Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var involvert i en bilulykke i dag

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 18:42   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var involvert i en bilulykke i dag

Trenger noen råd her, jeg har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen i 1999, så jeg er grønn på dette.
Skademeldinger og alt er selvsagt fylt ut, men motparten prøvde hele tiden å legge skylden på meg, selv om han brøt vikeplikten. Jeg ba min mann komme ned (det skjedde 400 meter fra huset), følte det var tryggere, så han hjalp til med å ordne opp.
Jeg kjørte altså mot et veikryss, der jeg har vikeplikt til høyre. Jeg senket farten, kikket kjapt mot høyre der det ikke var biler og burde nok sett bedre til venstre, men kjørte. Så faktisk ingen der og da, det er litt uoversiktelig. Der kommer den andre bilen i full fart og stopper ikke, han svinger ut i andre veibane og jeg bråbremser, men vi er borti hverandre. Han blir oppskrapet på siden, fronten på bilen min blir oppskrapet og bulket, og frontskiltet ramler av. Bilen min er kjørendes, når vi får festet skiltet igjen, men den bør jo klart fikses asap.

Motparten visste ikke at dette ikke var forkjørsvei, og mente jeg burde ha vist bedre tegn til at jeg faktisk skulle kjøre (feks. ikke senket farten). Jeg er fremdeles litt i sjokk så jeg husker ikke helt klart alle detaljene, er bare så takknemlig for at ingen ble skadet, jeg hadde begge barna bak i bilen. Er skjelven.

Men hvem får skylden nå da? Han mener det var mye min feil også siden jeg kjørte da han kom i full fart. Han sier også at han var halvveis forbi meg da jeg kjørte, og at han hadde lav fart. Begge deler er rett og slett bullshit, DET vet jeg. Han hadde fint klart å bremse fortere om han hadde lav fart, og jeg ser tydelig for meg hvor han var da jeg så ham, dvs. et stykke unna meg, men kjørte altså veldig fort, virket det som. Men dette blir jo ord mot ord.

Han brøt altså vikeplikten, jeg hadde forkjørsrett. Men jeg er så usikker på sånne ting. Trenger råd.

Gammel 24-04-12, 18:45   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var involvert i en bilulykke i dag

Han brøt vikeplikten - dette er hans skyld. Helt og holdent.

Gammel 24-04-12, 18:46   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du har rett. Han har feil. Ikke signer på noe som helst som gjør at du påtar deg skyld.

Og

Gammel 24-04-12, 18:55   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Utvilsomt hans feil.
Vi har et tilsvarende kryss like ved her jeg bor, hvor folk ikke ser ut til å vite om at de har vikeplikt for meg når jeg kommer. Jeg pleier derfor å være obs mot venstre, noen ganger peiser de forbi i en festlig fart og det hadde gått ille om jeg ikke hadde viket. Men det betyr ikke at dette var din feil. Det var hans feil.

Gammel 24-04-12, 19:02   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hans ansvar å overholde vikeplikten. Du skal ikke ta noe ansvar for at han ikke ser seg for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:22   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vikeplikten er hellig.. Ikke la han lure deg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:22   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hans og bare hans feil. Han ser en fortvilet småbarnsmor og tenker kanskje at han kan lure henne til å ta på seg skylden.

At han kjørte så fort at han ikke greide å stoppe er i hvert fall ingen formildende omstendighet.

Gammel 24-04-12, 19:25   #8
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

vikeplikt er alfa og omega! Hans feil uansett!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:28   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvis han hadde vikeplikt, så spiller det liten rolle hva du gjorde. Han skal overholde vikeplikten uansett. Og du gjorde jo ikke noe galt ved at du bremset ned, all den tid det kunne komme biler som du også hadde vikeplikt for.

Men la nå fyren få påstå så mye han vil. Dette skal være en soleklar sak, så han kommer ingen vei med det åkke som.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:30   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

At han kjørte så fort at han ikke greide å stoppe er i hvert fall ingen formildende omstendighet.

Tvert imot, får en si.

Ingen tvil her, altså.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:46   #11
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hans feil ja, det skal mye til for at "de" fraviker det.

Ei dame som rygget i meg (som stod stille) prøvde å legge skylda på meg , vel, det gikk ikke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:51   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, dere! :smask:
Jeg er en ivrig blinker, men akkurat her brukte jeg ikke blinklyset, noe han mente talte imot meg. Det er jo bare tull, han måtte jo viket for meg samme om jeg skulle til høyre eller venstre, så jeg skjønner ikke helt hva det hadde med saken å gjøre.

Jeg har ikke skrevet under på noe der jeg påtar meg skyld, heldigvis. Jeg skrev min versjon og krysset av for at det var motpartens feil. Så får vi se hva som skjer videre.

Gammel 24-04-12, 19:57   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vær litt obs på skademeldingen. Den inneholder jo den forklaring dere skrev sammen, men på baksiden så kan hver av dere tilføye ting selv, og her er det endel som prøver seg.

Jeg kolliderte på en smal vei en vinter. Type skylddelingsak. Vi skrev ut skademelding, og alt var vel og bra. Så kommer oppgjøret fra forsikringsselskapet, og de gir meg all skyld.

Jeg ringte dem, og fikk som forklaring at årsaken var den at motparten sto stille. For noe sprøyt sier jeg. På skademeldingen så sår det at hun _var i ferd med å stoppe_.

Damen på telefonen måtte da ta en sjekk, og joda...på den delen vi hadde skrevet sammen, så sto det slik jeg sa, men hun jeg hadde kræsjet med hadde på baksiden skrevet at hun sto stille. De på forsikringsselskapet hadde lest litt fort og oversett denne forskjellen i forklaringene. (damen jeg kræsjet med hadde også påført flere skader på bilen enn det som ble påført i denne kræsjen. Skader vår kræsj umulig kunne ha gitt.)

Gammel 24-04-12, 20:00   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Takk, dere! :smask:
Jeg er en ivrig blinker, men akkurat her brukte jeg ikke blinklyset, noe han mente talte imot meg. Det er jo bare tull, han måtte jo viket for meg samme om jeg skulle til høyre eller venstre, så jeg skjønner ikke helt hva det hadde med saken å gjøre.

Det er tullprat fra han ja. Om du hadde blinket, så ville han kun sett om du blinket i den retningen han kom fra, og hva om du skulle rett frem i krysset...da hadde du jo ikke blinket heller.

Nei, her står du overfor en dust som tror han kan snakke rundt et kvinnfolk. Du vet...kvinnfolk og bil...

Gammel 24-04-12, 20:18   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har vikeplikt, han har skylden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:08   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hans feil ja. Helt og holdent.

Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:16   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke han prøver å lure deg. Jeg tror han helt og oppriktig mener at dette er din skyld.

Men det er det selvsagt ikke. Husk uansett at dere ikke trenger å bli enige om skyld, bare nøyaktig hva som skjedde.

Gammel 24-04-12, 21:16   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jepp, han har vikeplikt, han har skyld. Done deal.

Gammel 24-04-12, 21:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har uansett skyld.

At du bremser opp når du kommer mot krysset kan jo skyldes at du har erfaring med dette krysset og vet at det kommer folk som ikke vet at de har vikeplikt. At du utviser forsiktighet gir på ingen måte han rett til å kjøre .

Jeg tror som Polyanna at han oppriktig mener at dette er din feil siden du var forsiktig inn mot krysset. Men han har jo ikke rett av den grunn.

Gammel 24-04-12, 21:29   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke han prøver å lure deg. Jeg tror han helt og oppriktig mener at dette er din skyld.

Jepp. Det var nok Den Perfekte Mann du møtte i dag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.