Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når bestiller du høstferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 08:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når bestiller du høstferie?

Jeg bestilte høstferie til meg og snuppa i går. Tre dager fri fra jobben i tilknytning til en helg. Jeg spurte sjefen om lov til å ta fri disse dagene og fikk et litt snodig svar (bare humoristisk tolker jeg det som).

Sitat:

Du er verdensmester i å planlegge. Som du sikkert skjønner har jeg ingen forutsetninger for å si at dette ikke passer. Kjør på.

Er jeg virkelig så fryktelig tidlig ute med å planlegge årets høstferie nå?

Jeg skjønner jo den andre siden av saken. Når jeg spør om ferie så tidlig, så tar jeg opp de "ledige" feriemulighetene i avdelingen, og kan muligens ødelegge for andre som ikke planlegger like tidlig. I praksis er det sannsynligvis ikke sånn, for avdelingen min består av 14 personer hvor bare 4 av oss trenger å forholde oss til skolens ferie.

Gammel 16-05-12, 08:41   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bestiller du høstferie?

Førstemann til mølla! Uforutsette ting kan jo dukke opp om du bestiller 1 år eller 2 dager før ferien.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 08:47   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også en planlegger og synes ikke du er fryktelig tidlig ute. Jeg tolker også svaret fra sjefen din humoristisk.

Gammel 16-05-12, 08:49   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har kanskje ikke skolebarn?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 08:50   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Han har kanskje ikke skolebarn?

Nei. Han er litt yngre enn meg og har ikke barn overhodet.

Men jeg klager ikke på ham altså. Jeg bare ville vite om det er han eller jeg som tar feil.

Gammel 16-05-12, 08:50   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke du er tidlig ute, og jeg synes heller ikke man skal måtte ta hensyn til de som er trege.

Jeg er forøvrig en planlegger jeg også. Det er nesten, men bare nesten, morsommere å planlegge feren enn å faktisk være på den.

Gammel 16-05-12, 08:53   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Han er litt yngre enn meg og har ikke barn overhodet.

Tenkte meg det. Han kommer sikkert til å planlegge høstferien litt tidligere han også, om han får barn og blir bundet opp til skoleruta. Vi kan fint finne på å bestille høstferie i januar for å sørge for billige billetter og bra innkvartering. Om man ikke trenger å bry seg om når skolen har høstferie (annet enn for å styre unna), kan man jo bestemme seg sånn mer i september. :btdt:

Gammel 16-05-12, 08:54   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjelden tidlig ute med ferieplanlegging. Men det spiller liten rolle, vi tar stort sett fri når vi vil. Hvis jeg var sjef ville jeg foretrukket at folk var tidlig ute, det gjør det jo enklere når man planlegger ting.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 08:54   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg innrømmer samtidig glatt at han nok stusset litt mer da jeg ba om juleferie allerede i februar i år. Han godkjente den også.

Gammel 16-05-12, 08:56   #10
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi bestiller tidlig til alle ferier. Sjefen min ler litt av meg, men vet hvordan jeg er, *planlegge,planlegge,planlegge* når det kommer til flybiletter.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 08:56   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn ca nå, pga skoleferien. Det er da ganske normalt?

Gammel 16-05-12, 08:57   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg planlegger høstferien i september, tidligst, så jeg skjønner sjefen din godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 08:57   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hmm. Jeg liker å planlegge i forkant og bestillte Spaniaturen vår allerede i september i fjor jeg da. Mye penger å spare på flyreisen.
Spurte sjefen om det var greit og han bare smilte og nikket.
Nå får jeg ta ferie når jeg vil da, bare jeg passer på mitt og mine datoer for rapporteringer. Har ingen å krangle med ferien med. Heldigvis.

Gammel 16-05-12, 08:59   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi bestilte tretopphytte i høstferien for ca 1,5 mnd siden...

Gammel 16-05-12, 09:04   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå får jeg ta ferie når jeg vil da, bare jeg passer på mitt og mine datoer for rapporteringer. Har ingen å krangle med ferien med. Heldigvis.

Sånn har jeg hatt det tidligere, men min nåværende sjef har ytret ønske om at vi avklarer først. Som du ser er det ikke særlig problematisk, men vi må altså spørre. Akkurat dette er litt uvant for meg, men jeg prøver å tilpasse meg. Tidligere har jeg bare bestilt ferie og så informert etterpå.

Gammel 16-05-12, 09:08   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høstferie schmøstferie.

Jeg forstår ikke at folk har nok ferie, jeg, til å ta vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie og juleferie. Jeg har hatt barn i skolen i 12 år nå, og jeg har enda ikke hatt fri en eneste høstferie.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 09:09   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er ikke de samme som tar ferie alle de gangene, Divine.

Gammel 16-05-12, 09:10   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er ikke de samme som tar ferie alle de gangene, Divine.

Sikker på det? Det kan virke sånn på meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 09:14   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Absolutt bare humoristisk, altså.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 09:15   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Stort sett ikke, tenker jeg. Spesielt vinter-, påske- og høstferie er det helt sikkert mye fluktuering på. Det er sjelden vi tar mer enn en av delene, f.eks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.