|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Jeg har brukt jordbæriskrem-oppskriften til sjokoladeis, og det ser ut som det blir litt for tykt. De fleste sjokoladeoppskriftene ser ut til å ha 2,5 dl mer melk i stedet. Kan jeg spe på når den går nå?
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Ja, men for tykt gjør bare konsistensen mer luftig. Dersom det er veldig mye væske og veldig tykk masse ville jeg stoppet maskinen og rørt det inn selv. Men som sagt; tykk masse er bra for koonsistensen etter innfrysing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Sikker? Jeg har bare 2,5 dl fløte og 2,5 dl melk til 8 eggeplommer, 60 g kakao og 60 g sjokolade (og 200 g sukker, nå som jeg var i gang).
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Jeg har bare gjort dette en gang før, og da var den temmelig flytende soft-is-konsistens. Nå er den ca. halvveis i maskinen, og omtrent som ferdig mousse.
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Nydelig. Men det blir jo litt lite, kanskje. Jaja, jeg har vel noe mer i frysen, sammen med resten av jordbærisen. Ah, dette er en digg nykommer i heimen!
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Jeg lager is hver fredag og trenger en enkel oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Jeg kokte opp fløte og melk og halvparten av sukkeret med 2 vaniljestenger, slo av varmen og puttet i sjokoladen. Pisket eggeplommene med kakao og sukker, blandet alt sammen og varmet opp igjen. Men da må det jo stå i kjøleskapet til det er kaldt igjen, og det er mye røring mens det koker opp. Og det ble altså litt tykt.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Haster: kan jeg spe på iskremblandingen mens den går?Dobbelt så mye sjokolade, da? Jeg vurderte frem og tilbake, men begge oppskriftene mine brukte begge deler.
![]() |
|
|