Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Italia og gravid

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-12, 23:04   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Spørsmål

Ferie i Italia og gravid

Vi skal på bryllup sør i Italia i slutten av juni. Jeg vil da være litt over halveis i svangerskapet. Har egentlig tenkt at det må være perfekt tidspunkt å reise på formmessig, men når jeg søker litt så er det flere som fraråder gravide å reise pga fare infeksjoner, listeria, toxo (som jeg forresten har testet positivt på) o.l. Synes det høres litt rart ut om man følger vanlige matråd som her til lands? Noen som ikke ville reist?

Noen spesielle hensyn dere ville tatt? Ev tatt med?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 23:08   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Italia og gravid

Eeehhh, jeg har reist til syden i 2 av svangerskapene, og kom senest hjem fra Frankrike og Spania denne uken. Skal til Kreta om en mnd. Jeg hadde ikke vurderte å ikke dra i et bryllup i Italia pga graviditet, men det er meg Ta de forhåndsregler du kan ift mat og f.eks. ikke klappe hunder og katter etc.

Gammel 12-05-12, 23:08   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Stenge, strenge "Sydenregler" om vann, is, salat og sånn, droppe ost kanskje, og ellers følge vanlige norske matråd?

Det fødes jo tusenvis av unger i Italia årlig. Det er ikke som om du planlegger et par mnd på landsbygda i et krigsherjet land i ei jordhytte uten vann heller.

Gammel 12-05-12, 23:10   #4
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Om du er bekymret så spør du legen din, men jeg hadde nok reist ,ja, men tatt mine forholdsregler og vært ekstra nøye.

Gammel 12-05-12, 23:11   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke vært i tvil om å reise.

Gammel 12-05-12, 23:13   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde selvfølgelig reist. Men så bekymrer jeg meg veldig lite på tur når jeg er gravid.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 23:14   #7
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke bekymret, men lurer bare på om jeg burde være det? Matportalen sier jo forresten at Parmesan regnes som trygg så da overlever jeg. Vi skal jo ha egen leilighet og sikkert lage mye av maten selv. Is, skinke og vin utgår. Italia er jo sånn sett ikke et egnet land for gravide. Alt det gode er forbudt lizm. Jeg har jo som sagt toxo i kroppen og det er jo greit.

Gammel 12-05-12, 23:16   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i Italia som gravid i april i fjor. Spiste kokt eller stekt mat (pizza med spekeskinke fek). Drakk flaskevann, holdt meg til steder meg gode doer ikke sånn stå og treff hullet. Spiste ikke salat men kokte grønnsaker. Hadde kjeks på rommet tilfelle jeg ikke ble helt mett av fellesmåltidene. Siden det ikke var privat tur kunne jeg ikke velge hva som ble servert. Fikk spesialmåltid noen ganger men var ikke alltid like lett.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 23:17   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Litt kjipt at det gode er på forbudslista ja, men dere kan nok sikkert få en fin opplevelse likevel.

Dra og kos deg, tenker jeg. Med fornuftige valg går det nok fint.

Gammel 12-05-12, 23:21   #10
vixen

vixen sin avatar

Standard

I desember skal menyen bestå av champagne, selbu blå og parmaskinke

Gammel 12-05-12, 23:49   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde dratt.

Gammel 13-05-12, 00:27   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Sør-Italia som gravid i 2007. Jeg rørte ikke spekemat og oster, mener jeg å huske (var ikke veganer den gangen), ellers levde jeg som normalt.

Gammel 13-05-12, 08:46   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også reist som gravid, og angrer ikke. Ville sjekket med legen så klart. Italia har svært god mathygiene etter min mening og erfaring. Rene wc med såpe, stort sett.

Gammel 13-05-12, 09:05   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Perfekt tid å reise på. Jeg var på Tenerife i uke 18-20 denne gangen og storkoste meg. Tok de vanlige forholdsreglene og det gikk veldig fint. God tur!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 10:37   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville også reist, men tatt med papir og antibac i veska.

Mulig jeg og LoneLone ferdes forskjellige steder, men jeg nettopp ikke vært så imponert over dostandarden. Men jeg har vært i Italia mange ganger, også med baby på under ett år to ganger, og ingen har noen gang blitt syke.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 12:58   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et under at det fødes friske barn utenfor Skandinavia...

Du kan spise is, da!

Gammel 13-05-12, 13:00   #17
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

God tur! (Og kjøp med hjem litt deilig skinke og sånt, det kan ligge i fryseren og vente på at ungen har poppet ut og du skal fråtse og kose deg.)

Gammel 13-05-12, 13:07   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Mulig jeg og LoneLone ferdes forskjellige steder, men jeg nettopp ikke vært så imponert over dostandarden.

Mulig det var litt godvilje i det utsagnet, eller så har jeg bare flaks når jeg spør på det som ser ut som en fin bar eller restaurant. De tre siste Italia feriene våre har vært på Sardinia, og skal så sannelig tilbake i juli. . Har ingen dårlige minner fra Tenerife i påsken heller. Gruer meg hver gang nå som vi har to småbarn som skal og vil klare seg selv på do.

Gammel 13-05-12, 14:11   #19
vixen

vixen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er et under at det fødes friske barn utenfor Skandinavia...

Du kan spise is, da!

hehe. Det er jo Italia og ikke Sør-Sudan jeg har tenkt meg til. Jeg hadde nemlig ikke ofret det en tanke en gang før noen nevnte det og jeg googlet litt. Men kan jeg spise is fra sånn isbar? Innbiller meg at det er sånn gammeldags sydenråd jeg har hørt en gang uten at jeg skjønner helt hvorfor. Den er jo frossen.

Gammel 13-05-12, 14:19   #20
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Reis og kos deg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.