|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpDet er litt pinlig å spørre, men jeg er ikke akkurat reisevant. Jeg har tidligere alltid blitt hentet på Gardermoen når jeg har reist til Oslo, men denne gang må jeg ta toget fra flyplassen til sentrum. Er det sånn at man bør kjøpe togbilletter på forhånd, eller kjøpes de i skranken på flyplassen, der man går ned til togene?
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpDu kjøper billett på nsb-automatene før du går ned på perrongen. Lokaltogene går ofte og er mye billigere enn flytoget (tar alltid det eller flybussen når jeg reiser privat).
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpFlytoget er vel dobbelt så dyrt som NSB tror jeg. Billetter til NSB kjøpes på automat før du går ned - tror den er rød og grå. Med Flytoget bare drar du kortet når du går gjennom bommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpFlytoget koster 170 kr. Når du går ut av området hvor du henter bagasjen din (gjennom tollen) tar du til høyre. Gå gjennom hele gangen, da kommer du til noen bommer. Der går du til noen grå, eh, stolper, hvor du trekker bankkortet ditt, og trykker på hvilken stasjon du skal til. Da belaster det kortet ditt direkte, du får ingen billett. Gå gjennom bommen, og ned rulletrappen. Da står du på perrongen til flytoget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpTakk, dere.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpJeg tror barn reiser gratis på flytoget. Det gjør de ikke på NSB.
![]() |
#9 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpJo, barn er gratis. Så da lønner kanskje flytoget seg. Og det er endel kjappere.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpBarn er gratis på Flytoget, ja. De hjelper deg gjennom bommen når de ser du kommer og skal flere gjennom på en billett. Inntil fire barn per voksen, er det ikke?
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpDu, dere tar flytoget. Enkelt og greit. Barn er gratis, du koster 150 kr eller noe sånt, og automaten står like ved bagasjebåndet. Du blir nærmest guidet ned til toget, omtrent, og det er virkelig himla enkelt og behagelig. Du kommer til Oslo S eller Nationatheatret på no time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpOj, jeg visste ikke at barn gikk gratis! Opp til 12 år eller noe? Da er det jo ikke snakk om å ta noe annet! Woho!
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpDu trenger forresten ikke engang å bruke automaten. Jeg tror bare du kan dra visakortet ditt ved flytoget. Jeg må alltid kjøpe billett i automaten, jeg trenger nemlig kvitteringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp9-åringen min var i alle fall gratis på Flytoget i påska.
![]() |
#15 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp
Du kan få kvittering på mail etterpå om du drar kortet
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp
Ah. Jaja. Men det er så greit å samle på disse kvitteringene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpLørdag og søndag er inntil 4 barn gratis i Oslo og Akershus og lokaltog er veldig enkelt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpDumt spørsmål, men hvis jeg skal svippe opp til Gardermoen og hente et barn og kjapt tilbake til Oslo igjen. To billetter a 170, ja? Eller er det noe tur-retur for samme pris? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelpTør nesten ikke å spørre, dessuten hadde jeg vet funnet utav det når jeg stod der uansett; men når jeg skal betale for 2 stk på flytoget ved å dra kortet i den der bommen, får jeg opp alternativer for å velge antall personer, eller må jeg dra kortet to ganger? Jeg liker å vite hvordan jeg gjør ting på forhånd.
![]() |
|
|