Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sum på gaver til nær familie

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 20:57   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Spørsmål

Sum på gaver til nær familie

Hvor mye gir dere for i sum når det er noen i nær familie som har rund dag?

Å har noen tips til gaver til noen som fyller 30 og 40 år?(søster, svoger og svigerinne)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 21:05   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sum på gaver til nær familie

Vi har ikke tradisjon for så veldig dyre gaver, og jeg mener at broren min fikk sånn ca for 4-500 kroner når han ble 40.
Jeg gir som regel gavekort.

Gammel 18-03-12, 21:06   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min svigerinne fylte akkurat 30. Jeg kjøpte et par smashing flotte sølvøreringer til henne som jeg godt kunne tenkt meg selv. De kostet ca. 900 kroner.

Gammel 18-03-12, 21:09   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å spleise, slik at det iallfall blir gave for rundt tusen kroner på runde dager. Da blir det vanligvis ikke mer enn rundt firehundre kroner på hver.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 21:14   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca. 500 kr.

Gammel 18-03-12, 21:19   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3-400 til vanlige bursdager. Ca det dobbelte ved runddager.

Gammel 18-03-12, 21:34   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg ga min bror 1000 til 30- årsdagen og min far en iPad til 60- årsdagen.(spleiset med min bror) Så litt varierende pris, men den ipaden "trengte" og fortjene han av ulike grunner.

Gammel 18-03-12, 23:33   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen fast sum.

Gammel 18-03-12, 23:39   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, ikke noen fast sum, men det ligger vel mellom 600-1000 kr.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 00:56   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ingen faste summer, men vi har ikke for vane å gi hverandre dyre gaver. 500,- gav vi sist.

Gammel 21-03-12, 00:27   #11
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Ved runde dager gir vi 800 kr til søsken/svoger/svigerinne på min side, og 500 kr på mannen sin side.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 00:38   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Ved runde dager gir vi 800 kr til søsken/svoger/svigerinne på min side, og 500 kr på mannen sin side.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 01:10   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stor familie, og vi gir vanligvis ikke så veldig mye til hver. 100-400, litt avhengig av økonomi og anledning. Mannen har mindre familie og større tradisjon for dyrere gaver. Svigerinne (mannens søster) blir 30 og vil få enten penger eller en gave verdt 500-800. Hun har ønsket seg tilskudd til noe dyrt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 07:41   #14
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper bursdagsgaver til mannens og mine søsken til rundt 500 kroner vanligvis, litt mer, opp mot 1000 kroner, når det er runde tall. Dvs fra 40 og oppover. Har gjerne gått sammen flere for å kjøpe noe større.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 08:45   #15
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vi har ikke hatt så mange runde tall i vår familie, men jeg fikk for ca. 600 kr av hvert familiepar når jeg fylte 40. Andre bursdagspresanger ligger på ca. 400 kroner, men til foreldrene mine spleiser vi ofte på større presanger og da kan prisen variere litt, men ligger som regel rundt 500 kr. fra hvert familiepar.

Presangtips; jeg liker gavekort når mottaker ikke ønsker seg noe helt spesielt, for eksempel på spa. Eller en skikkelig god kokkekniv hvis mottaker er matinteressert?

Gammel 21-03-12, 08:52   #16
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liten familie her. Eg har ein bror og svigerinne, og ho har ingen søsken. Dei har to store barn - som dermed kun har meg som tante. Mannen min har to søsken.

Vi gir ca 1000 ++ til runde dagar (ikkje 20), og ca. noko tilsvarande til 18-årsdagen / konfirmasjon.

Sigerinna mi fekk gavekort til ein kunstbutikk (maleri) då ho blei 50 år. Det blei ho kjempeglad for!

Gammel 28-03-12, 20:17   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Nær familie som i svigers er mellom 500-1000kr... Min familie får rundt 200kr, selv ved runde dager.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 20:20   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Takk , nå har jeg kjøpt gave til min søster.
Ble gavekort på 1000 kr på www.tretopphytter.no

Da gjenstår kun svoger og svigerinne som begge blir 30.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.