Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voffsen "min" har reist til de evige jaktmarker ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-12, 20:14   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Voffsen "min" har reist til de evige jaktmarker ...

Jeg har vokst opp med hund, og savnet etter å ha hund har vært enormt i mange år. Men jeg har fått min dose via mine foreldres hunder. Var stadig oppe hos dem og gikk turer med hunden, mens de bodde her, og etter at de flyttet langt unna, så har jeg gledet meg nesten like mye til å være sammen med hunden, som med dem.

De siste 13 årene så har de hatt en Gordonsetter, Scott. En spinnvill og sprø hund, og så ufattelig klok, god og snill. Ha har i alle år gått bananas når han ser meg, for han vet hva jeg betyr: TUUUUUR

storesøster har fulgt han fra han kom til mamma og pappa, og Scott har fulgt guttungen fra han kom til.

Glemmer aldri da vi kom opp til dem første gangen med guttungen. Scott som vanligvis renner folk i senk av ren glede, han kom ilende til, ser den lille bylten, bråstopper to meter i fra oss, legger seg ned på gulvet og kommer ålede bort for å hilse på. Han forsto at her må vi ta det rolig.

Han var alltid forsiktig med barna. Kom vi voksne inn først, så kom han som et lyn. Sendte vi et av barna inn døra først, så var han rolig.

Han var som sagt 13 år nå, noe som betyr at han er en meget gammel mann, og jeg har vært forberedt på at det nærmer seg slutten. I går kveld snakket jeg med mamma, og de hadde avgjort at nå er tiden kommet. Scott viste tydelige tegn på at han knapt nok hadde hverken syn eller hørsel lengre. Han hadde også den siste tiden vært fryktelig stiv og støl, og han pistret når han hadde ligget lenge i ro. Og han var fryktelig på å fotfølge mamma og pappa. Slapp dem ikke av syne.

Hun var ikke helt sikker i går på når de skulle ta den tunge turen, men i dag fikk jeg sms om at nå var det hele over. Vår vakre, snille, gode og spinnville Scott har vandret videre til de evige jaktmarker.

Jeg har grått og grått i dag. Det er så rart å tenke på, og det er så vondt å vite at denne svarte hårdotten aldri mer skal dra meg med på tur, leke og herje med pinne, sitte med hodet i fanget mitt for å få kos.

Men det var en riktig avgjørelse. Han hadde det ikke bra nå, og det var på tide å la han slippe. Jeg håper han har det godt der han er nå, snilleste Scotten min

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_9787.jpg (34,8 KB, 93 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.