Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagsfeiring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 14:28   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Spørsmål

Bursdagsfeiring

Noen spørsmål om barnas bursdagsfeiring igjen.

Hvor feirer de bursdagen?
Blir dere som foreldre påvirket av at mange andre barn feirer andre steder enn hjemme, sånn at barna deres også feirer på lekeland, bowling eller andre steder?
Når begynte dere med bursdager andre steder enn hjemme?

På avdelingen der poden går , så virker det egentlig som alle feirer andre steder enn hjemme(bare i januar er han invitert i 3 bursdager som er på bowlingen og brannstasjonen)
Jeg hadde i grunn tenkt at han skulle ha hjemmebursdag noen år til, men lurer på om det blir kjipt for han da. Han har ønsket seg badebursdag som en annen hadde, men det er uaktulet med over 15 barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:39   #2
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

VI har hjemmeburdsag fordi vi har plass til det! Det er mange somikek har plass til det og dermed velger andre steder/løsninger. Om grunne er at hjemme ikke er "bra nok" ville jeg sett på det som et problem og ønsket en holdningsendring. Og så ville jeg laget den morsomste hjemmebursdagen ever, sllik at andre (som har plass) også vil ha det hjemme.

På skolen til snuppa får man låne SFO lokalene gratis til bursdager mot at man rydder opp, og hittil har nesten alle bursdagene vært der. Veldig fint tilbud!

Gammel 18-01-12, 14:46   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brannstasjonen!? Det visste jeg ikke var et alternativ en gang.

Vi har alltid feiret hjemme og har i grunnen ikke latt oss påvirke av at andre feirer på lekeland. Vi er antakelig ikke så lett påvirkelige.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:48   #4
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Brannstasjonen!? Det visste jeg ikke var et alternativ en gang.

Vi har alltid feiret hjemme og har i grunnen ikke latt oss påvirke av at andre feirer på lekeland. Vi er antakelig ikke så lett påvirkelige.

Det er visst et alternativ om du kjenner noen som jobber der.

Jeg tenker mest på poden jeg da, samtidig kan de jo bli lei av bowlingbursdag(mest populært her)

Gammel 18-01-12, 14:49   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det er visst et alternativ om du kjenner noen som jobber der.

Jeg tenker mest på poden jeg da, samtidig kan de jo bli lei av bowlingbursdag(mest populært her)

De ble iallefall grundig lei etter et-par-tre lekelandbursdager her. Vesla ville IKKE feire på lekeland det året det var poppis i klassen å feire der.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:49   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde hjemmebursdag og kommer til å fortsette med det, så lenge ikke det er noe som kommer i veien for det (oppussing, manglende bad osv.). Virker som om de som ikke har plass, tar det utenfor hjemmet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:51   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært i bursdagsfeiring-gamet en stund (eldste er 12) og har alltid hatt det hjemme. Med yngste, som er vinterbarn, ble det redusert til kun jentene på avdelingen pga plassmangel i år, men jeg tenker at vi kan ha utebursdag f.eks senere. Storebarna har vært enige i at det er hyggeligere å feire bursdagene hjemme, men så er de da også sommerbarn og vi kan ta hage og gårdsplass i bruk også. Det tviler på om det noen gang blir aktuelt å outsource bursdagene her, uten at jeg har noe prinsippielt imot det.

Gammel 18-01-12, 14:53   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har inntrykk av at det ofte blir litt upersonlig med disse ferdig-pakke-burdagene. Barna husker ikke hvem de har vært i bursdag til nesten, fordi festene blir veldig like. Det synes jeg jo er litt trist. Det er ganske enkle grep som skal til for å få litt schvung over sakene hjemme også.

Gammel 18-01-12, 14:54   #9
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg har også en 2006-gutt, som til helga skal feire sin første skikkelig barnebursdag. Vi har aldri hatt plass til mer enn noen få barn, og han har i tillegg hatt en litt uforklarlig holdning om at han ikke vil ha bursdag hjemme med andre barn enn 3 av sine søskenbarn. Så i år når han godtok å invitere flere barn har vi slått til med hele førskolegruppa i barnehagen, og dermed lånt barnehagen på kjøpet. Men det blir jo egentlig som en hjemmebursdag, synes jeg, vi legger iallefall ikke opp til noe annet enn vi ville gjort hjemme om vi hadde hatt plassen.

Det er ikke så vanlig med andre typer bursdager enn hjemmebursdag i den aldersgruppa her vi bor, men veldig vanlig når de begynner på skolen.

Gammel 18-01-12, 14:55   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da storebror ble seks var det stor diskusjon rund "lekeland-bursdag". Det har alle. Vi leide grandahuset og hadde dagen der. Skattejakt, ballonglek osv - og ungene hadde det utmerket de! - Storebror var og veldig fornøyd.

Til 7-årsdagen blir det nok uansett ikke hjemmebursdag - de renoverer husene rundt oss og det er pr def en anleggsplass. Da gidder jeg ikke. Vi vurderer vitensenteret i byen, men ahr ikke helt bestemt oss.

Hva med utebursdag? AKetur og grilling, typ?

Gammel 18-01-12, 14:56   #11
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi vært hjemme hos ungene eller i en gymsal. Og en gang på en naturlekeplass som barnehagen bruker.

Når Storebror skal feire i juni har vi sannsynnligvis slått oss sammen med 2 familier til, og skal ha det på ei sæter rett oppi her. Ungene bruker å være der på turer med barnehagen og det er super tilrettelagt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:58   #12
Chablis
Drømmer

Standard

3 av 15 barn på avdelingen har hatt bursdagen hjemme, vi er da en av de. Bursdagen til poden var poppis i fjor , det vet jeg jo men kan ikke gjøre det samme i år igjen.(mange barn mente det var den beste bursdagen de hadde vært i)
De fleste rundt her ,har samme størrelsen på husene forresten.

Heldigvis noen mnd igjen til han har bursdag, så vi har god tid til å tenke på det.

Lekeland har vi ikke her, så det blri enten svømmebursdag, bowlingbursdag,kinobursdag eller hockeybursdag.

Sist redigert av Chablis : 20-01-12 kl 10:42.
Gammel 18-01-12, 14:59   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror feiret 9års dagen sin på hoppeland. Ellers han han feiret bursdagene sine hjemme.
Blir nok en bursdag på et sånt sted for lillebroren også ila barneskolen.

Jeg vet at det med plass er et tema i lillebror sin klasse. Der er de 12 gutter i klassen og han har vært i mistenkelig få bursdager så det er nok mange som legger bursdagene til helgene og bare inviterer noen få fra klassen.

Gammel 18-01-12, 22:03   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå går frøkna i 1. klasse, men i alle barnehagebursdagene hun har vært i har alle vært feiret hjemme faktisk. Hun har vært i tre lekeland bursdager til venner utenom bhg. Yngste kommer til å ha sine bursdager hjemme også tenker jeg.

Gammel 18-01-12, 22:06   #15
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var for første gang utomhus i år. Kun fordi vi feira sammen med ei anna i bhg som har bursdag dagen etter. Ingen andre som har gjort det, men det var veldig lettvint. Ble ikke så dyrt heller når vi delte på to. Dette gjelder altså 06-modellen.

Gammel 18-01-12, 22:12   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har vært i en haug bursdager, aldri vært på lekeland, bowling, svømming eller lignende. De har vært ute en gang tror jeg, ellers hjemme hos bursdagsbarnet selv. Her er det veldig få som feirer andre steder enn hjemme.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:28   #17
lillenøste38
Sperret

Medlem siden: Jan 2012
lillenøste38 er litt kul
Standard

2001-modellen har feira i bassenget og på ungdomsklubben her..
Bassenget feira han for 1,5 år siden å klubben nå sist.
Gikk fint begge deler. Når de var i bassenget satt jeg og en til voksen å følgte med, de kunne svømme alle sammen, men siden de var så pass mange som nesten 20 onger, så er det greit å følge med.

Hvorfor vi feiret disse plassene, var pga at han inviterte hele klassen, å de er 22 stk. så hjemme var det ikke plass.

Lille snuppa 2007-modell har bare feira hjemme hittil, hun har ikke så mange som broren å invitere, så da går det fint å ha det hjemme.
Men når hun begynner å på skolen å hvis hun ønsker å invitere hele klassen, kan vi velge mellom idrettshall, svømmebasseng og klubben...

Å nei, jeg blir ikke påvirket av at andre feirer andre steder...har man ikke plass hjemme, så er man nødt å ta det en annen plass eller invitere færre gjester...men vi velger å feire det i større lokaler, så får han invitere de han vil å ikke måtte sitte å sortere ut

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:34   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Brun har hittil bare vært i én hjemmebursdag, mens han har hatt to hjemme selv. Jeg gir blaffen i det evt. presset. Alle de andre bursdagene har vært på Baluba og som Blondie skriver blir det ganske upersonlig.
Brun er en fornuftig fyr som elsker Baluba én gang, men som har etterlyst å se hjemmet til de andre barna.

Gammel 18-01-12, 22:50   #19
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det kun bowling som er alternativet til bursdag om ein ikkje ynskjer å ha det heime, eller låne lokaler på skulen. Lillesøster har bursdag i april, og i år vurderer eg å låne gymsalen + skulekjøkkenet her. Det er velforeninga som eig den delen av skulen faktisk, og vi får låne gratis. Kjempekjekt!
Storesøster har vært i ein bowlingbursdag, og det var visst heilt fantastisk. Så det kan godt vera at ho får ha selskap der i år, men det er ikkje før til vinteren igjen.

Siden eg ikkje har noko erfaring med hverken å senda min born i selskap på t.d. leikeland, eller å arrangera noko slikt sjølv, kan eg berre synsa litt. Dersom det er snakk om få inviterte kan det nok vera kjekt, men om ein inviteter t.d. 20 vener i leikeland vert det vel kanskje lite sosialt.

Eg kunne godt tenkja meg å ha utebursdag, men til no har det ikkje vært ver til det. Håpar kvart år at det skal la seg gjera.

Gammel 18-01-12, 22:55   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Puslingen: Jeg drømmer om akebursdag, men litt vanskelig uten snø.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.