|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
BursdagsfeiringNoen spørsmål om barnas bursdagsfeiring igjen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: BursdagsfeiringVI har hjemmeburdsag fordi vi har plass til det! Det er mange somikek har plass til det og dermed velger andre steder/løsninger. Om grunne er at hjemme ikke er "bra nok" ville jeg sett på det som et problem og ønsket en holdningsendring. Og så ville jeg laget den morsomste hjemmebursdagen ever, sllik at andre (som har plass) også vil ha det hjemme.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: BursdagsfeiringBrannstasjonen!? Det visste jeg ikke var et alternativ en gang.
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Bursdagsfeiring
Det er visst et alternativ om du kjenner noen som jobber der. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Bursdagsfeiring
De ble iallefall grundig lei etter et-par-tre lekelandbursdager her. Vesla ville IKKE feire på lekeland det året det var poppis i klassen å feire der.
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: BursdagsfeiringVi hadde hjemmebursdag og kommer til å fortsette med det, så lenge ikke det er noe som kommer i veien for det (oppussing, manglende bad osv.). Virker som om de som ikke har plass, tar det utenfor hjemmet.
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: BursdagsfeiringVi har vært i bursdagsfeiring-gamet en stund (eldste er 12) og har alltid hatt det hjemme. Med yngste, som er vinterbarn, ble det redusert til kun jentene på avdelingen pga plassmangel i år, men jeg tenker at vi kan ha utebursdag f.eks senere. Storebarna har vært enige i at det er hyggeligere å feire bursdagene hjemme, men så er de da også sommerbarn og vi kan ta hage og gårdsplass i bruk også. Det tviler på om det noen gang blir aktuelt å outsource bursdagene her, uten at jeg har noe prinsippielt imot det.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: BursdagsfeiringJeg har inntrykk av at det ofte blir litt upersonlig med disse ferdig-pakke-burdagene. Barna husker ikke hvem de har vært i bursdag til nesten, fordi festene blir veldig like. Det synes jeg jo er litt trist. Det er ganske enkle grep som skal til for å få litt schvung over sakene hjemme også.
|
|
|
#9 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: BursdagsfeiringJeg har også en 2006-gutt, som til helga skal feire sin første skikkelig barnebursdag. Vi har aldri hatt plass til mer enn noen få barn, og han har i tillegg hatt en litt uforklarlig holdning om at han ikke vil ha bursdag hjemme med andre barn enn 3 av sine søskenbarn. Så i år når han godtok å invitere flere barn har vi slått til med hele førskolegruppa i barnehagen, og dermed lånt barnehagen på kjøpet. Men det blir jo egentlig som en hjemmebursdag, synes jeg, vi legger iallefall ikke opp til noe annet enn vi ville gjort hjemme om vi hadde hatt plassen.
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: BursdagsfeiringDa storebror ble seks var det stor diskusjon rund "lekeland-bursdag". Det har alle. Vi leide grandahuset og hadde dagen der. Skattejakt, ballonglek osv - og ungene hadde det utmerket de! - Storebror var og veldig fornøyd.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: BursdagsfeiringHer har vi vært hjemme hos ungene eller i en gymsal. Og en gang på en naturlekeplass som barnehagen bruker.
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Sv: Bursdagsfeiring3 av 15 barn på avdelingen har hatt bursdagen hjemme, vi er da en av de. Bursdagen til poden var poppis i fjor , det vet jeg jo men kan ikke gjøre det samme i år igjen.(mange barn mente det var den beste bursdagen de hadde vært i) Sist redigert av Chablis : 20-01-12 kl 10:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BursdagsfeiringStorebror feiret 9års dagen sin på hoppeland. Ellers han han feiret bursdagene sine hjemme.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: BursdagsfeiringNå går frøkna i 1. klasse, men i alle barnehagebursdagene hun har vært i har alle vært feiret hjemme faktisk. Hun har vært i tre lekeland bursdager til venner utenom bhg. Yngste kommer til å ha sine bursdager hjemme også tenker jeg.
|
|
|
#15 |
|
Glad
|
Sv: BursdagsfeiringVi var for første gang utomhus i år. Kun fordi vi feira sammen med ei anna i bhg som har bursdag dagen etter. Ingen andre som har gjort det, men det var veldig lettvint. Ble ikke så dyrt heller når vi delte på to. Dette gjelder altså 06-modellen.
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: BursdagsfeiringStorebror har vært i en haug bursdager, aldri vært på lekeland, bowling, svømming eller lignende. De har vært ute en gang tror jeg, ellers hjemme hos bursdagsbarnet selv. Her er det veldig få som feirer andre steder enn hjemme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Bursdagsfeiring2001-modellen har feira i bassenget og på ungdomsklubben her.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Søt og rar
|
Sv: BursdagsfeiringBrun har hittil bare vært i én hjemmebursdag, mens han har hatt to hjemme selv. Jeg gir blaffen i det evt. presset. Alle de andre bursdagene har vært på Baluba og som Blondie skriver blir det ganske upersonlig.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: BursdagsfeiringHer er det kun bowling som er alternativet til bursdag om ein ikkje ynskjer å ha det heime, eller låne lokaler på skulen. Lillesøster har bursdag i april, og i år vurderer eg å låne gymsalen + skulekjøkkenet her. Det er velforeninga som eig den delen av skulen faktisk, og vi får låne gratis. Kjempekjekt!
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: BursdagsfeiringPuslingen: Jeg drømmer om akebursdag, men litt vanskelig uten snø.
|
![]() |
|
|