Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hundepass

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-12, 01:50   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hundepass

Vi har allerede begynt å tenke på neste års ferie. Vi vet hva vi vil, men ikke hvordan vi skal få det til. Vi har hund og ikke hundepass. Kennel/pensjonat er ikke noe alternativ. Dette både fordi det blir for dyrt og fordi han slett ikke er tilvent noe slikt ( han er 7 år).

Vi har tidligere organisert feriene slik at vi kan ha han med, eller hatt familie som har meldt seg frivillig. Det er av mange forskjellige årsaker ikke aktuelt lengere.

Hvordan skal jeg finne tak i noen som kan påta seg å passe han? Og hvor mye bør man beregne å måtte betale for det? Noen som har ideer?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 07:27   #2
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hundepass

Jeg har sett annonser i lokalavisen her der de spør etter noen som har lyst å passe en hund i feks. to uker.

Gammel 20-04-12, 08:58   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Om du bor i Osloområdet så kan jeg finne ut navn på en dame. Hun bor i blokk men har en hytte noen få mil unna og er visst mye der, iallefall når hun passer hunder. Hun er virkelig glad i hunder og er mye på tur.

Når venninnen min hadde sin hund der så hadde hun 3 hunder til.

Gammel 20-04-12, 09:04   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Annonse ja. Eller spør venner om de kjenner noen. Mamma og pappa var faste "barnevakter" for en liten sak i en del år. Passet hunden noen uker i strekk et par ganger i året. De er garantert ikke de eneste.

Gammel 20-04-12, 09:04   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor bor du? Hva slags hund har du? Når skal dere på ferie?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 09:05   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har akkurat passet en hund nå, i nesten 3 uker. Gratis.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 19:23   #7
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i Trondheim og ferien er ikke før neste sommer. Her gjelder det å være tidlig ute med planlegging.

Annonse ja, folk ser slikt. Har blitt så digital at jeg ikke tenker på slike ting. Blir ikke helt det sammen å legge ut annonse på finn.no ønskes kjøpt.

Gammel 20-04-12, 19:45   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrene mine passer hunder titt og ofte, 1-3 Labradorgutter om gangen - de har selv to Cavaliertisper.

De bor i Akershus da så det er langt unna Trondheim, men hvis det av en eller grunn skulle passe likevel er det bare å ta kontakt med meg - foreldrene mine passer garantert. De pleier ikke å ta betalt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 19:56   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1268
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man finner seg kjæreste med voksne sønner som liker hunder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 19:58   #10
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Foreldrene mine passer hunder titt og ofte, 1-3 Labradorgutter om gangen - de har selv to Cavaliertisper.

De bor i Akershus da så det er langt unna Trondheim, men hvis det av en eller grunn skulle passe likevel er det bare å ta kontakt med meg - foreldrene mine passer garantert. De pleier ikke å ta betalt.

Takk, det skal jeg ha i bakhodet.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man finner seg kjæreste med voksne sønner som liker hunder.

Lurer på om det blir min eller gubben sin oppgave.

Gammel 20-04-12, 20:02   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Takk, det skal jeg ha i bakhodet.

Fint, det er bare å ta kontakt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:16   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi passer ofte hunder vi, men jeg tør ikke love meg bort så lang tid i forveien.

Enn så lenge så synes vi lånehunder er en finfin måte å dekke Mazungens hundeønske uten at det blir for mye. 3 måneder med hund som ikke takler å være alene ble vel mye ellers har det gått greit

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 14:46   #13
Libra

Libra sin avatar

Standard

Skjjønner at dette er noe jeg ikke får landet nå i sommer. Men jeg begynte å tenke praktisk siden vi har snakket om hva vi ønsker å gjøre neste ferie.

Men det betyr jo at det faktisk er mulig å finne noen som synes det er fint å få låne hund jo. Jeg tenkte litt sånn at alle som ikke har hund egentlig synes at det er litt pes.

Gammel 21-04-12, 14:55   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er mulig ja. Mamma og Pappa passet hund fordi de hadde mistet sin, og savnet det, men var usikker på om de ville ha en ny. Nå har de en omplasseringskatt. Som ikke tåler hunder. Så nå går det ikke. Han må stenges inne på et rom når vi kommer med bikkja vår.

Når neste sommer er det snakk om? Og hvilken hunderase?

Gammel 21-04-12, 15:09   #15
Libra

Libra sin avatar

Standard

Dvergschnauzer, hanhund. Vi har ikke østtyske konkrete planer, men har tenkt at det vil være optimalt så tett på skoleslutt som mulig.

Gammel 21-04-12, 15:14   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ok. Kan holde litt utkikk for deg jeg og da. Vi bor jo i samme område.

Gammel 21-04-12, 15:17   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Om det blir helt krise og dere må benytte kennel kan jeg i alle fall anbefale en som vi brukte en natt for å se om hunden vår syns det var ok. Mannen min kjenner han som har kennelen. Og vi fikk melding på kvelden om at bikkja lå i stua hans og koste seg med de andre hundene hans. Og hvor sov hun den natten? I fotenden av senga med en av hans egne hunder.
Bikkja hadde det knall, og vi fikk ikke testet hvordan det var å være på kennel.

Gammel 21-04-12, 15:55   #18
Libra

Libra sin avatar

Standard

Supert!

Gammel 21-04-12, 16:35   #19
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har vurdert å melde oss som hundepasser i helger og ellers i året (Mistet vår lille venn for noen år siden på en lei måte) men i begynnelsen av sommerferien er vi som regel selv på ferie.
Denne damne driver både med omplassering og hundepass.
http://www.charlottes.no/omplasserin...ter_vis&id=169

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 16:46   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Dvergschnauzer, hanhund. Vi har ikke østtyske konkrete planer, men har tenkt at det vil være optimalt så tett på skoleslutt som mulig.

Haha, østtyske konkrete planer..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.