|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg har i det siste lest kaffebloggen med en viss interesse og undring. Jeg er svært sosial og ekstrovert av meg. Jeg blir glad når jeg møter kjentfolk på bussen om morgenen (tar bare buss en dag i uka siden jeg sitter hos en kunde den dagen, resten av dagene går jeg alene).
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg kan være litt sånn, må jeg innrømme.
![]() |
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg er veldig glad jeg ikke tar kollektivtransport om morgenen, for selv om jeg er svært sosial/ekstrovert så hadde jeg klikka om jeg måtte sitte og jabbe med folk før fuglene feis.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenNoen ganger trenger jeg å våkne, da passer jeg på å sette meg på et sete hvor jeg får være i fred og er det skravlebøtter bak meg (som i dag) så stapper jeg musikk i ørene og får meg den halvtimen jeg trenger på å bli et bedre menneske. Andre ganger er det veldig hyggelig å sitte og prate skjit, det kommer an på dagsform og humør.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenDet er ingen som har gitt uttrykk for at de ikke vil skravle. Men jeg leser jo av kaffebloggen at ikke alle er like skravlesyke som jeg er om morgenen. Jeg vet jo at jeg er a-menneske og at ikke alle er det.
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenen
Nei, nei, det ville jo nærmest være sosialt selvmord. Og det ser selv jeg, som er introvert B-menneske.
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Hvordan vet man da om det er riktig å skravle eller ikke?
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg jobbet sammen med en slik i fjor. Vi tok buss sammen en halv time hver morgen, men hun satte seg alltid alene foran istedenfor bak med meg. Hun trengte rett og slett den tiden, for vi skravlet mye på hjemveien!
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg er så glad når jeg møter andre glade mennesker på morgenen. Jeg hadde elsket å møte deg på bussen, Tjorven.
![]() |
#10 |
intro
|
Når vedkommende panisk ser en annen vei eller blir veldig opptatt av skolissene sine.
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg er glad jeg ikke tar kollektivtransport om morgenen tror jeg.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
Hvis de ikke sier det eller viser det, så har du jo ingen måte å finne ut av det på.
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
På toget vårt er det ganske åpenbart om folk er interessert i å prate eller ei, man leser det lett på kroppspråk og hvor folk setter seg. Det er jo omtrent de samme folka som tar toget hver dag, så det har jo etablert seg en ganske fast togreisekultur i den ubetjente vogna.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenHvis jeg er veldig trøtt, ønsker jeg helst å sitte i fred og ro, kikke tomt ut av vinduet og høre på musikk. Møter jeg f.eks en gammel klassevenninne som jeg har lyst til å snakke med, synes jeg det er hyggelig. Møter jeg en jeg ikke er så interessert i å snakke med, ville jeg foretrukket Ipoden. Å tørrprate med naboer som jeg kan snakke med nårsomheslt ellers, er heller ikke noe jeg har veldig lyst til, og foretrekker IPoden der også. Men jeg er egentlig utadvendt og sosial, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
Nah, la folk ta ansvar for seg selv. Prøver de å rømme til andre delen av trikken kan du jo la være å løpe etter, men det er helt fint å skravle litt selv om man egentlig ikke har våkna.
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg var en av de som sa det, så jeg kan jo svare. Om det faller seg slik at jeg treffer noen å prate med, så prater jeg og synes det er hyggelig. Men jeg oppsøker ikke prat. Jeg går ikke bort til perifere bekjentskaper og setter i gang. Jeg har ipoden på og setter meg der jeg ikke kjenner noen. Er det gode venner der så prater jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg tar det som det kommer. Det kan være fint å prate litt, og det er deilig å ha 20 minutter med radio eller bok, eller bare til å sove.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenFor meg handler det forresten mest om at jeg har behov for den lille pustepausen før det "braker løs." Styr med unger som skal ut døren og rekke skole og en drøy halvtime senere skal man "prestere" igjen i klasserommet. Hadde jeg hatt en jobb der jeg kunne startet dagen rolig med kaffe og maillesing, ville det ikke vært så om å gjøre å få puste ut på bussen, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sosial på kollektivtransport om morgenenJeg synes det er hyggelig å treffe kjente på banen, og slår gjerne av en prat, både om morgenen og om ettermiddagen, enda jeg er både introvert og B-menneske. Og det finnes vel ikke noen soleklar regel for når det er riktig å snakke med folk og ikke - dessverre.
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg passer på å gå inn først og sette meg med et ledig sete ved siden av. Hvis vedkommende vil skravele setter han seg der, hvis han ikke vil skravle siger han inn på et annet sete.
![]() |
|
|