Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vet noen hvor disse søljene er fra?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 16:51   #1
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet noen hvor disse søljene er fra?

Jeg har prøvd å bildegoogle, men jeg finner ikke noe. Da tyr man til det allvitende forum.

Jeg mangler to ...dingle-dangler... på den ene sølja mi, men da jeg var innom flere gullsmeder i fjor så kunne de ikke bestille nye til meg, for de kjente ikke igjen søljen.
Jeg spurte min farmor, som jeg har overtatt bunaden etter, og hun sa at hun trodde det var de vanlige søljene til Nordlandssølvet, men det er de jo ikke, og at hun hadde kjøpt dem hos en sølvsmed lokalt da hun sydde bunaden.

Så, er det noen som vet? Den dingle-danglen (hva heter det egentlig? ) jeg mangler to av er den som ser ut som BH'en til Madonna, så hvis noen kan fortelle meg hvor jeg får tak i dem, så er det flott! Enda bedre hvis noen kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i den andre varianten også, for plutselig så mangler man en.

Ehm... Det kommer bilder her... Fikk det visst ikke helt til...

Sist redigert av Nyx : 10-05-12 kl 17:28.
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.