|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringVesla fryser støtt og stadig. Ullklærne som er lange nok detter ned, de som passer rundt livet rekker til langt opp på leggen. Det samme gjelder fleecesett/mellomlag. Hun har fått en Reimadress som egentlig er for stor men som hun insisterer på å bruke nå likevel, og den virker varm nok. Av sko har hun Viking gore-tex str 30. For kalde uten såler og for trange med. Sorel-sko prøvde vi i går i str 30 2/3, men de var for små. Større fantes ikke. (Eller jo, men i feil farge.
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringPå min lange tynne 5 åring så kjøper jeg Piere Robert ullundertøy. Det sitter greit på han og jeg syns det har holdt en grei kvalitet.
![]() |
#3 |
Glad
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringDet var Pierre Robert jeg kjøpte til henne i går. Det slang rundt livet hennes. 110/116 passer rundt livet, men er for kort i armene/leggen.
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringNøstebarn ullklær er gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringHundeslede? Nesnalobber, gjerne høye. Min eldste brukte lobber alle dager med -5 eller kaldere i fjor, kjempefornøyd. Både Ecco og Viking skal være varme, men for de med høy vrist er det ikke plass til ullsåler i Ecco.
![]() |
#6 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringDe smaleste ullsettene våre, er de fra Troll og Pierre Robert. MP har ull/bomull strømmpebukser som er lange og smale, de er veldig gode. Sist redigert av Liljekonvall : 04-02-12 kl 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringNøstebarn har vel en enkel løpegang i livet og strikk på sine stillongser, slik at man lett kan sprette opp og stramme strikket? På Pierre Robert er det derimot umulig. Jeg ville vurdert å gjøre noe slik hvis det var vanskelig å finne smalt nok tøy. Jeg har en supertynn unge selv, men hun er kort i tillegg, og dermed går det som regel greit å finne smalt nok tøy til henne selv om jeg av og til syr inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glad
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åring
Jaha?
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringDu kan jo strikke selv. Det har jeg gjort til mine slanke barn. Jeg strikker i bredde 2 år og lengde 6 år. Sitter som et skudd.
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringOm du kjøper litt høye ullsokker, er det kanskje ikke så farlig om ullbuksen er litt kort? Er ellers enig i at ribbebuksen til Nøsterbarn er fin som mellomlag. Ullfleecen til Nøstebarn er også veldig god og varm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringHvis ullstillongsen er for kort kan du jo bruke lange ullstrømper. Jeg har selv trekvart stillongs og lange strømper (fra Kari Tråå og lindex), og synes dette er perfekt. Da slipper man en krøll med stillongs og sokk øverst i støvlen også. Sportsbutikker har lange strømper (type alpin f.eks.) til barn også. På armene ville jeg hatt tynne pulsvarmere som gikk litt inn på armen hvis genseren var for kort. Forøvrig har vi pierre robert til poden også. Han er også tynn og lang, men har ikke problemer med at det faller av selv om det er langt nok. Det holder derimot lenge i bredden selv om det blir for kort. Når det gjelder sko så er litt luft det som islolerer best. Jeg bruker selv eccosko som er litt store. Med Ullvangsokk e.l. i dem fryser jeg nesten aldri. Samme sokk i trangere sko blir fortere kaldt. Poden har det samme med tynne pierre robert sokker, men det blir litt for kaldt for meg. Må ha hakket tykkere sokker.
![]() |
#12 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringDette er på nett, MEN, jeg kjøpte nettopp noen bukser fra woolland.no til ungene, det er liksom joggebukser, men mine to ganske slanke barn satt de spikret på. Kjøpte 122/128 til gutten min som bruker 122, og beina ser ut som spiker. (han er 122 cm høy og veier 21-22 kg)
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg ser at datteren din er akkurat like lang og tynn som min. Hun er også 117 cm. Skjørt sitter best i 98, og hun bruker fremdeles truser i 86/92.
![]() |
![]() |
#14 |
Drømmer
|
Woolland har vi også kjøpt, sitter som støpt på poden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringUllribb hos Nøstebarn er like smale som longsene. Vi har en ullfleece også, den er kortere og vid, ingen av jentene vil bruke den.
![]() |
#17 |
Drømmer
|
Det selges kun her, deharbuksene påtilbud til200. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glad
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringHestra votter og kivat lue er på plass og funker fint. Strikke selv ja, det har jeg ikke tenkt på. Strikker du med ullgarn da? siden jeg ikke er en hurtigstrikker spørs det om det blir en tur på nøstebarn i mellomtiden. Råssa ullstrikkebukse kan kanskje falle i smak.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringJeg strikker selv i ullgarn; alltid ull.
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Utstyr til frossen, lang og slank 6-åringTa en tur på nøstebarn, der har de ribbestrikkede greier som sitter fint. Ellers janus strømpebukser (ikke longs, de er vide som bare det). Jeg hadde startet på nøstebarn og sett om ting der virker. Det er dyrt men bra.
![]() |
|
|