Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia - skal dit for første gang...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 23:58   #1
2barnsmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tyrkia - skal dit for første gang...

Jeg og mannen min skal på barnefri ferie i 1 uke i sommer. Har bestilt ferie til Tyrkia. Hverken jeg eller min mann har vært der tidligere. Vi har vært mye før i Spania. Er det noe spesielt vi må huske på? Skal dit i slutten av juni. Må vi være forsiktige med maten eller har det gått greit for dere andre med maten der nede? Er det noe vi bør ha med oss?

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 00:11   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tyrkia - skal dit for første gang...

Tyrkia ligger høyt i forhold til matforgiftning, men er man forsiktig så går det bra. Skrell alt med skall på, ikke kuleis, krem o.l - da ber du om bråk. Rett og slett vær litt bevisst på hygiene og hvor du spiser
Jeg har vært i Side 3 ggr, og skal def. tilbake. Nydelig

  Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 00:12   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkia - skal dit for første gang...

Har vært i Tyrkia to ganger og har aldri blitt dårlig, men det skader jo ikke å ta tabletter mot feriemage. Husk solkrem.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 06:57   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tyrkia - skal dit for første gang...

Ikke drikk vann fra springen der. Det har jeg aldri vært så nøye på i f.eks. Spania. Og solkrem ja!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 10:01   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tyrkia - skal dit for første gang...

Husk kontanter til betaling av visum ved ankomst (ikke alle steder man kan betale med kort)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 10:28   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkia - skal dit for første gang...

Så heldige dere er som skal reise på kjæreste-tur!
Tyrkia er veldig fint, ikke så mye annet du trenger å tenke på der enn andre sydensteder.
Jeg har vært der tre ganger og aldri blitt dårlig.*bank-i-bordet*
Kjenner flere som alltid reiser dit eller som har hus/leilighet der og som heller aldri har blitt dårlige.
Det er mye god mat, tyrkisk mat.
Ellers er jeg enig i at man skal holde seg unna de som selger kuleis på gata.
De kan være ganske masete og pågående ved markeder, butikker og restauranter,
men det må man bare overse og ikke la seg irritere over.

GOD TUR!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no