp (det var varmt der, vi var nødt til å kjøpe noe ekstra klær), mens mannen hadde Europeiske (vi var ikke gift) og fikk ikke dekket noe så vidt jeg husker.
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserJeg mener at American burde ordnet hotell for dere og betalt dette. Vil tro dere får refundert de faktiske utgiftene fra SAS, men det kan være greit å sjekke ut reiseforsikringen også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
bits and pieces
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserNå var jeg lite kildekritisk her altså, men fra dine penger:
SAS skriver dette:
|
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Rettigheter ved refundering av utgifter ved forsinkelserHm. Rart de bare stakk. |
|
|
|
![]() |
|
|