Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stavanger - Ålesund

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 11:08   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Stavanger - Ålesund

Hvor langt er det fra Stavanger til Ålesund med bil? Hvilken veg kjører jeg? Er det noe sted det er ok å stoppe underveis?

Jeg har bilen full av barn, og vi kjører gjerne ferge.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 11:46   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stavanger - Ålesund

Du må no belage deg på en god del ferger.

Vi kjører jevnlig Bergen - Ålesund, og da tar vi firer ferger. Det er mulig å kjøre litt mer "indre" og ta bare tre, men det er lenger vei og dårligere vei. Vi kjører E39 og da altså fire ferger. Det er vel minst ei ekstra fra Stavanger til Bergen? Har aldri kjørt til Stavanger, så det er jeg usikker på, men vi bruker stort sett ca åtte timer på vår distanse, da inkludert "oi, mistet ferga", matpause, dopauser (treåring uten bleie i bilen). Treffer man optimalt på fergene, spiser og går på do under overfarten, ikke havner i kø, og følger farstsgrensa, tar turen ca sju timer.

Men jeg er usikker på hvor mye du må legge til for distansen til Stavanger da.

Vi pleide ofte stoppe i førde og spise, det er distansemessig passe langt, men i det siste har vi havnet på Esso på skei. Der er det grei mat, og barnemenyer, sitteplasser og et par ttipptrapper, og toalett med stellebord, noe som i vår fase av livet prioriteres...

Gammel 14-05-12, 13:07   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk. Jeg har litt større barn, så jeg trenger hverken tripptrapper, stellebord eller bleier. Jeg har dessuten muligheten til å overnatte i Bergen, det kan se ut som det er en god idé.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:19   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergen Stavanger tar ca 4+ timer.
Bergen Volda tar minst 5,5 timer. (Da skal du treffe på alle ferger)
Volda Ålesund ca 1,5 timer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.