Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 09:52   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Vi fortsetter med små daglige oppgaver som får hjemmene våre til å bli litt mindre kaotiske.

Her er de som skal bestemme oppgaver denne uka:

mandag 23. - Vito - rydd i ditt eget klesskap, kvitt deg med det som ikke passer/er utgått på dato.
tirsdag 24. - Neket - vaske bak komfyr og evt kjøleskap - har du ikke dette et annet sted du vasker alt for sjeldent
onsdag 25. - Pøbelsara - sortere leker
torsdag 26. - Knerten - støvsuge sofaen skikkelig
fredag 27. - Tinkadott
lørdag 28. - Olifant
søndag 29. - Ladybug

Blir gøy å se hva dere kommer opp med.

__________________
røverunger 03 og 08

Sist redigert av mkj : 26-04-12 kl 10:10.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:42   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Her er tirsdagens oppgave:

I dag skal vi gjøre det morsomste i verden. Finn frem kost, vaskefille og det sterkeste du har av rengjøringsmiddel. Så trekker du ut stekovnen, og vasker både under og bak og ved siden av. Har du mer tid kan det samme gjøres med kjøleskapet.

Hvis du har fancy kjøkken med alt innebygd kan du finne noe annet som sjelden blir vasket under og vaske der i steden.

Dette blir gøy!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:43   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Det trengs ja selv om det ikke er så lenge siden sist.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:49   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Det står jo på lista ovr ha jeg må gjøre denne uken, eller til nød neste, uansett. Og kjøkkenet står på dagens program.

Så den skal jeg ta.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:02   #5
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Mandagens oppgave:
Ta en rydd i klesskapet, vekk med det som ikke passer eller som er gått ut på dato.
Jeg har en stor jobb å gjøre der.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:06   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Klesskapet mitt er ganske ajour, det er en fordel i forhold til flytting, vi har kastet og gitt bort et par sekker ja! Så dagens tror jeg at jeg anser som ferdig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:12   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.902
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Onsdagens oppgave: Sortere leker!
Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men min pøbelprinsesse har bøtter og spann med leker. Også elsker hun å pusle og putle med småting og har derfor en diger kolleksjon med Littlest pet shop og sånn. På onsdag skal vi sortere lekene og fordele dem i ulike skuffer og små pappkofferter hun har på rommet, slik at det blir lettere å finne frem for henne, og mulig for oss voksne å få støvsugd/vasket gulvet på rommet hennes.
Jeg regner med/håper at jeg ikke er den eneste som har barn med overflod av leker i hus.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:21   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Klær - ganske nettopp gjort. Burde tatt et raid i ungenes klesskap.
Bak kjøleskapet er det ikke så lenge siden jeg var, men bak komfyren?!
Også lekesortering, da. Det er ikke så lenge siden det ble gjort på ungenes rom faktisk, men kunne godt tatt en runde på stua og fått gjort noe med hundre tusen perlinger, hjemmelagde perlekjeder og kindereggduppeditter.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:27   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.796
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Fredag: jeg har et stort skap og to små skap på vaskerommet. Disse skal fåes gjennom, og målet er å frigjøre to hyller helt i det store og en hver i de små.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:28   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Mandagens oppgave:
Ta en rydd i klesskapet, vekk med det som ikke passer eller som er gått ut på dato.
Jeg har en stor jobb å gjøre der.

Dette var oppgaven for hele uka, ja?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:45   #11
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april


Begynn i dag og så fortsetter du så lenge du trenger.
Jeg må nok ha flere runder i skapet, har forsømt det veldig veldig lenge.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:07   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Fredagens, jeg har ikke vaskerom, har det på badet.

Men jeg har to OVERFULLE hyller, der er ikke skap, men altså sånne små hyllereoler, der nede (der har vært tre, fjernet en før helga, derved ble de andre to enda fullere) så det står absolutt også på to-do-lista mi. Dog helst før fredag, vi får megler inn for prisvurdering på torsdag, så jeg skyver denne oppaven litt frem i tid.

Onsdagens, lekesortering. Ja, det er ingen dum ide, vi hadde et godt system med egne skifter og bokser til mye av det, men så flyttet vi veldig mye leker for ei uke siden, og resten havnet i sånn der "alt oppi der" løsninger. Så ja, sortering av det som er igjen her er absolutt lurt. Mulig denne bytter dag med en senere oppgave, siden altså fredagegns hos oss bør tas senest onsdag, mens megleren slett ikke ser om det er system i lekeskuffene (dog er det en fordel at mest mulig ER i skuffene innen torsdag formidag, så muligens sorteres det litt i samme slengen, vi får se)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:16   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Dette var oppgaven for hele uka, ja?

Begynn med et par hyller da. Det er viktig å ikke gape over så mye at man blir lei av hele ryddestafetten.

Det kommer garantert repriser etter hvert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:34   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.902
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Forøvrig vil dagens oppgave ta adskillig lenger enn tretti minutter - klesskapet mitt er en krigssone. Også skal jeg på sangøvelse, så da kan jeg jo ikke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:30   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

På en dag, dere er gale, det går ikke for meg altså.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:36   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Du trenger ikke ta hele. Ta en hylle eller to. Så tar du flere neste gang oppgaven kommer, reptetisjoner er jo lovet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:51   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi fortsetter med små daglige oppgaver som får hjemmene våre til å bli litt mindre kaotiske.

Her er de som skal bestemme oppgaver denne uka:

mandag 23. - Vito - rydd i ditt eget klesskap, kvitt deg med det som ikke passer/er utgått på dato.
tirsdag 24. - Neket - vaske bak komfyr og evt kjøleskap - har du ikke dette et annet sted du vasker alt for sjeldent
onsdag 25. - Pøbelsara - sortere leker
torsdag 26. - Knerten
fredag 27. - Tinkadott
lørdag 28. - Olifant
søndag 29. - Ladybug

Blir gøy å se hva dere kommer opp med.

Jeg henger med! Men sortere leker gjorde jeg faktisk på fredag/lørdag, og det samme med vask bak komfyr. Så jeg får ta kjøleskap og klesskap da, men fordeler det på tirsdag og onsdag, all den tid jeg overhode ikke orker tanken i dag (migrene).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:58   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Viktig presisering. Her må ingen ramle av fordi de ikke orker alt, da virker det mot sin hensikt.

Greier vi f.eks. genserhylla så er det supert. Får vi ikke tatt bak komfyren, så gjør ikke det noe, man kan jo allikevel sortere leker - eller bare legoen osv osv.

Man må ikke alt. Litt er så uendelig mye bedre enn ingenting for oss sjusker. Det er helt urealistisk at alle skal greie alt hver dag.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:01   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Jeg skal greie bak komfyren, jeg bare dropper bak kjøleskapet, for noe sier meg at det ikke er så lett å trekke frem, all den tid det er koblet til vann (vi har vanndispenser og isbitmaskin) med en slange som ikke er så lang. Også skal det uansett frem om ikke så lenge, så jeg dropper det denne uka. Men komfyren klarer jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:26   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.902
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryddestafett uke 17, 23.-29. april

Jeg skal prøve meg bak komfyren idag. jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det, så der er det nok lekkert.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no