|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Ferie i Italia og gravidVi skal på bryllup sør i Italia i slutten av juni. Jeg vil da være litt over halveis i svangerskapet. Har egentlig tenkt at det må være perfekt tidspunkt å reise på formmessig, men når jeg søker litt så er det flere som fraråder gravide å reise pga fare infeksjoner, listeria, toxo (som jeg forresten har testet positivt på) o.l. Synes det høres litt rart ut om man følger vanlige matråd som her til lands? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidEeehhh, jeg har reist til syden i 2 av svangerskapene, og kom senest hjem fra Frankrike og Spania denne uken. Skal til Kreta om en mnd. Jeg hadde ikke vurderte å ikke dra i et bryllup i Italia pga graviditet, men det er meg
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidStenge, strenge "Sydenregler" om vann, is, salat og sånn, droppe ost kanskje, og ellers følge vanlige norske matråd?
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidOm du er bekymret så spør du legen din, men jeg hadde nok reist ,ja, men tatt mine forholdsregler og vært ekstra nøye.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg hadde selvfølgelig reist. Men så bekymrer jeg meg veldig lite på tur når jeg er gravid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg er ikke bekymret, men lurer bare på om jeg burde være det? Matportalen sier jo forresten at Parmesan regnes som trygg så da overlever jeg. Vi skal jo ha egen leilighet og sikkert lage mye av maten selv. Is, skinke og vin utgår. Italia er jo sånn sett ikke et egnet land for gravide. Alt det gode er forbudt lizm. Jeg har jo som sagt toxo i kroppen og det er jo greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg var i Italia som gravid i april i fjor. Spiste kokt eller stekt mat (pizza med spekeskinke fek). Drakk flaskevann, holdt meg til steder meg gode doer ikke sånn stå og treff hullet. Spiste ikke salat men kokte grønnsaker. Hadde kjeks på rommet tilfelle jeg ikke ble helt mett av fellesmåltidene. Siden det ikke var privat tur kunne jeg ikke velge hva som ble servert. Fikk spesialmåltid noen ganger men var ikke alltid like lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidLitt kjipt at det gode er på forbudslista ja, men dere kan nok sikkert få en fin opplevelse likevel.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg var i Sør-Italia som gravid i 2007. Jeg rørte ikke spekemat og oster, mener jeg å huske (var ikke veganer den gangen), ellers levde jeg som normalt.
![]() |
#13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg har også reist som gravid, og angrer ikke. Ville sjekket med legen så klart. Italia har svært god mathygiene etter min mening og erfaring. Rene wc med såpe, stort sett.
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidPerfekt tid å reise på. Jeg var på Tenerife i uke 18-20 denne gangen og storkoste meg. Tok de vanlige forholdsreglene og det gikk veldig fint. God tur!
![]() |
#15 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidJeg ville også reist, men tatt med papir og antibac i veska.
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidGod tur! (Og kjøp med hjem litt deilig skinke og sånt, det kan ligge i fryseren og vente på at ungen har poppet ut og du skal fråtse og kose deg.)
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ferie i Italia og gravid
Mulig det var litt godvilje i det utsagnet, eller så har jeg bare flaks når jeg spør på det som ser ut som en fin bar eller restaurant. De tre siste Italia feriene våre har vært på Sardinia, og skal så sannelig tilbake i juli.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Ferie i Italia og gravid
hehe. Det er jo Italia og ikke Sør-Sudan jeg har tenkt meg til. Jeg hadde nemlig ikke ofret det en tanke en gang før noen nevnte det og jeg googlet litt. Men kan jeg spise is fra sånn isbar? Innbiller meg at det er sånn gammeldags sydenråd jeg har hørt en gang uten at jeg skjønner helt hvorfor. Den er jo frossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Ferie i Italia og gravidReis og kos deg.
![]() |
|
|