|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Ikke bare bør - må! Brooklyn bridge! Verdens første enorme kvinnelige ingeniørbragd. Se programmet fra BBC først, spaser over og la dere forhekse. Den er helt utrolig fin! |
|
|
|
#3 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Har nettop vært der seks dager uten barn. Fantastisk by! Skal tilbake.
|
|
|
#4 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?
Vi gikk over. Flott utsikt, og morsomt å se. Bare så synd at omtrent hele brua er pakket inn i plast, blikk og skrammel.... Det ødela mye altså. Lurer på om det har vært slik lenge?
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Kjøp ukeskort på subwayen først som sist.
|
|
|
#7 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Vi syns derimot turen gjennom Brooklyn med den blå bussen var veldig bra. Men vi hadde en knallgod guide. Det hadde nok litt å si. Dessuten tok han en litt annen rute enn kartet viste for å vise oss litt mer "ekte" Brooklyn.
|
|
|
#10 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Og vi forlot MoMa rimelig kjapt, det var waaaay out of ja, hva skal jeg si, vårt interessefelt. Sex-museumet var mer i vår gate.
|
|
|
#11 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Vi spiste på en flott restaurant ved brooklyn b., som vi fikk tips om her inne, men nå kommer jeg ikke på navnet! Noen andre vet sikkert. Må bestille bord. Vi hadde vel 5-6 retter med gode viner til. Gikk over Broa på kvelden hjem igjen, deilig!
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Vi fikk også anbefalt den restauranten. Riverside Cafe. Vi fikk ikke bord, og det var egentlig like greit. Det er så utrolig mange steder å spise der, og mye god og rimelig mat, at vi egentlig var glade for at det ikke ble noe av. Men nå vet vi jo ikke hva vi gikk glipp av da.
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Williamsbourogh i Brooklyn er eit veldig spennande område. Litt sånn kunstnar- og bohemaktig, med mange små vintage- og kunstbutikkar, annleis barar og cafear og ei heilt spesiell atmosfære. Vi gjekk litt rundt der og ramla inn på ein cafe kor det viste seg å vere ein veldig spennande jazzkonsert. Eg likte også veldig godt utelivet i East Village (sånn sett var det veldig bortkasta å betale for å bu sentralt ved Times Square, der var det alt for turistifisert for min smak). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Juste må jo innom den der tegneseriesjappa. Forbidden Planet. Og tvers over veien for den ligger det en kafé som heter ett eller annet med den skallede mannen eller noe - der serverer de sjokoladepålegg til omelett! |
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva bør man gjøre i New York?I dag er det 40 grader i NYC. NYC kan være utrolig varmt sommerstid, vær klar over det. Ville også reist til strand om det blir varmt.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Jeg angret på at vi ikke brukte første to dager på hop on- hop offbuss. Rett og slett for å få oversikt. Jeg ble veldig glad i central park - vi rodde på "the lake" og glemte litt storbyen. NY er heftig og jeg fikk litt sjokk de første dagene. Intense greier.
|
|
|
#18 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Jeg var der i fjor og feiret bursdagen min på "The Boathouse" i Central Park en forsommerkveld. Det var varmt og fint og magisk å sitte på patioen til stengetid, og rusle gjennom parken hjem. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Eg likte også dei bussene! Eg syns også det var fint å ta båt rundt manhatten. Vi orka aldri gå på land for å sjå frihetsgudinnen, men fikk flott utsikt frå båten.
|
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva bør man gjøre i New York?Memorial Parken syntes vi var en opplevelse. Sterkt å se stedene der WTC I og II var plassert og hvor flott de har fått det som ett minnested. Gå til WTC Memorial og få gratis billetter, det er gjort i en fei. Greit å få med seg WTC Memorial også.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 21-06-12 kl 23:23. |
|
|
|
![]() |
|
|