|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Stoff til å trekke om stoler?Jeg har som daffy planer om å trekke om noen stoler. Stolene ser omtrent ut som de som vises fram i den tråden også. Forskjellen er at treverket er kirsebærbeiset.
![]() |
#6 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Jeg fant et putetrekk, til sofaputer, som var perfekt til mine spisestuestoler - så kjøpte putetrekk nok til skifting om nødvendig. Billig, sterkt stoff og fint. (og putetrekkene holdt jo til to stoler pr. trekk) Hos IKEA.
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Hmm... Kanskje det var en ide for mine gamle og stygge stoler?
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Voksduk blir klamt å sitte på.
![]() |
#9 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Jeg gikk rett inn på stoff og stil på nettet, og rasket med meg noen meter med møbelstoff. :Ikke lettpåvirkelig i det hele tatt :
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Tusen takk for tips!
Våre stoler er 12-13 år gamle. Vi kjøpte dem vel vitende om at de kom til å måtte trekkes om etterhvert, men her hos oss tar sånne ting tid ...
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Vi er for øvrig helt ferske på dette og finnes ikke fingerferdige. Selv om alle sier at dette er veldig enkelt, regner jeg med at sjansen for at vi ikke får det til er rimelig stor.
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Får jeg henge meg på her? Jeg har 6 spisestuestoler der trekket ikke lenger henger sammen. Jeg tror jeg finner egnet stoff på S&S, men hva polstrer man med, og hvor får man tak i slik polstring? Og legger dere lerretsstoff e.l. under møbelstoffet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Jeg har med hell brukt ferdige gardinlengder fra KID til stoltrekk. Kraftig bomullsstoff. Trenger ikke mye mer enn putas mål, bare nok til å slå rundt og stifte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?
Jeg trakk om noen spisestuestoler. Det var litt problematisk å få av det gamle stoffet, så på et par stk lot jeg det gamle trekket være igjen. Det kan være litt klønete hvordan man skal brette og herje rundt hjørner og sånn. Men det er ikke vanskelig. Det kan være greit å være to, sånn at en kan holde stoffet mens den andre stifter.
![]() |
#16 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Stoff til å trekke om stoler?Det er ikke vanskelig, men det kan være lurt å se hvorda det er gjort på orginaltrekket.
![]() |
#18 |
Rastløs dagdrømmer
|
*grøsser ved tanken*
![]() |
|
|