Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Havner pocketbøkene i bokhylla?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 12:41   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 22:31.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:43   #2
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Mine havner først i bokhylla, så blir de ofte levert til loppemarked eller gitt til venner og kjente som vil lese!
Det er ikke fordi det ikke er "stuereint" å ha de i bokhyll, mer ett resultat av plassmangel etterhvert...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:46   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bøker er bøker. Det som får plass i bokhylla får være i bokhylla.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:49   #4
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Det har jeg aldri hørt noen mene. Her havner alle bøker i bokhylla.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:50   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bøker er bøker.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:09   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

De havner i bokhylla. Ikke bare det, de blir - av plasshensyn - også foretrukket framfor innbundne bøker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:10   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jeg har alle slags bøker i alle slags innbindinger i bokhylla, men så har jeg den heller ikke til show-off.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:10   #8
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bokhylla i stua er fylt opp av innbundende bøker og pocketbøkene begynner på soverommet og havner i kjellerstua etterhvert. Gir bort de fleste norske, men de svenske er det ikke så mange som er interessert i. Ikke snobberi fra min side, mest latskap.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:13   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Vi samler pocketbøker på jobb i ei hylle der og har alltid noe å lese og låne! Kjempebra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:13   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Det høres tøysete ut for meg. Jeg har selv gjenkjøpt mange bøker i pocketformat for så å kvitte meg med tidlig anskaffede innbundne utgaver - jeg foretrekker pocketbøker, fordi de tar mindre plass i hyllene og vesken, og fordi de er lettere å holde når man skal lese dem. I den grad jeg selv snobber på slikt, synes jeg det er langt "bedre" med en bokhylle som er fylt opp av ting man åpenbart liker å lese, enn en som er fylt med bøker valgt for innbindingens skyld.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:30   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bøker er bøker. Bokhylla er en salig blanding av det jeg faktisk har lest / leser / skal lese. Pocket, innbundet, fagbøker, u name it. Å ha bøker utstilt bare på stas synes jeg er rimelig teit.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:34   #12
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

De havner i bokhylla, men er alltid enklere å gi bort enn innbundne bøker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:39   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Bøker er bøker.

I likhet med Skilpadda foretrekker jeg pocketbøker. De tar mindre plass og er lettere å lese på sengen. Så jeg venter stort sett med å kjøpe bøker til de kommer i pocketversjon. Det jeg har av innbundne bøker er stort sett ting jeg har fått i gave eller har kjøpt brukt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:42   #14
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

De som er verdt å samle på, og som jeg vet jeg kommer til å lese igjen, havner i bokhylla. Resten går til bruktbua

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:43   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Vi har alt mulig lesbart i bokhyllene, til og med tegneserier. Har mest pocketbøker, lette å ha med seg rundt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:45   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Ja, selvfølgelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 14:00   #17
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Jeg ble litt nysgjerrig jeg nå. I hvilke kretser er det dødssynd å "vise frem" pocketbøkene?

For noen år siden, tror jeg det var, leste jeg i Dagbladet eller lignende, at nå var det ut med bokhyller. Eller det var kanskje ut å ha dem i stua? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har bokhyller. Heller ingen som ikke har pocketbøker i dem. Men det sier kanskje mer om meg, og hvor liten omgangskrets jeg har.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 14:05   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Her havner alle bøker i bokhylla, men jeg er så himla kresen og sær at alle bøkene mine blir lest med maksimum 45 graders vinkel og alle bokryggene er da hele og fine.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 14:10   #19
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Jeg ble litt nysgjerrig jeg nå. I hvilke kretser er det dødssynd å "vise frem" pocketbøkene?

For noen år siden, tror jeg det var, leste jeg i Dagbladet eller lignende, at nå var det ut med bokhyller. Eller det var kanskje ut å ha dem i stua? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har bokhyller. Heller ingen som ikke har pocketbøker i dem. Men det sier kanskje mer om meg, og hvor liten omgangskrets jeg har.

I interiørdesigner/bloggekretser vil jeg tro. Mine to svigerinner vil iallefall ikke funnet på å ha bøker i stua uansett. Jeg har bøker i kasser i kjelleren pga flytting og oppussing. Både pocket og innbundet. Gleder meg til jeg får bokhyller igjen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 14:12   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.848
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?

Hos meg er alle (gode) bøker likeverdige, helt uavhengig av prisen på produksjonen. Det er innholdet jeg kjøper bøker for, må innrømme at jeg har lite forståelse for de som velger å kaste bøker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no