Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sosial på kollektivtransport om morgenen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 09:26   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sosial på kollektivtransport om morgenen

Jeg har i det siste lest kaffebloggen med en viss interesse og undring. Jeg er svært sosial og ekstrovert av meg. Jeg blir glad når jeg møter kjentfolk på bussen om morgenen (tar bare buss en dag i uka siden jeg sitter hos en kunde den dagen, resten av dagene går jeg alene).

Det har overhodet ikke slått meg at disse menneskene, som jeg anser som vennene mine, ikke skal ha lyst til å skravle med meg. Men sånn kan det altså ha seg? At de har mer lyst til å sitte i fred og våkne?

Kan noen forklare meg om takt og tone på morgenbussen?

Gammel 26-06-12, 09:28   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenen

Jeg kan være litt sånn, må jeg innrømme. Det skyldes ikke at jeg ikke synes det er hyggelig å møte kjentfolk som jeg prater lett med, men at jeg leser sakspapirer på toget og dermed korter litt ned på arbeidsdagen. Hadde jeg f.eks. satt meg ved siden av barnehagefaren jeg skimtet foran meg i påstigningskøen for dagens "buss for tog", ville jeg ha måttet jobbe en halvtime lengre i ettermiddag. Derfor dukket jeg ufint ned på en av de fremste radene og lot som ingenting.

Gammel 26-06-12, 09:29   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad jeg ikke tar kollektivtransport om morgenen, for selv om jeg er svært sosial/ekstrovert så hadde jeg klikka om jeg måtte sitte og jabbe med folk før fuglene feis.

Gammel 26-06-12, 09:31   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger trenger jeg å våkne, da passer jeg på å sette meg på et sete hvor jeg får være i fred og er det skravlebøtter bak meg (som i dag) så stapper jeg musikk i ørene og får meg den halvtimen jeg trenger på å bli et bedre menneske. Andre ganger er det veldig hyggelig å sitte og prate skjit, det kommer an på dagsform og humør.

Gammel 26-06-12, 09:32   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen som har gitt uttrykk for at de ikke vil skravle. Men jeg leser jo av kaffebloggen at ikke alle er like skravlesyke som jeg er om morgenen. Jeg vet jo at jeg er a-menneske og at ikke alle er det.

Vil folk som ikke vil skravle gi uttrykk for det?

Gammel 26-06-12, 09:33   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, nei, det ville jo nærmest være sosialt selvmord. Og det ser selv jeg, som er introvert B-menneske. Jeg hadde selv blitt alvorlig snurt hvis jeg hadde satt meg ved siden av kjente og fått beskjed om at "vet du, jeg føler ikke for å snakke med deg i dag, jeg".

Gammel 26-06-12, 09:35   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, nei, det ville jo nærmest være sosialt selvmord. Og det ser selv jeg, som er introvert B-menneske. Jeg hadde selv blitt alvorlig snurt hvis jeg hadde satt meg ved siden av kjente og fått beskjed om at "vet du, jeg føler ikke for å snakke med deg i dag, jeg".

Hvordan vet man da om det er riktig å skravle eller ikke?

Gammel 26-06-12, 09:35   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobbet sammen med en slik i fjor. Vi tok buss sammen en halv time hver morgen, men hun satte seg alltid alene foran istedenfor bak med meg. Hun trengte rett og slett den tiden, for vi skravlet mye på hjemveien!

Gammel 26-06-12, 09:37   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad når jeg møter andre glade mennesker på morgenen. Jeg hadde elsket å møte deg på bussen, Tjorven.

Alle rundt meg er stille og mutte og grynter i kaffekoppen sin. Så da har jeg begynt med det jeg også.

Gammel 26-06-12, 09:37   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Når vedkommende panisk ser en annen vei eller blir veldig opptatt av skolissene sine. Eller bare hilser og beveger seg videre bakover i bussen/på perrongen, har jeg hørt (funker bare med mer perifere bekjente).

Gammel 26-06-12, 09:37   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad jeg ikke tar kollektivtransport om morgenen tror jeg. Ja, jeg har jo alltid lyst til å snakke med venner, men hjernen er sirup på den tiden av døgnet så jeg fungerer best i mutt modus.

Og nei, man sier ikke fra når man er i mutt modus. Dessuten vil jeg jo snakke, jeg har bare ikke lyst. Eller noe sånt. Dvs jeg er glad for å snakke, men jeg skulle mye heller møtt på vedkommende en time senere.

Gammel 26-06-12, 09:38   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de ikke sier det eller viser det, så har du jo ingen måte å finne ut av det på.
Hvis de skravler tilbake, så må du bare gå ut i fra at de liker det.

Gammel 26-06-12, 09:40   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På toget vårt er det ganske åpenbart om folk er interessert i å prate eller ei, man leser det lett på kroppspråk og hvor folk setter seg. Det er jo omtrent de samme folka som tar toget hver dag, så det har jo etablert seg en ganske fast togreisekultur i den ubetjente vogna.

Men er jeg trøtt og sliten og det kommer dumpende ned en bekjent på setet ved siden av meg så er det jo hyggelig å prate, så det gjør jo ingenting om det skjer.

Et par ganger har jeg sagt i fra at jeg må jobbe, og det respekteres selvsagt.

Gammel 26-06-12, 09:41   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg er veldig trøtt, ønsker jeg helst å sitte i fred og ro, kikke tomt ut av vinduet og høre på musikk. Møter jeg f.eks en gammel klassevenninne som jeg har lyst til å snakke med, synes jeg det er hyggelig. Møter jeg en jeg ikke er så interessert i å snakke med, ville jeg foretrukket Ipoden. Å tørrprate med naboer som jeg kan snakke med nårsomheslt ellers, er heller ikke noe jeg har veldig lyst til, og foretrekker IPoden der også. Men jeg er egentlig utadvendt og sosial, altså.

Men, altså: Hvis noen setter seg ved siden av meg og insisterer på å skravle, så tenker jeg ikke noe spesielt om dem, jeg har innsett at det er jeg som er litt sær på det området.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 09:43   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nah, la folk ta ansvar for seg selv. Prøver de å rømme til andre delen av trikken kan du jo la være å løpe etter, men det er helt fint å skravle litt selv om man egentlig ikke har våkna. Man tør jo som regel opp etterhvert. I hvertfall virker jeg sånn. Jeg vil jo ikke at du skal la være å snakke med meg fordi jeg kanskje ikke har boota ennå.

Gammel 26-06-12, 09:47   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var en av de som sa det, så jeg kan jo svare. Om det faller seg slik at jeg treffer noen å prate med, så prater jeg og synes det er hyggelig. Men jeg oppsøker ikke prat. Jeg går ikke bort til perifere bekjentskaper og setter i gang. Jeg har ipoden på og setter meg der jeg ikke kjenner noen. Er det gode venner der så prater jeg.

Men jeg synes det er greit at det kan være lov å bare nikke til et bekjentskap og så sette seg et annet sted for å få de ti minuttene alene.

Om noen tydeligvis har lyst til å prate med meg, så ville jeg aldri sagt at jeg ikke orket prate. For det orker jeg jo egentlig alltid. Og strikke kan jeg gjøre uansett, så lenge vi får sitteplass, så det er ikke noe problem. Jeg hadde pratet med deg på bussen når som helst Tjorven.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 09:48   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar det som det kommer. Det kan være fint å prate litt, og det er deilig å ha 20 minutter med radio eller bok, eller bare til å sove.

De helt perifere som jeg treffer i ett og annet familiebesøk (ikke min familie) nikker jeg til og setter meg på et annet sete. Klasseforeldre prater jeg gjerne med når vi treffes, det skjer heldigvis ikke hver dag.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 09:50   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler det forresten mest om at jeg har behov for den lille pustepausen før det "braker løs." Styr med unger som skal ut døren og rekke skole og en drøy halvtime senere skal man "prestere" igjen i klasserommet. Hadde jeg hatt en jobb der jeg kunne startet dagen rolig med kaffe og maillesing, ville det ikke vært så om å gjøre å få puste ut på bussen, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 10:00   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hyggelig å treffe kjente på banen, og slår gjerne av en prat, både om morgenen og om ettermiddagen, enda jeg er både introvert og B-menneske. Og det finnes vel ikke noen soleklar regel for når det er riktig å snakke med folk og ikke - dessverre. (Eller heldigvis?)

Gammel 26-06-12, 10:02   #20
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Når vedkommende panisk ser en annen vei eller blir veldig opptatt av skolissene sine. Eller bare hilser og beveger seg videre bakover i bussen/på perrongen, har jeg hørt (funker bare med mer perifere bekjente).

Jeg passer på å gå inn først og sette meg med et ledig sete ved siden av. Hvis vedkommende vil skravele setter han seg der, hvis han ikke vil skravle siger han inn på et annet sete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.