Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor få kjøpt Barbie-/prinsesse-kake (Oslo)?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 08:59   #1
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor få kjøpt Barbie-/prinsesse-kake (Oslo)?

Vi skal feire 6-årsdag, og jentungen ønsker seg selvsagt Barbie-/prinsessekake. Sånn hvor en plastdame med hår stikker opp av en rosa kremmengde med kake under (aka skjørt). Jeg har på ingen måte tenkt å lage dette selv, og det har visst ikke faren heller, men han sier at han kan kjøpe kake hvis vi bare finner noen som lager sånne på bestilling.

Så, kjære FP-orakelet, hvem i Oslo skal jeg sende eksen til for å skaffe Barbie-kake? Alle tips tas imot med stor takk, enten her, på pm eller prikk.

Gammel 13-06-12, 10:01   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor få kjøpt Barbie-/prinsesse-kake (Oslo)?

Spørre Salt?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:52   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Aner ikke, men vil tro at typisk blogg-konditorer gjør det. Ellers har Wilton en pakke der det følger med form og dukke. Enkeltpenkelt å lage selv altså.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 10:57   #4
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkeltpenkelt? Sikker?

Gammel 13-06-12, 11:46   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det er enkeltpenkelt altså. Kan jeg, kan du. Og jeg hadde ikke form engang, bare en resirkulert dame fra en engelsk butikkkjøpt barbiekake. Jeg bakte langpanne, skjærte ut sirkler og stablet de i en haug. Det skjørtet kan skjule mye rart altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:29   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Enkeltpenkelt? Sikker?

Enkeltpenkelt. Lettest med wiltonpakken, en vanlig barbie har nemlig grasalt lange ben, så kaken blir stor. Eller knekk av bena på en vanlig barbie. Trenger jo ikke gjøre det så avansert med detaljer på kjolen. Rosa krem, smack ferdig.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:47   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Se anbefaling på prikk!

Gammel 22-06-12, 11:31   #8
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Siste utvikling på Barbieprinsessehelveteskakefronten er at jeg har sagt ja til å lage selv. Det vil si prøve. Toppløs dukke uten underliv og ben er kjøpt, og jeg kommer til å bruke farget krem og sprøytepose, ikke marsipan eller fondant utenpå. Ser fram til en kveld og formiddag med sprøvteposen med rosa krem i den ene hånda, vinflaska i den andre og glitter og fjas litt sånn generelt plassert. Juhu lissom...

Men, dere som har gjort dette før, hvilken oppskrift bruker dere til sukkerbrød i langpanne? Helt vanlig sukkerbrød eller noe litt mer kompakt?

Gammel 22-06-12, 11:36   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, dere som har gjort dette før, hvilken oppskrift bruker dere til sukkerbrød i langpanne? Helt vanlig sukkerbrød eller noe litt mer kompakt?

Jeg har ikke gjort det før, men mener å ha lest at en del bruker langpannesjokoladekake.

Gammel 22-06-12, 11:38   #10
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke gjort det før, men mener å ha lest at en del bruker langpannesjokoladekake.

Det var tanken min også. En litt saftig en som jeg vet hadde holdt fasongen, men den unge damen vil ha bløtkake. Ergo må jeg bake sukkerbrød i en eller annen variant. Hmmmm... kanskje tilsette litt rosa cacas-farge i sukkerbrødet?

Gammel 22-06-12, 11:46   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at Harriet Vane har laget en regnbuekake og brukt toro sukkerbrød med sitronbrus (?).

Gammel 22-06-12, 11:47   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den mye omtalte vaniljekaken her på FP vil jo kunne funke. Hvis du bare klarer å steke den skikkelig (det har ikke vært problematisk for min del, men andre har jo slitt).

Gammel 22-06-12, 11:48   #13
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Sitronbrus? I stedet for?

Gammel 22-06-12, 11:49   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den mye omtalte vaniljekaken her på FP vil jo kunne funke. Hvis du bare klarer å steke den skikkelig (det har ikke vært problematisk for min del, men andre har jo slitt).

*søker etter vaniljekake*

Gammel 22-06-12, 12:07   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=sitronbrus

plutselig innser jeg jo at sitronbrusen er for dynking *fjern så det holder*

Gammel 22-06-12, 12:07   #16
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde det med vanlig sukkerbrødbunn - jeg lagde vel 2 eller 3 runde sukkerbrød og stablet oppå hverandre, og skar til skjørtet sånn høvelig, og et hull i midten der barbiedukken med beina pakket inn i plast skulle stå.
Deretter skar jeg alle bunnene i to, dynket bunnene, pyntet mellom alle (med hhv banan/vaniljekrem og bringebærsyltetøy/kremfløte i annenhvert lag) mens jeg stablet dem opp i høyden igjen og skar til utsiden enda en gang. Pyntet med kremfløte, hadde på MMF-skjørt som jeg hadde farget i samme farge som toppen til barbiedukken, og presto. Ferdig
Hvit og ferdigfarget marshmallowfondant får du hos panduro, og hos cacas. Det er som å jobbe med myk, myk kitt og veldig lett å få til! Kjøp nok, bare, så du ikke behøver å kjevle så tynt. Hos panduro har de også ferdig farget marsipan - den er beinhard og brekker lett så ikke bruk den!

Pynt med litt blomster og sånt.

Jeg _tror_ du vil finne at sukkerbrød i langpanne blir for smalt for formålet hvis tanken er å dele langpannekaka i to . Dessuten ser jeg med skrekk for meg hvordan dette skal gå hvis den ikke løsner ordentlig :bakepapir.
Jeg tror du får et bedre resultat med å bake i en liten springform og heller gjenta prosessen.

Jeg har en god oppskrift på sukkerbrødbunn som tåler en støyt, men samtidig blir god og saftig og tåler dynkes uten at den ramler fra hverandre. Den blir _alltid_ vellykket, alle får til denne oppskriften. Jeg får alltid skryt for den, og har lagd ...mye rart av den sånn formmessig. Så jeg vet den tåler litt. Skal legge den inn når jeg kommer hjem i ettermiddag. Tror den er relativt standard, men dog. Den er forøvrig uten potetmel. Den inneholder vann i oppskriften, så da gjør det sikkert ikke noe med noen dråper konditorfarge heller , eller om du har i sitronbrus istedetfor vannet.

Sist redigert av m^2 : 22-06-12 kl 12:13.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:17   #17
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Takk, Bauche!

Jeg er virkelig ikke Toros største fan, men en sånn kake handler om utseende, så jeg tror jeg slår til på Toro + sitronbrus + cacasfarge i røra. Og vin i kakebakeren. La oss for all del ikke glemme det.

Gammel 22-06-12, 12:22   #18
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Supert hvis du deler oppskrift, m^2, så skal jeg tygge litt på hvordan jeg til slutt gjør det.

Jeg tenkte å skjære ut tre sirker av forskjellig størrelse av langpannekaka, stable disse oppå hverandre, skjære til og så ha krem mellom lagene. Har kjøpt sånn dukke på pinne, så trenger ikke like stor kake som om en bruker ordentlig Barbie.

Bakepapirproblematikken hadde jeg imidlertid ikke helt tenkt på... Smøre bakepapiret lett og strø med semulegryn bør vel gjøre det ganske bombesikkert?

Gammel 22-06-12, 12:59   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte å skjære ut tre sirker av forskjellig størrelse av langpannekaka, stable disse oppå hverandre, skjære til og så ha krem mellom lagene. Har kjøpt sånn dukke på pinne, så trenger ikke like stor kake som om en bruker ordentlig Barbie.

Akkurat sånn gjorde jeg. Jeg brukte boller av forskjellige størrelser som "mal". Det gikk fint, og jeg hadde ikke problemer med at kaka satt fast tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 13:10   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Derfor jeg skrev bakepapir - tror det er lurt å ha det i bunnen hvis du bruker langpanne sånn i tilfelle

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.