Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 19:01   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp

Det er litt pinlig å spørre, men jeg er ikke akkurat reisevant. Jeg har tidligere alltid blitt hentet på Gardermoen når jeg har reist til Oslo, men denne gang må jeg ta toget fra flyplassen til sentrum. Er det sånn at man bør kjøpe togbilletter på forhånd, eller kjøpes de i skranken på flyplassen, der man går ned til togene?
Flytoget er vel grøssedyrt, eller?

Gammel 08-05-12, 19:05   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp

Du kjøper billett på nsb-automatene før du går ned på perrongen. Lokaltogene går ofte og er mye billigere enn flytoget (tar alltid det eller flybussen når jeg reiser privat).

Gammel 08-05-12, 19:05   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Flytoget er vel dobbelt så dyrt som NSB tror jeg. Billetter til NSB kjøpes på automat før du går ned - tror den er rød og grå. Med Flytoget bare drar du kortet når du går gjennom bommen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 19:33   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytoget koster 170 kr. Når du går ut av området hvor du henter bagasjen din (gjennom tollen) tar du til høyre. Gå gjennom hele gangen, da kommer du til noen bommer. Der går du til noen grå, eh, stolper, hvor du trekker bankkortet ditt, og trykker på hvilken stasjon du skal til. Da belaster det kortet ditt direkte, du får ingen billett. Gå gjennom bommen, og ned rulletrappen. Da står du på perrongen til flytoget.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:05   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bussen er omtrent like dyr som Flytoget. Koster 150,- for flybussen! Lokaltoget fra Gardermoen til Oslo S koster kun 90,-.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:10   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, dere.
Hadde jeg reist alene hadde jeg nok tatt flytoget, men jeg reiser med åtteåringen min og vi skal tilbake også, så det er jo litt greit å spare noen kroner.

Gammel 08-05-12, 20:13   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn er vel gratis på flytoget, er de ikke? De var det før i allefall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:17   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror barn reiser gratis på flytoget. Det gjør de ikke på NSB.

Gammel 08-05-12, 20:19   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jo, barn er gratis. Så da lønner kanskje flytoget seg. Og det er endel kjappere.

Gammel 08-05-12, 20:37   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn er gratis på Flytoget, ja. De hjelper deg gjennom bommen når de ser du kommer og skal flere gjennom på en billett. Inntil fire barn per voksen, er det ikke?

Gammel 08-05-12, 20:40   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du, dere tar flytoget. Enkelt og greit. Barn er gratis, du koster 150 kr eller noe sånt, og automaten står like ved bagasjebåndet. Du blir nærmest guidet ned til toget, omtrent, og det er virkelig himla enkelt og behagelig. Du kommer til Oslo S eller Nationatheatret på no time.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:47   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj, jeg visste ikke at barn gikk gratis! Opp til 12 år eller noe? Da er det jo ikke snakk om å ta noe annet! Woho!

Vi tar ikke buss til Sola, vi bor 5 minutters kjøring fra flyplassen så om vi flyr tidlig så svipper mannen oss dit på vei til jobb. Skulle vi tatt flybussen, måtte vi først tatt buss ned til Sola sentrum og så videre, det hadde sikkert gått minst en halvtime.

Gammel 08-05-12, 20:52   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger forresten ikke engang å bruke automaten. Jeg tror bare du kan dra visakortet ditt ved flytoget. Jeg må alltid kjøpe billett i automaten, jeg trenger nemlig kvitteringen.

Gammel 08-05-12, 20:52   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

9-åringen min var i alle fall gratis på Flytoget i påska.

Jeg er bedagelig og gidder aldri vurdere noe annet enn Flytoget. Det er jo så enkelt, og går jo så fort.

Gammel 08-05-12, 20:53   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du trenger forresten ikke engang å bruke automaten. Jeg tror bare du kan dra visakortet ditt ved flytoget. Jeg må alltid kjøpe billett i automaten, jeg trenger nemlig kvitteringen.

Du kan få kvittering på mail etterpå om du drar kortet

Gammel 08-05-12, 20:54   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Du kan få kvittering på mail etterpå om du drar kortet

Ah. Jaja. Men det er så greit å samle på disse kvitteringene. Nei, jeg får kanskje dra kortet neste gang, da.

Gammel 08-05-12, 21:11   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drar bare kortet. Trenger jeg kvittering skriver jeg den ut fra flytogets hjemmesider etterpå. :effektiv:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 21:26   #18
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Lørdag og søndag er inntil 4 barn gratis i Oslo og Akershus og lokaltog er veldig enkelt .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 21:30   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumt spørsmål, men hvis jeg skal svippe opp til Gardermoen og hente et barn og kjapt tilbake til Oslo igjen. To billetter a 170, ja? Eller er det noe tur-retur for samme pris?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 21:38   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tør nesten ikke å spørre, dessuten hadde jeg vet funnet utav det når jeg stod der uansett; men når jeg skal betale for 2 stk på flytoget ved å dra kortet i den der bommen, får jeg opp alternativer for å velge antall personer, eller må jeg dra kortet to ganger? Jeg liker å vite hvordan jeg gjør ting på forhånd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.