Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rett over grensa i Tyskland - butikker

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 13:42   #1
2barnsmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Rett over grensa i Tyskland - butikker

Har nå bestilt tur til Lalandia Billund 1 uke i mai, og tenkte litt på å ta en dagstur over grensa til Tyskland. Er det langt å kjøre?? Og hvor bør vi stoppe å shoppe. Vet jeg var der for ganske mange år tilbake og da mener jeg vi stoppa langs veien rett over grensa. Der var det en stor butikk/stort senter. Noen som kjenner til hva det kan være??

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 15:22   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Rett over grensa til Tyskland finner du Scandinavian park. Tar ca 1,5-2 timer å kjøre fra Billund
Scandinavian park inneholder et stort lekeland på 5000 kvm, anbefaler en tur der om dere reiser med barn
Vi bodde ca 45 min unna Billund og brukte 40-50 min kjøre til grensa.
Se her: http://www.scandinavian-park.com/

Og Flensburg sentrum ligger 5 min med bil unna, kjempekoslig

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 15:22   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Senteret du mener heter City, tror jeg, det het City Gross Markt før. Ligger utenfor sentrum. Flensburg sentrum er skikkelig koselig. Det tar en halvtime fra Lalandia til Vejle. Det er 28 km. Fra Vejle til grensen kjører du bare E45 rett sør gjennom Kolding. Jeg gjetter på at det er ca 8 mil og tar en times tid.


Sist redigert av Hyacinth : 19-03-12 kl 19:35.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 15:27   #4
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

I flg Google maps, så tar det 1t og 44 min

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 15:33   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Skal dere ha øl og brus er Scandinavian park helt greit. Supert lekeland.
Vi handlet vogn, bilsete osv på BabyOne og sparte masse penger. Det er noen som snakker dansk så er ikke noe problem å handle der. City har litt elektor, klær, leker osv.

Inn til byen har vi aldri kommet oss, men regner med det er mye mye kosligere enn de store harry sentrene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 16:44   #6
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Vi var i Flensburg i sommer. Koselig by!

Jeg kjøpte meg sko til jobben i en Birkenstockbutikk i gågata der. Halve prisen av i Norge.
Vi var også en tur innom Scandinavian Park på vei heim.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 17:22   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Citti er den største av grensebutikkene. Den ligger i harrislee.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 19:10   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Citi er veeeeldig mye billigere enn skandinavian park og fant vi ut i sommer.
Flensbrug sentrum var koselig men vi fant ikke noen bra steder å spise, så det ble en skuffelse. Nå var jeg gravid og sær da, kanskje det hadde vært bedre i ugravid tilstand.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 19:17   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Citti har også mer delikatesse enn scandinavia park. Sjokoladeutvalget er fantastisk med tanke på GOD kvalitetssjokolade.
Det er også bedre utvalg på gode viner. Scandinavia park er et rent grensehandelskonsept, mens citti er en tysk kjede med butikker flere steder i landet. I samme senter som citti er også media markt hvor man kan gjøre gode kjøp på elektriske varer.

Citti har forresten en app til nedlasting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 19:35   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Citti var det det het, ja. Ikke City.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 19:54   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Flensburg er en kjempekoselig by med massevis av hyggelige småbutikker. Jeg storkoste meg der. Citti er jo en senterkjede - man får kanskje mer der, men Flensburg er faktisk verdt en tur i seg selv.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 20:03   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Garnbutikker er det noen rett over grensa?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 20:58   #13
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Garnbutikker er det noen rett over grensa?

Jeg fant en liten garnbutikk i Flensburg sentrum, men utvalget var ikke noe særlig. Jeg kjøpte ikke noe.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 23:33   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rett over grensa i Tyskland - butikker

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg fant en liten garnbutikk i Flensburg sentrum, men utvalget var ikke noe særlig. Jeg kjøpte ikke noe.

Ok, det var kjipt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no